AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Jeg har dated en mann i det siste, og vi har nå tatt en fot i bakken sammen, hvor vi sier at JA - vi liker hverandre såpass godt at vi vil ta dette videre. Men samtidig, er vi kanskje ikke stormende forelsket - slik jeg husker jeg var i «tidligere tider». Men nå er jeg også voksen (vi er begge rundt de 50 og helt ferdige med barn). Og jeg drodler en del rundt dette med grad av forelskelse, og hvor viktig det skal få lov til å være. Jeg kan uten problem se for meg at det blir oss to, basert på svært god kjemi, og dermed et godt vennskap med mange ulike goder. Respekt, trygghet, samhold, fine opplevelser og felles interesser. Men så var det denne forelskelsen da. Kan vi tillate oss å basere forholdet vårt på liten grad av forelskelse, men god sex, og samtidig stødighet og trygghet og at vi liker hverandre og vil hverandre vel? At vi trives med hverandre? Jeg kjenner at disse tankene vaker i bakhodet mitt. Synspunkter er fint her, men da helst fra andre som er i samme voksne aldersgruppe - dvs ca 50 😊 Anonymkode: f4c12...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 For meg er forelskelsen alfa og omega. Uten den kan jeg ikke bli sammen med noen. Ikke sjans Anonymkode: 4956c...f4c 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har dated en mann i det siste, og vi har nå tatt en fot i bakken sammen, hvor vi sier at JA - vi liker hverandre såpass godt at vi vil ta dette videre. Men samtidig, er vi kanskje ikke stormende forelsket - slik jeg husker jeg var i «tidligere tider». Men nå er jeg også voksen (vi er begge rundt de 50 og helt ferdige med barn). Og jeg drodler en del rundt dette med grad av forelskelse, og hvor viktig det skal få lov til å være. Jeg kan uten problem se for meg at det blir oss to, basert på svært god kjemi, og dermed et godt vennskap med mange ulike goder. Respekt, trygghet, samhold, fine opplevelser og felles interesser. Men så var det denne forelskelsen da. Kan vi tillate oss å basere forholdet vårt på liten grad av forelskelse, men god sex, og samtidig stødighet og trygghet og at vi liker hverandre og vil hverandre vel? At vi trives med hverandre? Jeg kjenner at disse tankene vaker i bakhodet mitt. Synspunkter er fint her, men da helst fra andre som er i samme voksne aldersgruppe - dvs ca 50 😊 Anonymkode: f4c12...0fd I samme situasjon, og håper vi kan. Vi vil det samme (leve sammen lenge, dele alt og ha det trygt og fint). Interessant nok er denne mannen både vakrere og klokere og hyggeligere enn tidligere kjærester, men jeg tror kanskje jeg har mista litt evnen til den altoverskyggende og berusende forelskelsen, er mye mer realistisk enn før, men tror egentlig det har med meg å gjøre, ikke med mannen. Vi er like gamle og over 50. Skal ikke kaste bort det fine vi har ved å jakte etter en følelse, tror jeg. Følelser er ikke "sanne", eller viser ikke sannhet. Anonymkode: e0fdd...fad 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Det viktigste er at han ikke er norsk, nordmenn er så kjedelige og egoistiske i forhold. Anonymkode: cfddf...483
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er like gamle og over 50. Skal ikke kaste bort det fine vi har ved å jakte etter en følelse, tror jeg. Følelser er ikke "sanne", eller viser ikke sannhet. Gode tanker. Jeg er er også i lignende situasjon, og kan gruble mye over hva som skal vektes, av de forskjellige typer tiltrekning, og det å få emosjonell kontakt. Jeg vet uansett at jeg kan knyttes veldig sterkt til personer, over tid. Å jage forelskelsen, kan derimot bli et evig prosjekt. M54 Anonymkode: 0af9c...17e 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Dette tror jeg er veldig individuelt. Jeg kan ikke, men det kommer nok mye av at jeg har opplevd den berusende forelskelsen i voksen alder (40+) slik at jeg vet hva jeg ev. går glipp av. Jeg trives også godt alene og går ikke inn i et forhold med mindre det er uunngåelig nesten. Jeg møtte nettopp en slik mann du beskriver, og selv om jeg var innstilt på å gi det en sjanse så innså jeg raskt at det ble for tannløst for meg, jeg trenger det suget i magen. Samtidig trenger det ikke være fullt fyrverkeri, men en viss entusiasme må jeg oppleve. Anonymkode: 75705...33d
exictence Skrevet 4. november 2022 #8 Skrevet 4. november 2022 Wow ja, vil jeg si. Ddu føler gjensidighet, god sex, trygghet, felles interesser. Et sånt forhold vil jeg ha.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #9 Skrevet 4. november 2022 Det du beskriver er grunnlaget for et bra «FF» forhold, mer en et kjæresteforhold. Anonymkode: 76240...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå