AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 La merke til det for kanskje rundt 2 uker siden, at noen fluer (som nesten ligner på flyvemaur) hang rundt lampene inne. Noen dager senere så jeg inn i boden, og der var det sikkert 100 + fluer på vegger, tak og vindu. Her har jeg også lagret en del sekker med ved, siden jeg ikke har en tørr plass ute eller bu å lagre dem i. Så jeg begynte å lure på om de ka ha vært med veden inn og klekket der? Skal sies at veden kom inn i august og at fluene ikke kom før slutten av oktober. Så de kan kanskje ha kommet inn utenfra? I så fall vil de vel forsvinne når det etter hvert blir kaldere? De ligner sukkermaur med vinger, egentlig. Kroppen ligner veldig på en maur. Vil jeg bli kvitt dem med vanlig insektsspray eller er det fare for at de har reir et sted i muren inni noen sprekker? Til nå har jeg bare sprayet dem med en baderomsspray jeg har. De dør, men det kommer tydeligvis stadig nye. Noen med samme erfaringer? Anonymkode: 84557...004
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 Har du mye planter inne? De kan komme derfra. Jeg hadde i fjor hele vinduskarmen full av fluer og skjønte ikke hvor de kom fra. Støvsugde og 1 time etterpå var det fullt igjen, de surra overalt. Til slutt fant jeg ut de kom fra plantene mine pga dårlig jord. Muligens vanna for mye for da jeg sjekka var det fullt av fluer på de grønne plantene. Må kaste alle inkl. de som jeg ikke fant fluer på. Vaska alle krukkene godt og lot det gå ca 14 dager før jeg kjøpte nye. Har ikke hatt problem siden da jeg har lært hvordan vanne de jeg har nå. Fikk råd på Plantasjen. Anonymkode: d3981...d92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå