Gjest vilkåret Skrevet 1. november 2022 #1 Del Skrevet 1. november 2022 Og tror du det er oppnåelig? Nå er nok ikke min sosiale sirkel representant for folk flest, men det slår meg hvor mange som misliker jobben sin, som egentlig kunne tenke seg slutte. Jeg har tenkt litt at jeg ikke ønsker barn der livet deres er å ha en jobb de misliker som de bruker mye av livet sitt på. De fleste kan ikke tjene millioner og lykkes stort, sannsynligvis ville mine barn blitt gjennomsnittlige strevere som endte opp i diverse jobber de kanskje ville mislikt. Er det et liv jeg ville ønske for dem? Nei. Noen ender opp med å selge kropp og sjel bare for å få mye penger. Er det et liv jeg ønsker for mine barn? Nei. Jeg ser også at mange har mistet respekten for arbeiderne og de som jobber på for samfunnet. Mange tror at det ikke krever noe særlig å være elektriker eller byggmann. Lite vet de at kunnskap og kompetanse skiller arbeidere ekstremt. Får du inn en bygger som er kompetent og kunnskapsrik vil du få et mye bedre arbeid utgjort enn om du ansetter en som er dårlig i sitt yrke. Intelligens betyr også mye i praktisk arbeid, ikke bare i akademia. Men det virker som en del mennesker har et ego som er veldig bundet opp i å være et overlegent menneske fordi de tok høyere utdanning. Man klarer ikke å se kompetente og smarte arbeidere som mennesker på eget nivå, selv om i noen tilfeller vil arbeideren være smartere enn dem selv. Jeg lurer litt på hvordan folk ser for seg at barna sin fremtid vil bli. Dere må ha en ide om at de skal få det bra og like livene sine? Men det er så mange som ikke liker jobben sin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuss Skrevet 1. november 2022 #2 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg håper de blir lykkelige og tilfredse med livene sine. Jeg håper de ser verdien i øyeblikkene og opplevelser istedenfor likes og berømmelse på some. Jeg håper de finner glede i naturen. Så håper jeg inderlig at de får mange og gode relasjoner. Jeg tror det er veldig oppnåelig, men kanskje fort å rote seg bort i karriere jag og jakten på neste like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 1. november 2022 #3 Del Skrevet 1. november 2022 18 minutter siden, Raptuss said: Jeg håper de blir lykkelige og tilfredse med livene sine. Jeg håper de ser verdien i øyeblikkene og opplevelser istedenfor likes og berømmelse på some. Jeg håper de finner glede i naturen. Så håper jeg inderlig at de får mange og gode relasjoner. Jeg tror det er veldig oppnåelig, men kanskje fort å rote seg bort i karriere jag og jakten på neste like. Har du en tanke om hvorfor barna dine vil i større grad oppleve det enn andre barn som ender opp med spiseforstyrrelser, ende opp som bloggere med leppeinjeksjoner eller ende opp med en jobb de søkte på fordi de ikke fant noe annet? Har du en tanke om hvordan dine barn vil bli annerledes enn de trendene vi ser i samfunnet? Hva skiller dine barn fra folk flest der de vil klare seg bedre og like livene sine bedre enn andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg ønsker bare at de blir friske og lykkelige, noe de dessverre ikke er nå 💔 Anonymkode: 66630...78b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conall Skrevet 1. november 2022 #5 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ønsker bare at de blir friske og lykkelige, noe de dessverre ikke er nå 💔 Anonymkode: 66630...78b Man vet ikke hvor heldig man er før man er syk. Hva annet trenger man enn en jobb man trives i og er takknemlig for? Mye penger gir ikke lykke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuss Skrevet 1. november 2022 #6 Del Skrevet 1. november 2022 vilkåret skrev (5 minutter siden): Har du en tanke om hvorfor barna dine vil i større grad oppleve det enn andre barn som ender opp med spiseforstyrrelser, ende opp som bloggere med leppeinjeksjoner eller ende opp med en jobb de søkte på fordi de ikke fant noe annet? Har du en tanke om hvordan dine barn vil bli annerledes enn de trendene vi ser i samfunnet? Hva skiller dine barn fra folk flest der de vil klare seg bedre og like livene sine bedre enn andre? Hva skiller mine barn fra folk flest? Ingen ting går jeg ut ifra. Intelligensen deres muligens, foreldrene deres? Ikke godt å si helt sikkert hva det skulle være. Jeg håper ved å være ett godt eksempel at de kan se at de tingene ikke trenger å bety så mye. At de selv bestemmer hva som gir de verdi og at de må for all del ikke gi denne makten til andre, aller minst til tilfeldige mennesker på internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 1. november 2022 #7 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg håper jeg dør når de er rundt 30 år. At de da arver mine ganske omfattende verdier slik at livet deres ikke blir som mitt. Et eneste slit med 70-80 arbeidstimer i uka. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #8 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg har droppet å få barn, og det er pga. samfunnet vi lever i denne tiden. Det føles ut som at man sender de ut i Hunger Games, og jeg har stor respekt for de som orker ❤️ Prøver å heller være der for søsken og venner sine barn og avlaste litt, for det statusjaget, tidsklemma og presset foreldre og barn får tredd over hodet i dag er ikke sunt for noen. Jeg hadde ville vært mye hjemme med barna, at jeg og far delte på å jobbe og at en av oss alltid var tilstede for de, med korte dager i barnehagen og mye hjemmelaget økologisk mat. Anonymkode: cdc2f...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 1. november 2022 #9 Del Skrevet 1. november 2022 Just now, Raptuss said: Hva skiller mine barn fra folk flest? Ingen ting går jeg ut ifra. Intelligensen deres muligens, foreldrene deres? Ikke godt å si helt sikkert hva det skulle være. Jeg håper ved å være ett godt eksempel at de kan se at de tingene ikke trenger å bety så mye. At de selv bestemmer hva som gir de verdi og at de må for all del ikke gi denne makten til andre, aller minst til tilfeldige mennesker på internett. Jeg forstår den tanken. Men tenker du at foreldre flest setter dårlige eksempler? At det er derfor mange mislykkes? Hva er det andre foreldre gjør feil, som du gjør riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #10 Del Skrevet 1. november 2022 Trøndere1 skrev (3 minutter siden): Jeg håper jeg dør når de er rundt 30 år. At de da arver mine ganske omfattende verdier slik at livet deres ikke blir som mitt. Et eneste slit med 70-80 arbeidstimer i uka. Dersom barna dine fikk velge, så vil de nok heller ha deg enn pengene ❤️ Anonymkode: 086bf...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 1. november 2022 #11 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom barna dine fikk velge, så vil de nok heller ha deg enn pengene ❤️ Anonymkode: 086bf...8aa Det er feil. Jeg er ikke et bra menneske. penger og eiendommer er mye bedre for de enn jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 1. november 2022 #12 Del Skrevet 1. november 2022 3 minutter siden, Trøndere1 said: Det er feil. Jeg er ikke et bra menneske. penger og eiendommer er mye bedre for de enn jeg. Hva får deg til å tenke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #13 Del Skrevet 1. november 2022 Trøndere1 skrev (5 minutter siden): Det er feil. Jeg er ikke et bra menneske. penger og eiendommer er mye bedre for de enn jeg. Kan du ikke bare gi de penger mens du enda lever da? Anonymkode: aa462...364 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuss Skrevet 1. november 2022 #14 Del Skrevet 1. november 2022 vilkåret skrev (7 minutter siden): Jeg forstår den tanken. Men tenker du at foreldre flest setter dårlige eksempler? At det er derfor mange mislykkes? Hva er det andre foreldre gjør feil, som du gjør riktig? Er det så mange som mislykkes da? Hva er det de mislykkes i sånn egentlig? Det er ikke mulig å si hva jeg gjør riktig/feil før ungene er godt voksne og selv da vil det være vanskelig for ikke si umulig å peke nøyaktig på om deg var meg, samfunnet eller barnet selv som var den avgjørende faktoren i hver hendelse. Sannsynligvis er det en kombinasjon av alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #15 Del Skrevet 1. november 2022 vilkåret skrev (28 minutter siden): Har du en tanke om hvorfor barna dine vil i større grad oppleve det enn andre barn som ender opp med spiseforstyrrelser, ende opp som bloggere med leppeinjeksjoner eller ende opp med en jobb de søkte på fordi de ikke fant noe annet? Har du en tanke om hvordan dine barn vil bli annerledes enn de trendene vi ser i samfunnet? Hva skiller dine barn fra folk flest der de vil klare seg bedre og like livene sine bedre enn andre? Jeg tror vi har ulike syn på hva som er folk flest. Jeg tror ikke folk flest er folk med spiseforstyrrelser og leppeinjeksjoner som ikke setter pris på de små øyeblikk og gode verdier. Anonymkode: e4459...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 1. november 2022 #16 Del Skrevet 1. november 2022 12 minutter siden, Trøndere1 said: Jeg håper jeg dør når de er rundt 30 år. At de da arver mine ganske omfattende verdier slik at livet deres ikke blir som mitt. Et eneste slit med 70-80 arbeidstimer i uka. Du kan jo gi fra deg mesteparten av disse verdiene selv om du er i live selv, du vet det? Selv har jeg en helt ok jobb, gode kollegaer, grei lønn, litt kjedelige og rutinepregede oppgaver men ingenting å klage på. Storfornøyd om barna mine får en tilsvarende jobb, selv om jeg jo håper for deres skyld at de får en jobb innen noe de finner skikkelig spennende. Men jobb er jo ikke hele livet, så mer enn en god jobb ønsker jeg dem god helse, god økonomistyring, gode valg av livspartnere, og at de generelt blir lykkelige. Og så har jeg satset såpass hardt på reproduksjon (har 3 barn selv) at jeg håper og regner med å få barnebarn en dag også. Hvordan barna mine skal nå de målene? Jeg prøver jo å være en god innflytelse, hjelper dem med skolen, snakker om økonomi og livet og sånt. På samlivsfronten har jeg selv et solid og likestilt forhold til faren deres, som jeg håper vil fungere som et forbilde for mine barns forhold en gang i fremtiden. Og så er jeg selv frisk og rask og generelt oppegående, og det samme er mannen min, så de har ikke fått DÅRLIGE gener iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #17 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg håper barnet mitt holder seg frisk, da særlig mentalt. At hun finner noe å drive på med som stimulerer henne og gjør at hun finner glede i livet. ❤️ Anonymkode: b5ff5...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 1. november 2022 #18 Del Skrevet 1. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg tror ikke folk flest er folk med spiseforstyrrelser og leppeinjeksjoner som ikke setter pris på de små øyeblikk og gode verdier. Anonymkode: e4459...852 Det har jeg ikke sagt heller. Om det er det du leser ut av innleggene mine, så har vi nok ikke noe å snakke sammen om. Jeg ønsker lese mennesker refleksjoner og tanker om tema i en verden som blir stadig vanskeligere og mer kynisk, mer penge-orientert. Om du bare ønsker forenkle tema og ikke komme med selvstendige tanker, så er nok ikke denne tråden for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 1. november 2022 #19 Del Skrevet 1. november 2022 4 minutter siden, Veggdyret said: Du kan jo gi fra deg mesteparten av disse verdiene selv om du er i live selv, du vet det? Selv har jeg en helt ok jobb, gode kollegaer, grei lønn, litt kjedelige og rutinepregede oppgaver men ingenting å klage på. Storfornøyd om barna mine får en tilsvarende jobb, selv om jeg jo håper for deres skyld at de får en jobb innen noe de finner skikkelig spennende. Men jobb er jo ikke hele livet, så mer enn en god jobb ønsker jeg dem god helse, god økonomistyring, gode valg av livspartnere, og at de generelt blir lykkelige. Og så har jeg satset såpass hardt på reproduksjon (har 3 barn selv) at jeg håper og regner med å få barnebarn en dag også. Hvordan barna mine skal nå de målene? Jeg prøver jo å være en god innflytelse, hjelper dem med skolen, snakker om økonomi og livet og sånt. På samlivsfronten har jeg selv et solid og likestilt forhold til faren deres, som jeg håper vil fungere som et forbilde for mine barns forhold en gang i fremtiden. Og så er jeg selv frisk og rask og generelt oppegående, og det samme er mannen min, så de har ikke fått DÅRLIGE gener iallefall. Ganske jordnær tilnærming, syntes jeg. Jeg lurer på om ikke folk flest tenker noe lignende om seg selv? Jeg mener, noen sine barn ender opp på ex on the beach, selger sex på onlyfans eller misliker verden og livene sine. Grunnen til at mange får barn er jo optimisme. Om livene de vil leve, om verdiene de vil ha. Hva skiller foreldrene med barn som det, fra andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #20 Del Skrevet 1. november 2022 Det jeg aller mest ønsker for livet til barna mine er at de får oppleve kjærlighet og alltid vil vite at de er elsket. Anonymkode: 0a65d...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå