Gå til innhold

Hva skjer på dialogmøte med NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om dette er riktig underforum men jeg prøver her. Skal ha et dialogmøte med NAV, arbeidsgiver og lege neste uke, og kjenner jeg gruer meg da jeg ikke helt vet hva som skal bli snakket om og føler jeg ikke har kontroll? Møtet skal være fordi jeg er gradert sykemeldt fordi jeg går i behandling. Har snakket med legen min som sa jeg ikke trengte å forberede meg, men vedkommende lurte på om det var greit å fortelle åpent om mine helseproblemer til arbeidsgiver. Og det sa jeg at er greit, men nå er jeg litt usikker på hva legen kommer til å fortelle om min situasjon...

Anonymkode: 7ddd9...ad2

Skrevet

Først og fremst. legen forteller ikke noe om din situasjon som ikke du vil skal fortelles.

På dialogmøte så regner jeg med at dere skal snakke om hvordan det går med deg nå, om du trenger tilrettelegging på jobb, hva arbeidsgiver kan bidra med der. Nav vil vite om behandlingsforløpet - dette for å vite om behandling fortsatt skal være din aktivitet. Regner med at legen forteller hva hen tenker fremover ang jobb, behandling osv. 

For min del så har disse dialogmøtene vært veldig nyttige, og jeg har en lege som er veldig klar overfor Nav at tiltak skal avsluttes når jeg blir dårligere av de. Har blitt skrivd ut av tiltak 3 ganger nå. 

Dialogmøter er ikke farlige. Men reglene er sånn at man skal ha dialogmøter i sykemeldingsperioden når man er langtidssykemeldt. Alle vil jo ditt beste, og ønsker å legge opp løpet som passer for deg sånn at du skal komme tilbake  jobb igjen så fort det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 7f928...1bd

Skrevet

Jeg har vært på sånn møte der jeg ga legen tillatelse til og si hva min helsetilstand var. Tenkte det var best og være åpen. Skulle da prøve og komme tilbake i liten stilling. Dette var 6 måneder etter jeg ble syk. Noe av det første min sjef sa at han ikke ville ha syke folk i bedriften. Både lege og Nav ansatt var sjokkert. Han var så negativ. Møtet bestod i hva jobben kunne tilrettelegge for meg. Han ville ikke ha meg tilbake men Nav ansatt sa at det ikke var sånn det fungerte. Alle i min jobb ble skiva ut hvis de ble syk og han fulgte ikke lover og regler. 

Jeg grua meg og men legen og Nav ansatt var faktisk veldig støttende. Møte varte ca 30 min. 

Anonymkode: 7fd01...abc

Skrevet

De skal prøve å kontrollere deg og utsette deg for statlig tyranni.
The usual bullshit!
Regn med en god del semantikk og forsøk på manipulasjon.
Ja, og skjulte trusler om du ikke samarbeider.

Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (3 minutter siden):

De skal prøve å kontrollere deg og utsette deg for statlig tyranni.
The usual bullshit!
Regn med en god del semantikk og forsøk på manipulasjon.
Ja, og skjulte trusler om du ikke samarbeider.

Paranoid? 

Anonymkode: 98c59...078

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært på to møter. Legen har vært fantastisk å ha med! Han har jo gjort dette mange ganger, og er så utrolig (overraskende?) dyktig til å si mye med få ord. Få frem viktige ting uten å si for mye. For min del kunne han «avslørt» mer, men han holdt det til et minimum av hva som var nødvendig i situasjonen. Så kunne heller jeg si mer om jeg ville.

Følte legen virkelig var på «mitt lag», at det var vi to i møte med NAV og arbeidsgiver. Når jeg ikke klarte å si så mye, så var han krystallklar på hva som var hensiktsmessig/mulig/aktuelt og ikke.

NAV-dama kjenner naturlig nok ikke like godt til detaljer, men har vært kjempeflott, og hører 100% på legen. 

Arbeidsgiver var ikke like…behagelig å ha der 😂 ikke så rart kanskje, siden det er eneste part som ikke først og fremst har meg og min helse som fokus. Faktisk såpass at hun fra NAV ringte meg dagen etterpå bare for å spørre hvordan det gikk - for hun ble litt satt ut av måten han snakket på og hadde sett at jeg heller ikke syntes det var så greit ❤️

Alt i alt - ikke noe å grue seg for. Det var stort sett se andre som hadde sin «agenda» og førte ordet. Litt rart å bli snakket om slik, men jeg kunne bidra lite eller mye. 

Anonymkode: 22a31...8ea

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Paranoid? 

Anonymkode: 98c59...078

Nei, bare bunn ærlig.

Naiv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...