AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Jeg er litt redd for å være hysterisk nå. Har i ca 1,5 mnd kjent mye liv - sparkene ble hardere og hyppigere. Men siste 4-5 dagene har dette avtatt. Har fortsatt spark og kjenner liv, men i mye mindre grad enn før. Jordmor har sagt at baby kan snu seg og sparke der jeg ikke kjenner, men blir redd når det varer i flere dager. Er straks 22 uker. Er dette normalt? Føler at det er rart at jeg har kjent såpass mye liv og at det avtar. Var hos jordmor for 4-5 dager siden og hjertelyd er fin Anonymkode: bcab1...77e
Turtellure12 Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Hvis du er 22 uker nå, så har du vel vært til ordinær UL, den som alle skal ha mellom uke 18-20. Hvordan gikk den? Alt normalt der?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Turtellure12 skrev (1 minutt siden): Hvis du er 22 uker nå, så har du vel vært til ordinær UL, den som alle skal ha mellom uke 18-20. Hvordan gikk den? Alt normalt der? Ja alt var normalt der, fin vekst og ingen avvik så jeg har jo egentlig ikke grunn til bekymring. Har 2 stk i nær omgangskrets som mistet barnet 6mnd og 9mnd på vei der alt også var fint, så tror dette har satt en redsel i meg for slikt kanskje Anonymkode: bcab1...77e
Turtellure12 Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja alt var normalt der, fin vekst og ingen avvik så jeg har jo egentlig ikke grunn til bekymring. Har 2 stk i nær omgangskrets som mistet barnet 6mnd og 9mnd på vei der alt også var fint, så tror dette har satt en redsel i meg for slikt kanskje Anonymkode: bcab1...77e Ja det er ofte slik det henger sammen. I de aller, aller fleste tilfeller så går alt helt fint. Spesielt hvis du har bikket halvveis. Men uansett så kan du ringe og bestille UL privat. Jeg var bekymret selv for nr 2, da jeg hadde en skikkelig blødning i uke 18. Ringte og bestilte UL, selv om jeg skulle til den ordinære to uker etterpå uansett. Følte jeg fikk ro i sjelen. Det hjelper å se baby også, bare for å bekrefte at de har det godt inni der ❤ Du kan også ringe jordmor på helsestasjon og be om ekstra oppfølging? Det psykiske er vel så viktig som det fysiske når man er gravid. Det går nok bra skal du se. Prøv også å legg deg på venstre side i sofaen og drikk noe søtt. Slapp av en times tid. Da kjenner du nok noe skal du se Endret 1. november 2022 av Turtellure12
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Drikk noe søtt, legg deg på siden og hør på musikk feks inntil magen. Hvis det fortsatt er helt stille ringer du legevakt eller føden Anonymkode: 69453...660
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 Kjennliv.no er en fin side når du lurer på dette. Tror uke 22 er tidlig med tanke på å kjenne jevnt med liv men skjønner at du blir bekymret. Håper alt er bra Anonymkode: 8ebab...4dc
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Drikk noe søtt, legg deg på siden og hør på musikk feks inntil magen. Hvis det fortsatt er helt stille ringer du legevakt eller føden Anonymkode: 69453...660 Man ringer ikke legevakt eller føden i uke 21..... Anonymkode: d16ae...494 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 I følge min jordmor har det ingen vits å forvente jevn bevegelse før nærmere uke 28. Om barnet endrer stilling kan det ha stort utslag så tidlig, det har enda kjempestor plass i livmor. Anonymkode: 50456...c68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå