AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Et vennepar av meg har igjen skaffet seg en katt til, selv om de har flere fra før. De har for tiden dårlig råd av ulike grunner, som kan bli et vedvarende problem. Hvorfor da skaffe seg en katt til? Skjønner ikke helt greia med det 🤷🏻♀️ Hvorfor dra på seg mere utgifter, når de ikke gjør annet enn å klage på at alt koster så mye… har ikke råd osv. 🙃 Anonymkode: fb9ac...b6e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 En ekstra katt er ikke nødvendigvis en veldig stor utgift, hvertfall om man har utstyr/leker/stativ osv for de andre kattene fra før. At de klager på at ting er dyrt betyr ikke at de ikke har råd til noe Anonymkode: d34e7...f08
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En ekstra katt er ikke nødvendigvis en veldig stor utgift, hvertfall om man har utstyr/leker/stativ osv for de andre kattene fra før. At de klager på at ting er dyrt betyr ikke at de ikke har råd til noe Anonymkode: d34e7...f08 Det er jo ikke bare utstyret som koster? Katten skal ha mat, vaksine, ormekur, flåttmiddel, veterinærutgifter… Er det en kattunge, så må den kastreres og chippes. Enig med deg, HI, det er merkelig å skaffe seg et kjæledyr til om det allerede er trangt økonomisk. Anonymkode: d1e4e...018 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Skrevet 4. november 2022 Jeg hadde tenkt å svare at de fleste skaffer seg ikke dyr fordi de har lyst til å ha noe å bruke penger på, så grunnen er vel den samme uavhengig av økonomi, men når du sier at de har flere katter allerede er jeg enig i at det nok er litt mindre viktig, sett utenfra. Anonymkode: 653c9...c6d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #5 Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 0.42): En ekstra katt er ikke nødvendigvis en veldig stor utgift, hvertfall om man har utstyr/leker/stativ osv for de andre kattene fra før. At de klager på at ting er dyrt betyr ikke at de ikke har råd til noe Anonymkode: d34e7...f08 Helt til katten trenger veterinær og de ikke har tatt seg råd til forsikring Anonymkode: 8421b...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #6 Skrevet 4. november 2022 Helt enig TS, det er ikke en god avgjørelse. Å ha dyr er ganske dyrt om man skal ta skikkelig vare på det med mat og sand, oppfølging hos veterinær og forsikring. Dessverre er det ikke noen konsekvenser for å ta dårlig vare på dyr. Anonymkode: 97519...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #7 Skrevet 4. november 2022 Tror folk undervurderer kostnadene med dyr. Mine katter har faste nødvendige utgifter på 130kr i forsikring, 250 i mat og ca 200 i kattesand. Det er 580, Per katt. I tillegg kommer mer sporadiske utgifter som egenandel ved sykdom, vaksiner, tannrens, leker og utstyr. Bare tannrens er jo 1500 i per katt det også, som man bør gjøre etter behov. Mine får det årlig, så da går det 1500 i året per katt der også. En liten urinveisinfeksjon eller øyekatarr så ryker det på 2000 i egenandel også, og det skjer jo av og til selv om man har friske katter. Klart, om man lar de gå for lut og kaldt vann er det jo ikke dyrt å ha katt, men det koster om man vil gi de forsvarlig omsorg. Anonymkode: c6673...878 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå