AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #1 Skrevet 2. november 2022 Hei! jeg jobber på ett hotell som servitør og nattevakt. Kun tilkalling men også planlagte vakter Ila en måned (bare ikke noe fast stilling) jeg har nå blitt gravid og ønsker ikke jobbe natt fordi jeg er redd for å spontanaborte da jeg har gjort det tidligere, og ikke ønsker å ta noen sjangser nå. Jeg er satt opp 10 vakter denne mnd og ønsker kun å servitør vaktene som er på dag og kveld. Noen som vet om hvordan man sier ifra til leder om det uten å miste jobben som servitør? Jeg elsker kollegaene mine og stedet jeg jobber på, så er så redd jeg må si opp:/ de vaktene jeg allerede er satt opp.. blir de fjernet eller må jeg ha sykemelding for de? trenger hjelp og råd Anonymkode: 3ba98...c6e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Det er jo bare å si ifra at du ikke vil ha de vaktene, men du kan ikke regne med å få andre vakter siden du bare er tilkallingsvikar og ikke har noe fast. Det er ikke du som sykemelder deg, men legen tar en vurdering på om det er grunnlag for sykemelding. Men, burde du ikke sørget for en mer stabil inntekt før du ble gravid? Eller tenker du at fellesskapet betaler? Anonymkode: 8b774...d25 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo bare å si ifra at du ikke vil ha de vaktene, men du kan ikke regne med å få andre vakter siden du bare er tilkallingsvikar og ikke har noe fast. Det er ikke du som sykemelder deg, men legen tar en vurdering på om det er grunnlag for sykemelding. Men, burde du ikke sørget for en mer stabil inntekt før du ble gravid? Eller tenker du at fellesskapet betaler? Anonymkode: 8b774...d25 Herrgud for en kommentar. Hennes økonomiske situasjon har vel ikke du noe med å legge deg oppi. For alt du vet så kan hun ha en styrtrik mann. Anonymkode: 50215...648 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herrgud for en kommentar. Hennes økonomiske situasjon har vel ikke du noe med å legge deg oppi. For alt du vet så kan hun ha en styrtrik mann. Anonymkode: 50215...648 Tusen takk for fint motsvar. Jeg har enda en jobb ved siden av hotellet, men er natt som er problemet pga kroppen min og redselen for spontanabort. Siden jeg ikkke har noe fast, har jeg da «rett» på å få fjernet de vaktene selv om det bare er 1 uke til neste vakt?😅 Anonymkode: 3ba98...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Uten at jeg vet. Tviler på at du har rett på det. Men jeg ville forklart situasjonen og spurt. Får du nei kan du snakke med legen, så er det opp til han om du får sykemelding eller ikke. Hvis legen mener det ikke er behov for det så vetyr jo det at han tenker at det er trygt. Anonymkode: 777a0...be4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Etter egen erfaring: de vaktene som allerede er satt opp, må du jobbe eller du må bytte/ gi de bort selv. Så kan du gi beskjed om at du ikke vil ha flere nattevakter etter disse. Tror ikke du får sykemelding pga frykt for spontanabort? Hør med legen hvis du mener det, i så fall. Men kan hende du har en grei sjef som hjelper deg med å gi bort nattevaktene. Anonymkode: aec8f...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Man spontanaborterer ikke vet at man jobber natt, men at noe er feil med embryoet. Anonymkode: 48a45...a2f 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 Snakk med legen ang sykemelding først. Det er opp til han å vurdere om det er grunnlag for sykemelding. Hvis du får sykemelding vil det være mest lønnsomt økonomisk. Hvis ikke: snakk med lederen din. Kanskje han/hun er grei, og dere finner en løsning sammen. Evt kanskje noen kollegaer vil bytte vakter med deg? Anonymkode: f574c...d22
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Snakk med legen ang sykemelding først. Det er opp til han å vurdere om det er grunnlag for sykemelding. Hvis du får sykemelding vil det være mest lønnsomt økonomisk. Hvis ikke: snakk med lederen din. Kanskje han/hun er grei, og dere finner en løsning sammen. Evt kanskje noen kollegaer vil bytte vakter med deg? Anonymkode: f574c...d22 Sykemelding har ingenting med dette å gjøre. TS er ikke syk. Er det noen ytelse som er riktig er det svangerskapspenger. Anonymkode: a7df6...1b7 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man spontanaborterer ikke vet at man jobber natt, men at noe er feil med embryoet. Anonymkode: 48a45...a2f Det er høye tall på spontanabort ved nattarbeid kontra dagarbeid. Mye forskning på dette og derfor anbefales ikke nattarbeid for gravide, spesielt i første trimester. Dette tas alltid hensyn til i min jobb i helse. Anonymkode: 83646...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #12 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sykemelding har ingenting med dette å gjøre. TS er ikke syk. Er det noen ytelse som er riktig er det svangerskapspenger. Anonymkode: a7df6...1b7 Dette må tas med lege, ikke tilfeldige folk på et diskusjonsforum som mener og synser om hvordan ting er og burde/ikke burde være. Lege kan også vurdere svangerskapspenger. Anonymkode: f574c...d22 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #13 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Herrgud for en kommentar. Hennes økonomiske situasjon har vel ikke du noe med å legge deg oppi. For alt du vet så kan hun ha en styrtrik mann. Anonymkode: 50215...648 Hadde hun hatt en styrtrik mann så hadde hun neppe brydd seg om å miste noen nattevakter. Ts, tror du kan glemme å velge og vrake vakter som passer deg så lenge du bare er tilkallingsvikar. Kan tenke meg at de som er fast ansatt går foran deg mht valg av vakter. Men du kan jo prøve deg. Hva tenker du videre da? Tenker på når barnet er født og du skal tilbake i jobb. Passer de vaktene du får for deg da? Anonymkode: 8b774...d25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå