Rumle Skrevet 5. november 2022 #61 Del Skrevet 5. november 2022 Full Ugle skrev (11 timer siden): Problemet er jo at du ikke kan filme en lyd du tror du hører, før den skjer. I så fall må man installere kamera rundt seg selv som filmer 24/7 og vise til at «her, klokka 16:52:10 går jeg mot døra fordi jeg tror jeg hører en lyd, og her, klokka 17:05:22 - kommer Bente hjem. - Jeg har kun hatt vardøger en gang i forhold til mine foreldre. Min mor har hatt det mange ganger i forhold til oss barna. Jeg ser noen snakker om at det er naturlig å «forvente at noen kommer hjem». I mitt tilfelle hadde min mor det etter jeg flyttet hjemmefra. Jeg kunne besøke henne helt tilfeldig uten noe mønster, da jeg jobbet turnus og kunne derfor like gjerne møte opp mandag klokka 10.30 som onsdag klokka 19.00 Eller lørdag kl 12.00. Ofte sto hun da i ytterdøra og ventet på meg fordi hun «visste at jeg kom» (som var umulig da jeg ikke hadde meldt i fra og noen ganger bestemte meg bare minutter før jeg stakk innom fordi jeg var på spasertur i nærområdet.) Jeg tror det handler om energier, og at det kanskje er energier vi mennesker sender ut som nære familie/venner kan «plukke opp» og dette har vi ikke klart å kartlegge enda. Vi vet i dag mye mer om instinkter, som lukt, puls og pust: vi kan «lese» og plukke opp mye mer av hverandre enn hva vi selv er klar over: om noen puster overfladisk, om noen har hjertebank/høy puls, om noen pumper ut adrenalin fordi de er stressa osv. - så kan andre rundt plukke opp mye av dette her uten at de tenker over selv at de fanger det opp. Jeg tror vardøger også kan være noe vi klarer å forklare frem i tid. Sanseapparatet til oss mennesker er kraftige saker, vi har kanskje ikke oppdaget enda hvor utviklet vi egentlig er. Høres logisk ut, jeg håper det er sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 7. november 2022 #62 Del Skrevet 7. november 2022 (endret) Conall skrev (På 1.11.2022 den 20.39): Synes dette med vardøge er interessant. Har ikke opplevd det selv. Hva er det som går i forveien? Er det en skytsengel eller en ånd? Ønsker gjerne å høre andres erfaringer rundt vardøger ja det har jeg hørt mange ganger oppover i livet mitt. Mamma har i hvertfall vardøge.. det er utrolig fasinerende egentlig. For meg er det at jeg hørte henne komme og smell i ytterdøra og bilen parkerte på utsiden og så like etterpå så hører du akkurat det samme og da kommer hun reellt. Altså man hører at folk kommer før det kommer... lydene når de virkelig kommer er akkurat de samme som du hørte før de kom. merkelig greie. Endret 7. november 2022 av GrønnNellik68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #63 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg hørte ofte at faren min kom hjem en stund før han kom hjem fra jobb, da jeg var barn/ungdom. Har ikke opplevd noe lignende med noen andre. Anonymkode: 8f075...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå