AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Har noen erfaring med senebetennelser i knær? Hva hjalp? Ro og hvile? Øvelser? Fysioterapi? Akupunktur? Jeg trenger gode råd, etter å ha slitt med dette i altfor lang tid! Jeg har så vondt i knærne at jeg i lange perioder ikke kommer meg utenfor døra😏 Anonymkode: 3814e...821
Diry72 Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 Hvis du har slitt med dette i lang tid, så har du vel tatt det opp med fastlegen også?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Er du sikker på at det er senebetennelse? Høres ikke sånn ut. Anonymkode: 80c7f...951 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 Diry72 skrev (10 timer siden): Hvis du har slitt med dette i lang tid, så har du vel tatt det opp med fastlegen også? AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sikker på at det er senebetennelse? Høres ikke sånn ut. Anonymkode: 80c7f...951 Ja har selvsagt tatt det opp med fastlegen. Har også vært hos revmatolog, som mente det var kraftige senebetennelse. Men venter på time til MR. Er det ingen som kan dele erfaringer? Anonymkode: 3814e...821 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sikker på at det er senebetennelse? Høres ikke sånn ut. Anonymkode: 80c7f...951 Hvorfor høres det ikke ut som senebetennelser? Har du erfaring på dette feltet? Anonymkode: 3814e...821
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Hvile, varme bad og revmatolog til å følge deg opp. Anonymkode: 93510...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Jeg har betennelse i slimpose i kneet, og bør i utg.pkt ha voltaren. Men pga magesår utgår det. Må hvile kneet så mye som mulig, og håpe på at det går over🙄Kunne fått kortison, men med kortvarig effekt😫Tok ultralyd. Anonymkode: eaa02...97e 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvile, varme bad og revmatolog til å følge deg opp. Anonymkode: 93510...1a6 Revmatologen gjør ikke noe med senebetennelser, hun mener jeg må få noen øvelser hos fysioterapeut. (Som jeg også står på venteliste hos). Har derimot vært hos fysioterapeuter flere ganger tidligere med lignende problematikk, og det hjelper ikke, så derfor søker jeg råd her. Anonymkode: 3814e...821 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har betennelse i slimpose i kneet, og bør i utg.pkt ha voltaren. Men pga magesår utgår det. Må hvile kneet så mye som mulig, og håpe på at det går over🙄Kunne fått kortison, men med kortvarig effekt😫Tok ultralyd. Anonymkode: eaa02...97e Så leit at du har det sånn😔 Tåler ikke NSAIDs jeg heller, pga magekatarr. Fikk du ultralyd som behandling? Tok du MR for å få diagnosen? Anonymkode: 3814e...821
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 Du vil kunne få hjelp og gode råd hos fysioterapeut. Men det tar jo tid altså, kan ta månedsvis. Nå er ikke knær og rygg det sammen, men jeg trente i over et år før ryggen min ble bra. Anonymkode: 0881e...19e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 Jeg hadde det for tyve år siden. Den gang sa en spesialist at jeg måtte bruke joggesko som var spesielt gode å gå med, og at jeg burde bruke to par sokker daglig, drev i mange år med fysioterapi. Veldig sjelden jeg har problemer nå, men bruker fortsatt to par sokker hver eneste dag, og bruker evigheter på å prøve ut nye joggesko. Får fort vondt om jeg kjøper dårlige sko/ bruker pensko/ kutter ned til ett par sokker. Anonymkode: 5ec00...0d0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så leit at du har det sånn😔 Tåler ikke NSAIDs jeg heller, pga magekatarr. Fikk du ultralyd som behandling? Tok du MR for å få diagnosen? Anonymkode: 3814e...821 Det var ultralyden som diagnostiserte væskeansamling/betennelse. Tror ikke det er noe poeng i å ta mr; det viser neppe betennelse(?). Jeg var på Nimi, kostet meg 3300 kr🫣Jeg har hatt en del betennelser før, og trent muskulaturen rundt kneet, og tatt gurkemeie, med god effekt. Men etter operasjon i fotbladet for noen år siden, og med tre ulike skader i rygg, har kneet forverret seg😞Har brukt fotsenger noen år nå. Det er så utrolig vondt å være så invalid når man har hatt et aktivt liv før😥 Anonymkode: eaa02...97e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå