lady90 Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Har krøller men har tidligere brukt en del rettebørste. Bruker nå sånn rundbørsteføner på lav varme istedet. Har farga håret for en stund siden men farger nå kun etterveksten. Problemet er at midt på bak er håret mye tynnere nederst enn på resten av hodet, virker som en del av håret brekker midt på bak. Fletter jeg håret får jeg en tykk flette øverst og en liten rottehale nederst. Skulle ønske håret var like langt alle steder. Bruker hårkur, beskyttelseskremer/oljer og alt som er av hårpleie. Har begynt med hårvitaminer nå i håp om at det hjelper. Noen som har andre tips? Er det noe håp?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Slutt helt med varmebehandling! Jeg har og krøller. Har lært å omfavne det. Anonymkode: 04131...1b8 2
lady90 Skrevet 1. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Slutt helt med varmebehandling! Jeg har og krøller. Har lært å omfavne det. Anonymkode: 04131...1b8 Jeg kommer ikke til å slutte, hater krøllene.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 lady90 skrev (8 minutter siden): Jeg kommer ikke til å slutte, hater krøllene. Da kan du heller ikke klage på at du er tynnhåret bak 🙄 Gå til frisøren og be de analysere hvor håret bør klippes for å få fjernet den delen av lengden det ikke lenger er håp for. Og så lar du håret ditt være i fred. Det er det du må gjøre, hvis ikke spiser det slitte seg lenger og lenger opp på hårstrået og det blir enda mer tjafsete. Anonymkode: 29562...b6e 3
lady90 Skrevet 2. november 2022 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da kan du heller ikke klage på at du er tynnhåret bak 🙄 Gå til frisøren og be de analysere hvor håret bør klippes for å få fjernet den delen av lengden det ikke lenger er håp for. Og så lar du håret ditt være i fred. Det er det du må gjøre, hvis ikke spiser det slitte seg lenger og lenger opp på hårstrået og det blir enda mer tjafsete. Anonymkode: 29562...b6e Spørsmålet gikk på om det var noe å gjøre likevel. Jeg her et katastrofehår så er nødt til å føne med rundbørsteføneren som et minimum.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Farging og retting og varmebehandling sliter veldig på håret, så det er ikke rart det brekker lett da. Om du får veldig tynn flette nederst, høres det ut som om du bør klippe deg en del. Tynt nederst = det ser ikke bra ut. Anonymkode: c2c32...b87
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 lady90 skrev (6 timer siden): Spørsmålet gikk på om det var noe å gjøre likevel. Jeg her et katastrofehår så er nødt til å føne med rundbørsteføneren som et minimum. I så fall er nok svaret dessverre at nei, det er nok ikke noe å gjøre med hvis det først er så slitt av det brekker av og er tynt i lengden. Det er ikke mulig å få hårstråene tykkere når det først er slitt. Eneste du kan gjøre er å være veldig snill mot det og se om det kan holde en stund slik at du får grodd ut lengden mer og så klippe deg, men først må du sjekke at håret ikke er flisete og har delt seg, for da kan det fort flise seg oppover og du risikerer å måtte klippe mer. Men det slitte bør uansett av.. Anonymkode: eb4f6...749 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Du har skadet håret ditt med behandlingen du gir det, og du må slutte med å varmebehandle det. Sier ikke at du aldri mer noen gang kan rette det igjen, men akkurat nå om du ønsker å redde det håret du har igjen, må du slutte og begynne å ta vare på det. Ingen mer farging, ingen mer varmebehandling. Kun ha ting i håret som pleier det, gjerne gå til frisør for å høre hva de kan anbefale av kurer. Du kan enda redde håret ditt, men da må du gjøre noe nå. Ellers vil faktisk deler av håret ditt brekke helt og falle av. Anonymkode: 87e2e...3b7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 Hvorfor hater du krøllene dine? De aller fleste er jo mye finere med krøller, de trenger bare å lære hvordan de skal ta vare på dem og få de pene, uten frizz... Ta deg en tur til krøllespesialist, eller lær om Curly Girl Method. Om du vil beholde håret ditt må du slutte å torturere det med varmebehandling. Eller lev med at det knekker på en viss lengde, som bare vil bli kortere og kortere med tiden.. Anonymkode: b1cd2...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 Bruker du mye hårstrikk? I så fall bytt til strikk uten skjøt/myke strikk. Kombinasjonen av stramme hårstrikk og rettetang knakk håret mitt på midten. Anonymkode: b82d6...cd8 1
lady90 Skrevet 2. november 2022 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor hater du krøllene dine? De aller fleste er jo mye finere med krøller, de trenger bare å lære hvordan de skal ta vare på dem og få de pene, uten frizz... Ta deg en tur til krøllespesialist, eller lær om Curly Girl Method. Om du vil beholde håret ditt må du slutte å torturere det med varmebehandling. Eller lev med at det knekker på en viss lengde, som bare vil bli kortere og kortere med tiden.. Anonymkode: b1cd2...ab4 Synes ikke ansiktet litt kler det, i tillegg er det ekstremt frizzy og tåler null fukt i lufta. Med en gang det er fukt i lufta står det til alle kanter. Det blir bedre om det er halvveis rett først.
lady90 Skrevet 2. november 2022 Forfatter #12 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker du mye hårstrikk? I så fall bytt til strikk uten skjøt/myke strikk. Kombinasjonen av stramme hårstrikk og rettetang knakk håret mitt på midten. Anonymkode: b82d6...cd8 Nei nesten aldri
lady90 Skrevet 2. november 2022 Forfatter #13 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du har skadet håret ditt med behandlingen du gir det, og du må slutte med å varmebehandle det. Sier ikke at du aldri mer noen gang kan rette det igjen, men akkurat nå om du ønsker å redde det håret du har igjen, må du slutte og begynne å ta vare på det. Ingen mer farging, ingen mer varmebehandling. Kun ha ting i håret som pleier det, gjerne gå til frisør for å høre hva de kan anbefale av kurer. Du kan enda redde håret ditt, men da må du gjøre noe nå. Ellers vil faktisk deler av håret ditt brekke helt og falle av. Anonymkode: 87e2e...3b7 Jeg mente egentlig hvordan man kan forebygge at det brekker, virker som det kun er bak at det skjer og ikke på sidene.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #14 Skrevet 2. november 2022 lady90 skrev (6 minutter siden): Synes ikke ansiktet litt kler det, i tillegg er det ekstremt frizzy og tåler null fukt i lufta. Med en gang det er fukt i lufta står det til alle kanter. Det blir bedre om det er halvveis rett først. Frizz og fukt kan du lære hvordan du håndterer med CGM eller hos en krøllespesialist.. Men ja, det er mye å sette seg inn i. Men det er også eneste rådet jeg kan gi, for verken olaplex eller all slags masker/kurer kan redde det, så lenge du fortsetter å bruke varme, som håret protesterer mot. Anonymkode: b1cd2...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #15 Skrevet 2. november 2022 lady90 skrev (22 timer siden): Jeg kommer ikke til å slutte, hater krøllene. Da kommer det dessverre til å knekke. Det er uunngåelig 🤷♀️ Den eneste «kuren» for krøllete hår (som er sykt fint!!!) er jo å følge diverse «curly girl» metoder. Jeg har ganske fint/rett hår og mitt blir synlig skadet av kun en runde krølltang. Så det begrenser jeg til en sjelden gang. Du har trolig store skader når du ser det så tydelig i krøllete hår. Anonymkode: 63fa5...298 1
lady90 Skrevet 2. november 2022 Forfatter #16 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du har trolig store skader når du ser det så tydelig i krøllete hår Hva mener du? Har du tips til curly girl metode?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #17 Skrevet 3. november 2022 lady90 skrev (7 timer siden): Hva mener du? Har du tips til curly girl metode? Google curly girl method, så får du ørten tusen svar. Det finnes reddit-forum og facebook-grupper også. Anonymkode: c2c32...b87
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #18 Skrevet 3. november 2022 Jeg har slitt med det samme som deg, men pga. bleking. Jeg syns redken extreme er gode produktene for å forebygge, og for å styrke håret igjen. Det kan tenkes at du må klippe vekk det som er mest ødelagt, men anbefaler deg å teste disse produktene likevel. Anonymkode: 2746e...0de
lady90 Skrevet 3. november 2022 Forfatter #19 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har slitt med det samme som deg, men pga. bleking. Jeg syns redken extreme er gode produktene for å forebygge, og for å styrke håret igjen. Det kan tenkes at du må klippe vekk det som er mest ødelagt, men anbefaler deg å teste disse produktene likevel. Anonymkode: 2746e...0de Har brukt redken extreme mange ganger før, hjelper ikke
Taluno Skrevet 3. november 2022 #20 Skrevet 3. november 2022 Du må sørge for at det klippes helt jevn for fletten. Jeg får en helt jevn flette kun om jeg setter det i høy hestehale først. Siden håret stadig vokser, og jeg får nye hårstrå hele tiden, som ikke øyeblikkelig er like langt som resten, så har jeg innsett at håret alltid vil være tynnere nederst. Men håret mitt har blitt mye tykkere etter jeg sluttet varmebehandling og farging da, og er ikke i nærheten av å knekke så mye som før, og blir sjeldent slitt i tuppene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå