AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Ja jeg skal til min voksne sønn på julaften, men ellers blir jeg alene julen og nyttårshelgen tror jeg. Stusselig og trist å tenke på. Flere som er i samme situasjon? Anonymkode: f5af0...97b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Ja, skal bort nyttårsaften eneste. Julaften liker jeg faktisk for meg selv, men er for at de fleste feiringer tidligere i livet har inneholdt mye folk og delvis mye styr. Jeg inviter også på besøk hjem til meg. En lunsj, en kvelds eller middag. Syns det er koselig. Er det noe du kan gjøre med sønnen din? Har du venninner eller annen familie du kan invitere? Er det noe tilbud i julen du kunne deltatt på? Anonymkode: e7436...708
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Nei jeg har ikke så mange så er mye ensom. Er og ufør pga psykiske lidelser, ikke så lett. Anonymkode: f5af0...97b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Ja. Gjør som meg, bruk tiden før jul til å finne ut om hjemstedet ditt har noen arrangementer i forbindelse med jula. Nå skal du være med sønnen din julaften, men ofte pleier det å være arrangementer både før og etter jul. Sjekk kommunens hjemmesider, frivilligsentralen osv. Du kan melde deg som frivillig til ett eller annet. Legg ut annonse på sidermedord.no og finn ut om noen i nærheten av deg er i samme båt. Dere kan ha det hyggelig sammen. Pynt deg og dra på en julekonsert, arrangement i kirken, teater, kino eller lignende. Lag noen slike avtaler med deg selv, hele cluet er å kjenne at du ikke er alene. Å sitte alene i jula og kjenne på ensomhet tynger noe voldsomt. Gjør dette og plutselig får du et hyggelig bekjentskap, en ny venninne eller tre, eller kanskje du til og med blir kjent med en spennende mann? Anonymkode: 750d6...8a4 1
-Missi- Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Koslig tips av bruker over meg ❤️gjør mest ut av førjuls tiden☺️i år er det barnefri jul på meg og jeg gruer meg allerede til å være uten sønnen min men jeg skal derfor også prøve å gjøre max ut av advent tiden så den blir så hyggelig som mulig. I jula blir det bare meg og mamma, men vi har feiret bare vi to før vet det blir rolig, mye lesing av bøker og gå tur. Blir verfall ingen krangling for vi krangler nesten aldri så prøver å se på det så positivt som mulig. Vurderte stikke på hytta men da blir hun helt alene så det klarer jeg ikke ❤️kommer en dag hun ikke er mer så jeg får heller gjøre slike ting da. Vi var i Hellas i høstferien og da snakket hun om en drink mix hun kjøpte for at vi skulle ha til jul så vet hun gleder seg til alene tid med meg❤️jeg synes ofte det er litt tøft for vår historie er ganske turbulent men jeg får heller suge til meg det som er positivt og prøve å fokusere på det☺️
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Jeg skal også være alene mye, men det er jeg jo ellers også. Hvorfor er det verre i jula? Anonymkode: d1ba8...f6c 1
Heydayotheinterweb Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Håper jeg blir alene med det selskapet jeg har
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Jeg er ikke alene i jula, men jeg vil bare poppe inn for å si at jeg på en måte har motsatt problem. Jeg har venner med familie, og har familie selv. Men jeg skulle gjerne kjent flere enslige med tid til å komme på besøk en fredag kveld, tid til en tekopp og kino en tirsdag osv. De måtte gjerne komme julaften, nyttårsaften eller andre merkedager også. Ser jo her inne at mange savner noen å være med, men jeg finner altså ikke disse folkene i min hverdag. Kan liksom ikke avertere i avisa etter dem heller😊 Dessuten vet jeg at folk som åpner hjemmet sitt for fremmede i jula ofte sliter med å få respons på slike henvendelser. Svarer ikke folk fordi de ikke våger, eller fordi de innerst inne trives i eget selskap og er fornøyde med å være alene i jula? Anonymkode: 596e0...c86
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 Ja, jeg blir mest sannsynlig alene det meste av julen. Skal jobbe noen dager. Men sånn som ting er nå, med mye stress og altfor lite tid, ser jeg fram til deilige dager i ro og fred. Har flere serier og TV-program jeg vil se og bøker jeg vil lese. Så blir det kanskje en tur eller to på kino, alene eller sammen med en venninne. Hvis været blir bra, kommer jeg til å gå på tur i fjellet. Jeg ser også fram til å drive med hobby, kanskje lære meg nye teknikker. Ellers er det et par jobbrelaterte ting jeg gjerne vil sette meg inn i, så det står også på lista. Anonymkode: bfe7e...276
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 Vi skal til familieselskap som vanlig, og jeg ser frem til det. Det er alltid koselig. God stemning og god mat. Men en liten del av meg skulle faktisk ønske at noe skjedde slik at jeg ble helt alene en jul. Ikke hver jul, men bare èn. Det hadde selvsagt vært litt stusselig, men jeg hadde også sett frem til ro, ingen planer, ikke reise noe sted og litt indre kontemplasjon. Anonymkode: b657d...da2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er ikke alene i jula, men jeg vil bare poppe inn for å si at jeg på en måte har motsatt problem. Jeg har venner med familie, og har familie selv. Men jeg skulle gjerne kjent flere enslige med tid til å komme på besøk en fredag kveld, tid til en tekopp og kino en tirsdag osv. De måtte gjerne komme julaften, nyttårsaften eller andre merkedager også. Ser jo her inne at mange savner noen å være med, men jeg finner altså ikke disse folkene i min hverdag. Kan liksom ikke avertere i avisa etter dem heller😊 Dessuten vet jeg at folk som åpner hjemmet sitt for fremmede i jula ofte sliter med å få respons på slike henvendelser. Svarer ikke folk fordi de ikke våger, eller fordi de innerst inne trives i eget selskap og er fornøyde med å være alene i jula? Anonymkode: 596e0...c86 Jeg vil tro at det kanskje er litt fordi det kan kjennes nedverdigende å innrømme at man ikke har noen å feire med. En annen ting, kanskje det mest aktuelle, er at det vil kjennes kunstig, for hvis man først er alene, er man gjerne ikke av den veldig sosiale, utadvendte typen, dvs. man er en som trenger lengre tid for å bli kjent med folk og trives i deres selskap. Da holder det ikke med en julaften sammen med fremmede, man vil ikke klare å slappe av og kose seg med noen man ikke kjenner og mest sannsynlig aldri kommer til å se igjen. Anonymkode: bfe7e...276 1
Kaneel Skrevet 2. november 2022 #12 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er ikke alene i jula, men jeg vil bare poppe inn for å si at jeg på en måte har motsatt problem. Jeg har venner med familie, og har familie selv. Men jeg skulle gjerne kjent flere enslige med tid til å komme på besøk en fredag kveld, tid til en tekopp og kino en tirsdag osv. De måtte gjerne komme julaften, nyttårsaften eller andre merkedager også. Ser jo her inne at mange savner noen å være med, men jeg finner altså ikke disse folkene i min hverdag. Kan liksom ikke avertere i avisa etter dem heller😊 Dessuten vet jeg at folk som åpner hjemmet sitt for fremmede i jula ofte sliter med å få respons på slike henvendelser. Svarer ikke folk fordi de ikke våger, eller fordi de innerst inne trives i eget selskap og er fornøyde med å være alene i jula? Anonymkode: 596e0...c86 Hvor i landet bor du? Legg ut på lokal hey girl/woman gruppe på face
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #13 Skrevet 2. november 2022 Jeg har vært flere julaften alene, og jeg koset meg. Romjulen også. Spiser god mat og godteri og ser koselige julefilmer. Jeg jobber som oftest romjul, og det er langt til familie, så som oftest har jeg vært alene eller bare sønnen min og jeg. Anonymkode: 248c5...982
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #14 Skrevet 3. november 2022 For meg gjør det ikke noe å være alene resten av julen, så lenge jeg får julaften sammen med familien. Men så er jeg også en sånn som storkoser meg i eget selskap. Jeg gleder meg til å lese bok i timesvis under pledd på sofaen med julemusikk i bakgrunnen, se julefilmer og ete julegodis, gå lange turer i nabolaget og glane på julepyntede hus, osv. Anonymkode: 111b4...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå