Gå til innhold

Noen som bruker vannseng fortsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som fortsatt eier eller bruker vannseng? Husker tanten og onkelen min hadde vannseng på 80-tallet. Det må jo være noe av det rareste innen interiør noensinne. 

Anonymkode: b2cc8...c53

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noen som fortsatt eier eller bruker vannseng? Husker tanten og onkelen min hadde vannseng på 80-tallet. Det må jo være noe av det rareste innen interiør noensinne. 

Nei, vannseng var ikke rart. Det var en utrolig god seng å ligge i. Myk og varm. Problemet med dem var at de hadde så kort holdbarhet. De varte vel bare en 5 års tid, eller noe sånt. Og det var litt styr med kjemikalier og greier underveis. 

Men jeg savner vannsenga. Kunne godt tenkt meg en ny.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kjenner ei som fremdeles har en helt udempet dobbelt vannmadrass og jeg har testet den; fullstendig umulig å ligge godt i når en skal sove for min del. Sikkert grei av og til ellers, men en slik vil jeg aldri ha. :fnise:  Kanskje de er bedre med demping, men neitakk. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (17 minutter siden):

Jeg kjenner ei som fremdeles har en helt udempet dobbelt vannmadrass og jeg har testet den; fullstendig umulig å ligge godt i når en skal sove for min del. Sikkert grei av og til ellers, men en slik vil jeg aldri ha. :fnise:  Kanskje de er bedre med demping, men neitakk. 

Demping er bare tull, da mister man effekten av vannsenga. Jeg har tidligere hatt to vannsenger, begge udempede. Tenk deg en kald vinterkveld, når du skal legge deg. Så kryper du ned i en god, varm seng. Da kan man gjerne ha åpent vinduet og få frisk luft, uansett hvor kaldt det er inne.

Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg.  Første og siste gang jeg lå i en vannseng var på et hotell.  De hadde tydeligvis glemt å slå på varmen tidsnok.  Da jeg la meg kom kulden sakte krypende.  Den natta sov jeg på golvet med dyna rundt meg.  

• Liker 3
Skrevet
Hulderen skrev (23 minutter siden):

Demping er bare tull, da mister man effekten av vannsenga. Jeg har tidligere hatt to vannsenger, begge udempede. Tenk deg en kald vinterkveld, når du skal legge deg. Så kryper du ned i en god, varm seng. Da kan man gjerne ha åpent vinduet og få frisk luft, uansett hvor kaldt det er inne.

Jeg tenker motsatt. Jeg er alltid så varm. Tenk så herlig å legge seg i en kald seng! Jeg kunne tenkt meg vannseng og ikke varmet opp vannet, jeg.

Anonymkode: ad7dd...bf1

Skrevet

Husker vi tok knekken på en sånn seng en gang vannet fløt :ler: 

• Nyttig 1
Skrevet

Typen hadde en slik på gutterommet da vi ble sammen for 15 år siden. Snedige greier, men sov forsåvidt greit i den. Den hadde litt luft i seg så den "plasket" når man snudde seg, men det ble man fort vant til 😆

Anonymkode: c1cdf...6cb

Skrevet
14 hours ago, Hulderen said:

Helst om man bor i Nord-Norge. I Oslo er strømprisene for høye for den luksusen der.

Skrevet

Aldri prøvd en sånn vannseng. Hvordan er det egentlig å knulle i en sånn seng?

Anonymkode: 1f29b...9ca

Skrevet
Hulderen skrev (15 timer siden):

Jeg kan ikke sove i noe som skvulper hele tiden. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Well...jeg har hørt fra andre at om man trenger støtte på noe vis, så er den ikke der. Slitsomt tror jeg. :vetikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (25 minutter siden):

Jeg kan ikke sove i noe som skvulper hele tiden. 

Det skvulper ikke hvis man gjør en god jobb med å fjerne luften. 

• Nyttig 1
Skrevet

Ok. Jeg lytter til en erfaren vanmadrassmester. ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Alt er en vanesak. Jeg begynte å ha sex i vannseng. Så jeg syntes det var vanskelig å ha sex i en normal seng da vi byttet ut vannsenga. 

Anonymkode: c653d...202

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kan bli svære bølger og dama kan risikere å sprette ut av senga.

Anonymkode: 7560c...3d8

Skrevet

Får man kjøpt vannsenger fortsatt? 

Min eks hadde vannseng da vi flyttet sammen på begynnelsen av 90-tallet og jeg vente meg fort til den. Helt fantastisk da jeg var gravid! Jeg kunne sove på magen fram til termin omtrent (et helvete å komme seg ut av den som høygravid, da...). Barn ble det laget i den også. ;) 

Jeg kunne ikke tenkt meg å ha det i dag da. De er stygge og det er mye styr. Men akkurat nå savnet jeg følelsen av å legge seg i den varme senga i et ellers iskaldt rom... 

Anonymkode: c0438...40a

Skrevet

Haha, vannseng hadde jeg glemt. Å, nå strømmer minnene på! Bestekompisen hadde vannseng, og vifte i taket. Lavalampe. Rollerblades, Amerika sokker i alle farger, og alltid to par samtidig, to t-skjorter som matchet sokkene, og man brettet opp ermene. BMX sykkel med hjulkapsler. Svarte Nike basketsko. MTV. CD-spiller og VHS. Adidas gensere. Høyhalset under. Og Umbro gensere. Bolebukser og Adibreak. Caps. Knehøye Champion og Nike sokker. Gjerne begge på samtidig. Super Mario. Vi tok fortsatt opp på kassett. DBS Kilimanjaro. Var enormt når man fikk 18 gir på sykkelen. Midtskill. Bolleklipp. Hettegenser under genseren. Smågodt på kiosken, sure frosker for en krone… Bugg. Sad Sam. Ja, sikkert mye mer, men det jeg kom på. Gode minner! 

Anonymkode: c8c0a...7c1

• Hjerte 7
Skrevet

Jeg var sammen med en fyr på slutten av 90-tallet som fremdeles hadde vannseng. Det var et mareritt å sove over hos han. Hver gang han snudde seg om natten, så våknet jeg av at jeg ble kastet rundt på bølgene som da oppsto i madrassen! Jeg sov så forferdelig dårlig i den, for alle bevegelser hos partneren merket man jo og ble vekket av. 

Hadde ikke villet ha vannseng igjen om jeg så fikk betalt for å sove i den. Eller jo kanskje, hvis jeg sov alene i den da. Kanskje jeg hadde fått sove rolig og pent da, uten noen som vekket meg hele tiden så jeg ble kastet opp og ned av bølger.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Haha, vannseng hadde jeg glemt. Å, nå strømmer minnene på! Bestekompisen hadde vannseng, og vifte i taket. Lavalampe. Rollerblades, Amerika sokker i alle farger, og alltid to par samtidig, to t-skjorter som matchet sokkene, og man brettet opp ermene. BMX sykkel med hjulkapsler. Svarte Nike basketsko. MTV. CD-spiller og VHS. Adidas gensere. Høyhalset under. Og Umbro gensere. Bolebukser og Adibreak. Caps. Knehøye Champion og Nike sokker. Gjerne begge på samtidig. Super Mario. Vi tok fortsatt opp på kassett. DBS Kilimanjaro. Var enormt når man fikk 18 gir på sykkelen. Midtskill. Bolleklipp. Hettegenser under genseren. Smågodt på kiosken, sure frosker for en krone… Bugg. Sad Sam. Ja, sikkert mye mer, men det jeg kom på. Gode minner! 

Anonymkode: c8c0a...7c1

Dette er gøy😂Husker de greiene der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...