Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare 8 uker på vei, og nesa mi blit tett, må bruke nesespray, er ikke forkjøla. Er dette pga hormoner tro?
Andre med samme erfaring? Har prøvd saltvannspray, det fungerer ikke.

Anonymkode: 8b26e...7f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er bare 8 uker på vei, og nesa mi blit tett, må bruke nesespray, er ikke forkjøla. Er dette pga hormoner tro?
Andre med samme erfaring? Har prøvd saltvannspray, det fungerer ikke.

Anonymkode: 8b26e...7f8

Bruk nesespray da:) er ikke farlig for fosteret. Er kun deg selv, og det er kun det at du blir avhengig. Jeg er i uke 34 og brukt nesepray hver dag siden positiv test. 

Anonymkode: e8d73...7f3

Skrevet

Du mener du bruker otrivin eller lignende? Hvor lenge har du brukt det? Man kan veldig lett bli avhengig 

Anonymkode: b6dc4...3b7

Skrevet

Jeg har dessverre blitt avhengig av nesespray selv, har snart termin, nå i svangerskapet. For å svare på spørsmålet; ja. Når man blir gravid hovner alle slimhinner i kroppen opp, blant annet i nesen. Ikke alle lider av merkbar tett nese vell og merke, men jeg selv er offer for det. Det er ikke farlig for baby så lenge du bruker vanlig otrivin (uten mentol). Et kjapt google søk vil både gi deg hvilken nesespray som er trygg og at det er trygt, bare dumt å bruke over flere dager da man blir avhengig.

Anonymkode: 88672...3d5

Skrevet

Jeg slet med mye snørr og konstant tett nese fra uke 5 allerede. Jeg brukte neseskyller for å unngå å bli avhengig 

Skrevet

Jeg var også mye snørrete og tett i nesen da jeg var gravid og i andre svangerskap var det ikke bare tett nese, men konstante forkjølelser. Saltvannspray kan du bruke så mye du vil, men nesespray med virkemidler skal bare brukes i en begrenset periode (10 dager tror jeg) så det må du være forsiktig med. 

Skrevet

Har vært snørrete hele svangerskapet, er nå 35 uker. Men jeg nekter å begynne med nesespray, så jeg skyller nesen så best jeg kan med saltvannsspray. Heldigvis har jeg ikke hovne slimhinner, da hadde nok ikke saltvann vært noen suksess. 

Anonymkode: 13533...415

Skrevet

Brukte nesespray mot allergi hele svangerskapet. Man blir ikke avhengig av den, og den er mye snillere mot slimhinnene. Jeg har på resept, men det finnes noen reseptfrie også. Nesetettheten gikk over med en gang ungen var født, og jeg har sluttet med nesespray. 

Anonymkode: 613d9...d22

Skrevet

Du må ikke bruke nesespray nei, du kan puste med munnen. Dette er en uvane på samme måte som røyking.

Anonymkode: 87dcc...130

Skrevet

Det er helt vanlig, ja, og er pga hormonene påvirker slimhinnene og får dem til å hovne opp. 

Anonymkode: 8a4e9...9c2

Skrevet

Jeg ble kjempetett.  Brukte nesespray, og sjekket på relis/tryggmammamedisin hvilken som kunne brukes. Det ga seg med en gang barnet var ute, så ingen avhengighet hos meg. Trengte ikke et puff i etterkant:)

Anonymkode: 82b86...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...