Gå til innhold

Vi har hatt sex men jeg vil ikke ha mer av det enda

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Resignert skrev (1 time siden):

Men mannen skal alså investere emosjonelt i en dame som ikke vil ha sex med han? Selvsagt skal kvinner få være så pripne de vil, så lenge de vil. Men da bør de heller ikke klage over at menn mister interessen etter noen få dater.

Saken er jo at sikkert 90 prosent av alle menn ønsker å ha sex med daten rimelig tidlig, så kommer eventuelt det emosjonelle etterhvert.  Det er faktisk ganske så urimelig at kvinneperspektivet så til de grader skal være "fasit" for hva som er riktig progresjon i en datingfase.

Jeg er verken ung eller noen adonis lengre, men om jeg var ute på datingmarkedet og opplevde det som daten til TS nå ser ut til å gjøre, ville jeg takket for meg og gått videre. Har vel hatt ett forhold, med en dame med lignende prippenhetsideal, og det forholdet ble bare verre og verre helt til jeg ikke gidda noe mer. Prippen, stiv, konservativ dame er ikke særlig moro. 

Det er frekt å kalle folk prippen, stiv og konservativ fordi man vil bli kjent før man har sex. Ok, noen menn vil gjerne gå fortere, men de aller fleste menn er faktisk gode nok mennesker til å ikke se ned på jenter som venter og ikke vil tidlig. Du ser ned på kvinner som venter, samtidig som du menner at kvinner ikke skal få lov å "klage". 

Anonymkode: 7e38b...77e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må jo være greit å vente litt igjen, men jeg tror du må være forberedt på å være veldig åpen om han skal skjønne hvorfor. Jeg tror fint han kan skjønne det om han er en oppegående fyr, men jeg vil tro han trenger litt mer enn bare det som kommer frem her.

Anonymkode: f2d45...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå må dere rulle inn!! Det dere skriver oppfordrer TS og andre i samme situasjon om å ha sex med mannen de dater selv om de ikke er klar for det! Absolutt IKKE greit!!

Anonymkode: 1ffac...fe6

De har jo allerede hatt sex. Jeg oppfordrer ikke ts eller noen til og ha sex med noen de ikke er klar for/ vil ha sex med.. men, hvis en mann jeg datet plutselig ikke hadde villet ha sex med meg mer så hadde jeg ikke brukt mer tid på han. ( uten at jeg med det mener at jeg vil oppfordre menn som ikke vil ha sex med meg til og ha sex med meg) . 

Anonymkode: 6f734...917

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Syns vi gikk for fort frem med sex på tredje date.. Han forventer mer sex og overnatting nå. Hvordan kan jeg si at jeg vil fortsette å date men uten sex med det første igjen? 

Anonymkode: f8006...42b

Det høres jo helt merkelig ut.

De gangene jeg har vært forelsket og hatt sex for første gang skaper jo bare utrolig masse kåthet og forventning til neste gang.

Er man nyforelsket knuller man jo helst hele tiden.

Hadde tatt dette som en enorm avvisning om jeg var kjæresten din.

Anonymkode: 1f59b...459

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres jo helt merkelig ut.

De gangene jeg har vært forelsket og hatt sex for første gang skaper jo bare utrolig masse kåthet og forventning til neste gang.

Er man nyforelsket knuller man jo helst hele tiden.

Hadde tatt dette som en enorm avvisning om jeg var kjæresten din.

Men man er helt forskjellige på dette, det som er riktig for deg behøver ikke være riktig for en annen. For meg virker det som TS ga etter forrige gang men angret seg litt, da hun ikke var klar for det enda. Hun er jo interessert siden hun fortsatt vil date, men føler det gikk for fort frem og vil ta det saktere. 

Kan være han var veldig "på", og hun nå innser at hun burde tatt det litt roligere, eller at hun ikke er klar for å ha sex hele tiden enda bare fordi hun gjorde det en gang. Det er ikke noe galt i det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men man er helt forskjellige på dette, det som er riktig for deg behøver ikke være riktig for en annen. For meg virker det som TS ga etter forrige gang men angret seg litt, da hun ikke var klar for det enda. Hun er jo interessert siden hun fortsatt vil date, men føler det gikk for fort frem og vil ta det saktere. 

Kan være han var veldig "på", og hun nå innser at hun burde tatt det litt roligere, eller at hun ikke er klar for å ha sex hele tiden enda bare fordi hun gjorde det en gang. Det er ikke noe galt i det. 

TS er ikke forelsket.

Lurer på hvorfor hun vil fortsette å date? Tjener han godt?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man er forskjellige på det, og de er vel forskjellige på det, så hvorfor skal de fortsette og date? Hvor vil det føre? Skal han gå med utrolig frustrasjon og håpe på at hun plutselig blir interessert i sex? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS er ikke forelsket.

Lurer på hvorfor hun vil fortsette å date? Tjener han godt?

Om TS er forelsket eller ikke, vet bare hun. Det er ikke sikkert hun er det nei, men det kan jo være nettopp derfor hun synes det går fort fram også. At hun trenger tid på å forelske seg før intimiteten får mer betydning og bli bedre for henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man er forskjellige på det, og de er vel forskjellige på det, så hvorfor skal de fortsette og date? Hvor vil det føre? Skal han gå med utrolig frustrasjon og håpe på at hun plutselig blir interessert i sex? 

De dater vel fordi de er interesserte i hverandre. Det er ikke sånn med det å date, at man på et blunk elsker hverandre og er komfortable med alt. For min del trenger jeg også en del tid, ser ikke hva som er galt med det. Å ha sex fort ville aldri gått for meg, men får jeg tid så rekker jeg bli glad i noen og komfortabel. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om TS er forelsket eller ikke, vet bare hun. Det er ikke sikkert hun er det nei, men det kan jo være nettopp derfor hun synes det går fort fram også. At hun trenger tid på å forelske seg før intimiteten får mer betydning og bli bedre for henne. 

Er man forelsket ønsker man fysisk nærhet og sex.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om han har et minimum av kognitiv fungering, så forstår han dette.

Dette burde være problemfritt. Reagerer han negativt, så vet du jo allerede at dette (han) ikke er noe å satse på.

Anonymkode: 7d6bf...2f8

"Om han har et minimum av kognitiv fungering, så forstår han dette? "

Vet du hva som menes med begrepet "kognitiv fungering"?

Anonymkode: c453d...09d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger å si noe, så synes jeg det er viktig at du sier at det ikke var noe galt med sexen i seg selv, men at du synes dere gikk for fort frem. Hvis ikke kan han gjerne overtenke og tro det er noe galt med han.

Anonymkode: ce08a...1d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Resignert said:

Men mannen skal alså investere emosjonelt i en dame som ikke vil ha sex med han? Selvsagt skal kvinner få være så pripne de vil, så lenge de vil. Men da bør de heller ikke klage over at menn mister interessen etter noen få dater.

Saken er jo at sikkert 90 prosent av alle menn ønsker å ha sex med daten rimelig tidlig, så kommer eventuelt det emosjonelle etterhvert.  Det er faktisk ganske så urimelig at kvinneperspektivet så til de grader skal være "fasit" for hva som er riktig progresjon i en datingfase.

Jeg er verken ung eller noen adonis lengre, men om jeg var ute på datingmarkedet og opplevde det som daten til TS nå ser ut til å gjøre, ville jeg takket for meg og gått videre. Har vel hatt ett forhold, med en dame med lignende prippenhetsideal, og det forholdet ble bare verre og verre helt til jeg ikke gidda noe mer. Prippen, stiv, konservativ dame er ikke særlig moro. 

Det riktige/fasiten er jo at ingen gjør noe de ikke har lyst til.  Har jo ingenting med kjønn å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er frekt å kalle folk prippen, stiv og konservativ fordi man vil bli kjent før man har sex. Ok, noen menn vil gjerne gå fortere, men de aller fleste menn er faktisk gode nok mennesker til å ikke se ned på jenter som venter og ikke vil tidlig. Du ser ned på kvinner som venter, samtidig som du menner at kvinner ikke skal få lov å "klage". 

Håper bare der ikke er de samme mennene som snakker stygt om damer som har seksuell erfaring utover fraskilt/avdød ektemann, eller skal ikke damene få lov å date heller? Jeg støtter forøvrig 100% HI i å drøye akkurat så lenge hun vil, og gidder hsn ikke høre på henne, skal hun være glad hun er kvitt kødden.

Anonymkode: fbade...b24

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

"Om han har et minimum av kognitiv fungering, så forstår han dette? "

Vet du hva som menes med begrepet "kognitiv fungering"?

Anonymkode: c453d...09d

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er man forelsket ønsker man fysisk nærhet og sex.

Nå har ikke jeg påstått verken at TS er forelsket eller ikke forelsket. 

Det er vanlig å ville ha fysisk kontakt hvis man er forelsket ja, samtidig er det ikke alltid tilfellet at man ønsker å kaste seg over hverandre hele tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Skal han gå med utrolig frustrasjon 

Om det skal så lite til for å utløse en utrolig frustrasjon (sic), så har han virkelig større utfordringer i livet, og burde nok avstå fra romantiske relasjoner til han får orden på seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

De dater vel fordi de er interesserte i hverandre. Det er ikke sånn med det å date, at man på et blunk elsker hverandre og er komfortable med alt. For min del trenger jeg også en del tid, ser ikke hva som er galt med det. Å ha sex fort ville aldri gått for meg, men får jeg tid så rekker jeg bli glad i noen og komfortabel. 

Med andre ord, du er helt normal 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legger inn min mening som mann hadde vært at jeg hadde tatt det som en tilbakemelding om at sex'en ikke var så mye å snakke om. 

Selvsagt skal en ikke ha sex uten å ønske det men å si bestemt etter å ha hatt sex at en ikke ønsker det mer før det har gått x tid gjør fort at forholdet hopper tilbake til slik det var etter par steg før en hadde det.

Uansett, hvorfor være så absolutt på at en ikke ønsker sex lenger? Er det ikke bare å gjøre det som føler er rett for deg der og da i stede for å være absolutt på at det skal en ikke ha. Føler en for å ha sex på neste date så har en det og føler en for å ikke ha det så har en det ikke ?

Anonymkode: d0fa5...269

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...