Gå til innhold

Jeg klarer ikke henge med på babyen min! Trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 7 mnd som krever å sitte på oss foreldre konstant mens vi går rundt, hun leker aldri alene og heller ikke lenge om vi også går ned på gulvet, har aldri villet sitte i vogn, vippestol eller matstol e.l. Legger vi baby fra oss er det roping, skriking og hysteriskgråt.

Baby krever nye stimuli hele tiden for å "avledes" hvis vi legger hun ned. Det skal skje noe konstant, hun er aldri i ro. 

Etter 7 mnd sånn her og med en rekke oppvåkninger for amming om natt, er jeg så utslitt at jeg lurer på om jeg begynner å bli utbrent. Jeg har kommet til et punkt der det smeller snart og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Far veksler på å aktivisere og bære når han kommer fra jobb, men han er også sliten og det bøter ikke på all den tid jeg er hjemme i foreldrepermisjon og nattamming. samsover, noe annet går ikke, baby blir hysterisk, sover kun på oss. 

Helsestasjonen kan ikke hjelpe med noe, opplever at de ikke forstå, sier at babyer er ulike og noen krever mer enn andre. Kan det være noe galt med babyen, en diagnose eller noe? Har sjekket det fysiske og ikke finnet noen.

Jeg er livredd for at dette fortsetter sånn her ut vår foreldrekarriere. Vi er selv rolige og balanserte, tolmodige, men ungen er svært krevende. 

Anonymkode: f4f1d...436

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en baby på 7 mnd som krever å sitte på oss foreldre konstant mens vi går rundt, hun leker aldri alene og heller ikke lenge om vi også går ned på gulvet, har aldri villet sitte i vogn, vippestol eller matstol e.l. Legger vi baby fra oss er det roping, skriking og hysteriskgråt.

Baby krever nye stimuli hele tiden for å "avledes" hvis vi legger hun ned. Det skal skje noe konstant, hun er aldri i ro. 

Etter 7 mnd sånn her og med en rekke oppvåkninger for amming om natt, er jeg så utslitt at jeg lurer på om jeg begynner å bli utbrent. Jeg har kommet til et punkt der det smeller snart og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Far veksler på å aktivisere og bære når han kommer fra jobb, men han er også sliten og det bøter ikke på all den tid jeg er hjemme i foreldrepermisjon og nattamming. samsover, noe annet går ikke, baby blir hysterisk, sover kun på oss. 

Helsestasjonen kan ikke hjelpe med noe, opplever at de ikke forstå, sier at babyer er ulike og noen krever mer enn andre. Kan det være noe galt med babyen, en diagnose eller noe? Har sjekket det fysiske og ikke finnet noen.

Jeg er livredd for at dette fortsetter sånn her ut vår foreldrekarriere. Vi er selv rolige og balanserte, tolmodige, men ungen er svært krevende. 

Uff, høres ut som vår. Hun er nå tre år så det kan ikke sammenlignes med hvordan det var, men hun er fortsatt krevende. Er bare personligheten hennes…jeg ble nok også utbrent. Eller i alle fall veldig sliten. Har muskelsmerter etter all bæringen. 

Ta vare på deg selv. Høres ut som mannen bør be om sykemelding for en periode. Eller han skal kanskje ha perm snart?

Anonymkode: c2535...fc6

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uff, høres ut som vår. Hun er nå tre år så det kan ikke sammenlignes med hvordan det var, men hun er fortsatt krevende. Er bare personligheten hennes…jeg ble nok også utbrent. Eller i alle fall veldig sliten. Har muskelsmerter etter all bæringen. 

Ta vare på deg selv. Høres ut som mannen bør be om sykemelding for en periode. Eller han skal kanskje ha perm snart?

Anonymkode: c2535...fc6

Er fortsatt noen mnd til far skal ha perm da vi valgte å utsette barnehagestart noen mnd. Angrer litt nå ja.

Hvordan er din krevende nå som hun er eldre?

Skrevet

Må si jeg også lurer på om man virkelig kan få barn som er SÅ ulike begge foreldrene? Er det noen her som har det? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke noe galt med babyen din, men jeg foreslår at du snakker med noen om følelsene dine. 😌 Dette er fordi dette antagelig dreier seg mer om at du er sliten.

Barn trenger å bli aktivisert av foreldrene, noen trenger det mer enn andre, og noen barn blir flinkere på å aktivisere seg selv i enkelte situasjoner, mens i andre situasjoner forblir de passive. Det er uansett din jobb å forsette i tålmodighetens navn.

ikke fall i diagnosefellen

• Liker 10
Skrevet

Babyer kan være krevende! Ganske mange er akkurat slik som du beskriver, jeg tror bare ingen har fortalt deg det, du hadde andre forventninger, eller så er det slik du sier, du er sliten. 

Et tips fra meg, du må alltid tenke, det kan bli verre. Vær glad at babyen er frisk, at dere er friske. Og ikke minst, det kunne vært verre. 

Anonymkode: d822b...f0a

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Babyer kan være krevende! Ganske mange er akkurat slik som du beskriver, jeg tror bare ingen har fortalt deg det, du hadde andre forventninger, eller så er det slik du sier, du er sliten. 

Et tips fra meg, du må alltid tenke, det kan bli verre. Vær glad at babyen er frisk, at dere er friske. Og ikke minst, det kunne vært verre. 

Nei det er ikke vanlig at man ikke har kunnet legge fra seg baby på 7 måneder!! Ikke en gang når den sover! Hvorfor skal alt normaliseres?

40% har enkle babyer, 10 % har krevende babyer og resten ahr noe i mellom. Så nei, de færreste babyer er slik, ikke de fleste! Beklaget men blir veldig provosert når folk med enklere babyer skal fortelle meg at dette er normalt. 

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke sliten uten grunn, jeg har hatt baby på meg bokstavelig talt 24/7 i 7 mnd! Vogna står ubrukt, sengen står ubrukt, vippestolen er ubrukt, babyneste er ubrukt, lekematta er mest til pynt, newborn set på Stokke er ubrukt, bedside cribe et ubrukt. Mener du virkelig at det er normalen??

• Liker 2
  • Hjerte 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke sliten uten grunn, jeg har hatt baby på meg bokstavelig talt 24/7 i 7 mnd! Vogna står ubrukt, sengen står ubrukt, vippestolen er ubrukt, babyneste er ubrukt, lekematta er mest til pynt, newborn set på Stokke er ubrukt, bedside cribe et ubrukt. Mener du virkelig at det er normalen??

Men har du gitt alt utstyr øvelse og gode sjanser? 

Her måtte vi gå rundt med hylende baby i vogn i 4 måneder. Da var det plutselig greit med vogn. Vi tok allikevel en luftetur på 15 minutter hver eneste dag. 

Babygym hatet vår unge, men måtte pent ligge der når jeg dusjet. Tok vel 2-3 måneder med mye klaging før det ble godtatt. 

Babystol til mating? Får dere ikke brukt den? Har dere ikke begynt å innføre noe mat, grøt frukt? Sitt sammen med baby og lek med maten. 

Om baby aldri blir utsatt for å ligge i vogn, sitte i matstol ol så vil den naturligvis aldri bli vandt til det heller. Den er jo bare vandt til å bæres av deg og far, da er alt annet utrygt. 

Anonymkode: a33a3...6d6

• Liker 13
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du vil oppnå med tråden når du angriper de som kommer hit for å skrive og si det er normalt babyer er krevende. Du har jo tydeligvis fasiten på hvor mange % babyer er i ulike kategorier, enkle eller ei. Har mange venner som har babyer man ikke kan legge ned. 

Men over til trådens tema: har du vurdert å slutte med nattamming så du får søvn?

Anonymkode: d5fba...dce

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Her måtte vi gå rundt med hylende baby i vogn i 4 måneder. Da var det plutselig greit med vogn. Vi tok allikevel en luftetur på 15 minutter hver eneste dag. 

Babygym hatet vår unge, men måtte pent ligge der når jeg dusjet. Tok vel 2-3 måneder med mye klaging før det ble godtatt. 

Babystol til mating? Får dere ikke brukt den? Har dere ikke begynt å innføre noe mat, grøt frukt? Sitt sammen med baby og lek med maten. 

Om baby aldri blir utsatt for å ligge i vogn, sitte i matstol ol så vil den naturligvis aldri bli vandt til det heller. Den er jo bare vandt til å bæres av deg og far, da er alt annet utrygt. 

Vi har prøvd hver dag😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt hva du vil oppnå med tråden når du angriper de som kommer hit for å skrive og si det er normalt babyer er krevende. Du har jo tydeligvis fasiten på hvor mange % babyer er i ulike kategorier, enkle eller ei. Har mange venner som har babyer man ikke kan legge ned. 

Men over til trådens tema: har du vurdert å slutte med nattamming så du får søvn?

Anonymkode: d5fba...dce

Hvordan slutter jeg med det, hun blir hysterisk. 

Gjest Some guy
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun vil bare ha trygghet. Ikke sett henne ned alene. La henne sitte oppå dere og krabbe ned til gulvet selv hvis hun kjeder seg og vil. Plukk henne opp før hun ber om det. Hvis hun vil absolutt bli bært, ikke bær rundt omkring. Ta henne opp men sitt i stolen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan slutter jeg med det, hun blir hysterisk. 

Min første var sånn. Hun er nå 4 år. Veldig krevende forsatt. Jeg bærte på henne i 7 mnd jeg også, var helt på gråten til slutt og var helt ødelagt i armer og rygg. Måtte aktiviseres og jeg styrte på med innkjøp av nye leker, stressa rundt for å finne på nye ting å gjøre. 

Jeg har nå en baby til på 4 mnd. Han er litt annerledes, men liker heller ikke vogn som førstemann. Så den står ubrukt denne gangen også. Hater også bilstol. Så jeg forstår deg 100%

Anonymkode: 7f6f2...e46

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skrikekur er ikke noe som er anbefalt lenger.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke normalt. Har dere vært til kiropraktor ?

Anonymkode: 3e124...ccc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min første var sånn. Hun er nå 4 år. Veldig krevende forsatt. Jeg bærte på henne i 7 mnd jeg også, var helt på gråten til slutt og var helt ødelagt i armer og rygg. Måtte aktiviseres og jeg styrte på med innkjøp av nye leker, stressa rundt for å finne på nye ting å gjøre. 

Jeg har nå en baby til på 4 mnd. Han er litt annerledes, men liker heller ikke vogn som førstemann. Så den står ubrukt denne gangen også. Hater også bilstol. Så jeg forstår deg 100%

Hvordan krevende er hun nå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan krevende er hun nå?

Veldig sta, egen. Mye energi. Må skje noe hele tiden, prater 24/7. Maser mye, blir fort lei aktiviteter.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan var fødselen? Har dere konsultert med fysioterapeut? Det kan være at det er noe som plager barnet ditt rent fysisk, og at det dermed søker den eneste formen for trøst det kjenner til - nærhet til foreldre. 

Hvordan er motorikken? Krabber barnet? Gjør barnet forsøk på å reise seg? 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skrikekur er ikke noe som er anbefalt lenger.

Vel, noen av oss har flere barn som må leveres i barnehage. Da må ungen I vogn, og barnet tar ikke skade av det når de prates til sees til og tas opp så raskt vi er fremme. 

Hvordan løser du å gå med 4 åring til barnehagen når minste nekter vogn? 

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...