Gå til innhold

Hvor lenge tenker du man bør ha vært sammen før man får barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge tenker du man bør ha vært sammen før man får barn? Jeg vet jo det er ganske individuelt, så hva tenker du?

Jeg stresser også litt forøvrig, jeg er 29 om ikke så lenge og man burde jo helst ha fått barn innen man er 35? Hva om jeg ikke rekker å finne noen?

Anonymkode: 16747...606

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være lurt å ha vært gift en stund, ihvertfall lenge nok til å være trygg og gjerne ha snakket om hvilke verdier det er viktig for dere å overføre til barna, hvordan er partneren din i forhold til straff, oppfølging, hvilke holdning har han til å tilegne seg ny kunnskap osv.. 

Anonymkode: 04de0...8ec

Skrevet

Minst tre år. Man bør være rimelig sikker på at det er et stabilt og langvarig forhold før man bringer barn inn i det. Forstår selvsagt at man kan føle på hastverk hvis man er ganske gammel før man finner en partner, men det er trist om barna ender som skilsmissebarn fordi man skyndte seg å få dem. 

Anonymkode: 3de2c...710

• Liker 2
Skrevet

Man burde ha opparbeidet seg skikkelig tollerase for "forelskelses-dop",  fungere bra sammen selv om man ikke svever på en rosa sky,  kan takle skikkelig tøffe utfordringer SAMMEN uten å måtte kapitulere, generelt kjenne hverandre veldig godt, OG være på nett... 

Minst tre, men helst fem - sånn ca... . Bare min mening :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Minst 3 år. 

Anonymkode: 1c70e...773

Skrevet

Ting går som oftest mye raskere i forhold jo eldre man blir, er min erfaring fra venner :) 

Anonymkode: a5a29...0ea

Skrevet

1-2 år, og man bør prøve å være samboere først.  

Skrevet

Det spørs. Er bare å høre på intuisjonen om dette er riktig mann, da kan man få barn med en gang. 

Anonymkode: cca4a...fb7

Skrevet

Ideelt sett, 5 år. Da har man hatt god tid til å komme ut av forelskelsesrusen som preger de første årene, man har gjerne bodd sammen en god stund og man har fått tid til å havne i noen skikkelige utfordringer eller krevende situasjoner så man vet hvordan man takler det sammen. 

Når det er sagt så er det omtrent ingen som lever et "ideelt" liv, og det er mange veier til Rom. Kan absolutt gå fantastisk bra også om ting går litt fortere i svingene.

Anonymkode: 4c1e8...5cb

Skrevet

Minst to timer.

Anonymkode: d40d1...9c9

Skrevet

9 måneder, som et minimum.

Anonymkode: 84a11...eb9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

2 år.. Alt før er desperat og merkelig 

Skrevet

Forelskelsesrusen varer gjerne et par år, så jeg tenker det er minimum.

Mannen og jeg har vært sammen i fire år og forlovet i ett, og venter nå vårt første barn. Vi kjenner hverandre veldig godt nå, men jeg ser jo at vi er blitt betraktelig bedre kjent de siste par årene. Var forøvrig 28 da jeg traff ham og 32 nå. 

(Så er jo dette litt avhengig av alder generelt. Du er veldig mye mer voksen i andre halvdel av tyveårene, så det hjelper ikke så mye å ha vært sammen lenge hvis man ble sammen veldig unge).

Anonymkode: c59dd...6e7

Skrevet

Tenker de ikke fins noe fasit..noe garanti har man vel aldri..? men hverdagen bør være kommet og de rosa skyene må kunne skifte farge av og til. Vi var sammens i litt over 3 år før første mann kom. Nå er de gått 17 år og fått 3 barn i lag❤️

Anonymkode: 56f62...0c6

Skrevet

Noen liker å gå fort frem. Ei jeg kjenner hadde en guttunge fra før så møtte hun en på tinder som praktisk talt flytta inn hos de uken etter (han eide fortsatt leiligheten sin, men sov og var hos henne hver eneste dag og natt etter den første uka). Gutten ble bedt om å kalle denne mannen pappa etter 1 måned. Hun ønsket barn og spiren satt etter 6 måneder. De har slått opp noen ganger nå, men nå er de forlovet og bryllupet er til våren om de ikke slår opp igjen.

Anonymkode: 3c39d...643

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor lenge tenker du man bør ha vært sammen før man får barn? Jeg vet jo det er ganske individuelt, så hva tenker du?

Jeg stresser også litt forøvrig, jeg er 29 om ikke så lenge og man burde jo helst ha fått barn innen man er 35? Hva om jeg ikke rekker å finne noen?

Anonymkode: 16747...606

Lenge nok til at man er helt (absolutt helt) sikker på at personen man har valgt seg som partner er en person som også egner seg som forelder. Og lenge nok til at partner har fått gjøre samme vurdering av deg. Lenge nok til at dere begge er 100% sikker på at den andre ikke bare vil klare å ta vare på barnet helt uten deg selv, men vil ta godt vare på det. Det bør vøre et absolutt minimumskrav til den man velger som forelder til eget barn.

Så bør dere ha det helt åpenbare på plass - dere bør enes om hvordan dere rent praktisk oppdrar barnet etter at forholdet er over. Å få barn uten en konkret plan for oppdragelse etter et brudd er vesentlig mer uansvarlig enn å kjøpe hus og så gi blanke i å forsikre det.

Klarer dere ikke snakke om oppdragelse etter brudd, eller en eller begge tror partner ikke vil utgjøre en fremragende forelder? Ikke få unger. Det - å velge bort barn - er noe mange flere burde gjort. Det ser vi på det store antallet barn som får en ikke-optimal oppvekst. Man unner ikke egne barn en «helt grei» eller «sider» barndom. Man unner dem intet mindre enn det beste av det beste, selvsagt. Ellers får man dem ikke. Da skaffer man seg katt eller hund. De kan klare seg med «såder». Det bør man ikke forvente av et menneske. 

Anonymkode: 15fb0...f92

Skrevet

Kommer vel litt an på. Prøvde etter tre år med eksen, ble ingen barn, brudd etter fem år. Med den nye partneren prøvde vi etter et år, men vi har kjent hverandre i ti år som venner og visste om hverandres styrker og svakheter, og klokka begynte å tikke. Har gått helt fint det og.

Anonymkode: 3abb5...16a

Skrevet

Vi møttes da jeg var 36, og ble planlagt gravid etter 9 måneder, så da første ble født hadde vi vært sammen 18 måneder. Nå har vi nettopp fått nr 2 og vært sammen i litt over 3 år. Hadde aldri gått så fort fram om vi var yngre, men vi visste at vi deler samme verdier og ønsker for livet sammen og framtiden. Så langt har det gått bra for oss :)

Anonymkode: c24eb...695

Skrevet

Minst 3 år, helst 5. og bodd sammen i minst 1 år, helst 3 🤷🏻‍♀️ Og selvfølgelig hatt det bra og sunt hele veien.

Anonymkode: a1ac8...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...