Gå til innhold

Burde man være ærlig om at man ikke har erfaring med sex? Såfall når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde man være ærlig om at man ikke har erfaring med sex? Såfall når? Vil ikke skremme vekk noen heller...

Anonymkode: d5caa...26f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke så naturlig å snakke om hvis du er voksen. Da bare har man det og later som ingenting og kan si etterpå at du ikke har så mye erfaring.  Er du ung så er det mer vanlig å si f eks før man har sex at man er litt nervøs etc pga manglende erfaring. 

Anonymkode: fb496...90b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er ikke så naturlig å snakke om hvis du er voksen. Da bare har man det og later som ingenting og kan si etterpå at du ikke har så mye erfaring.  Er du ung så er det mer vanlig å si f eks før man har sex at man er litt nervøs etc pga manglende erfaring. 

Jeg er ikke helt enig. Synes at hver enkelt må gjøre det som føles naturlig for seg. Hvis TS synes det er bedre om partneren vet og tar ekstra hensyn, er det greit å fortelle. 

Du kan fortelle når du føler deg klar TS. Å fortelle er ikke en dårlig idé hvis du føler deg mer komfortabel over å vite at partneren er klar over din erfaringg og tar hensyn til deg. 

Anonymkode: ba7e2...89b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke helt enig. Synes at hver enkelt må gjøre det som føles naturlig for seg. Hvis TS synes det er bedre om partneren vet og tar ekstra hensyn, er det greit å fortelle. 

Det er klart ts må gjøre det som er best for seg selv. 

Skrevet

Jeg tenker det kan være greit å informere. Om dere snakker om sex før det skjer så kan det være greit å nevne at du ikke har  erfaring, og derfor hadde satt pris på om hen kunne ta det rolig.

Skrevet

Jeg nevnte det for han som ble min første når vi lå i senga og klinet og det føltes ut som vi var på vei til å ha sex. Gikk helt fint. Gjør det som føles naturlig og greit for deg!

Anonymkode: d605d...ccb

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Burde man være ærlig om at man ikke har erfaring med sex? Såfall når? Vil ikke skremme vekk noen heller...

Er du kvinne:  Ja

Er du mann: NEI

Anonymkode: 37d4e...cc9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg må være gammel og kjedelig, for jeg tenker at det selvfølgelig er noe vi allerede har snakket om en stund før man har sex. Både jeg og min mann hadde kysset andre, men ikke hatt sex. Det var fantastisk å ta denne reisen sammen med en jeg elsket, og jeg tror det er noe jeg ville ønsket å dele om det bare var en av oss også. 

Anonymkode: 78ac4...438

• Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er du kvinne:  Ja

Er du mann: NEI

Anonymkode: 37d4e...cc9

Hehe dette stemmer bra 😄 En mann som innrømmer å ikke ha erfaring vil aldri få erfaring. Lyv, eller i det minste hold kjeft om det

Anonymkode: 5ffa9...961

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hehe dette stemmer bra 😄 En mann som innrømmer å ikke ha erfaring vil aldri få erfaring. Lyv, eller i det minste hold kjeft om det

Jeg kjenner mange ordentlige damer med ønske om et trygt og trofast forhold, og de ville nok alle satt pris på at fyren ikke hadde erfaring med sex. (Heller lite erfaring enn mye!)

Jeg kjenner også flere damer som ikke nødvendigvis er så gode kandidater for stabile, trofaste forhold. Noen av dem ville nok rynket på nesa om fyren var jomfru. Så er jo spørsmålet hvilken type dame en mann er på jakt etter.

Anonymkode: 1f165...bff

• Nyttig 2
Skrevet

Nei, aldri som mann i hvert fall. Som dame bør man bare si noe om man fortsatt er "intakt".

• Liker 1
Skrevet

Det føler jeg du burde si om du selv ønsker å si det. 

Jeg har hatt to i det siste året som har delt det med meg både kvinne og mann og begge i 30 årene. Satte veldig pris på å bli delt slik personlig informasjon med. Jeg tenker det skaper en nærhet i relasjonen om det er en god og trygg relasjon. Når man kommuniserer om andre ting på et dypt nivå kan man også snakke om slike ting. Felles for de begge var at de var litt såre på det og kviet seg for å si det men følte seg lettet når vi hadde snakket nærmere om det. Jeg ville ikke delt det med noen du ikke følte deg trygg på. 

Ønsker deg lykke til❤️

Skrevet
norw skrev (9 minutter siden):

Nei, aldri som mann i hvert fall. Som dame bør man bare si noe om man fortsatt er "intakt".

Haha gå å legg deg a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Si ikke det. Synes egentlig det er litt fint jeg at han ikke har valgt å ligge rundt men heller vært mer forsiktig og bare gjort det som betyr ekstra mye for ham. Jeg hadde slitt med å stole på en som hadde ligget med mange uten å vise tegn på endring, for da hadde jeg følt at jeg kanskje bare var neste i rekken. Dessuten har jeg lite erfaring selv og det er fint med en som har tenkt likt som meg.

Dessuten er ærlighet kanskje det aller viktigste. Hvis jeg finner ut at han har løyet kan jeeg hvert fall ikke stole på ham. 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har nevnt at jeg har lite erfaring og har opplevd det som uproblematisk. 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Si ikke det. Synes egentlig det er litt fint jeg at han ikke har valgt å ligge rundt men heller vært mer forsiktig og bare gjort det som betyr ekstra mye for ham. Jeg hadde slitt med å stole på en som hadde ligget med mange uten å vise tegn på endring, for da hadde jeg følt at jeg kanskje bare var neste i rekken. Dessuten har jeg lite erfaring selv og det er fint med en som har tenkt likt som meg.

Dessuten er ærlighet kanskje det aller viktigste. Hvis jeg finner ut at han har løyet kan jeeg hvert fall ikke stole på ham. 

Det er det man føler. Man føler seg bare som et nummer i rekken, føler seg skitten og liten. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker det er veldig aldersavhengig jeg. Å være fullstendig uerfaren når man er 40 er noe annet enn å være det når man er 25. Jeg ville nok uansett nevnt det, men ventet til man er i situasjonen der sex ligger i kortene. Å si det tidlig kan potensielt gjøre noen skeptisk, ikke nødvendigvis fordi man er uerfaren, men fordi man tar det opp uten at man VET at sex er aktuelt.

Skrevet

Jeg synes det fleste lyver om ting heletiden på dating. Bortkasta tid.

Anonymkode: fde39...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...