Gå til innhold

Hormonspiral, konstant blødning

Anbefalte innlegg

Fikk hormonspiral for snart fem uker siden og har blødd konstant siden da. Ikke fossblødd, men litt hele tiden, og må alltid bruke truseinnlegg eller kanskje bind. Er det normalt? Alt føles normalt ellers. Hatt mensen på vanlig måte også.  

Anonymkode: 0a63b...2b1

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1629168-hormonspiral-konstant-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fikk hormonspiral for snart fem uker siden og har blødd konstant siden da. Ikke fossblødd, men litt hele tiden, og må alltid bruke truseinnlegg eller kanskje bind. Er det normalt? Alt føles normalt ellers. Hatt mensen på vanlig måte også.  

Dessverre.. satt inn spiral i juni, og jeg blør fremdeles. Håper det gir seg snart

Anonymkode: dc9be...852

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg blødde litt hver dag i 6mnd, og da orket jeg ikke mer.

For noen går det over, for meg gjorde det ikke det.

Anonymkode: cba11...702

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dessverre.. satt inn spiral i juni, og jeg blør fremdeles. Håper det gir seg snart

Å herre.... Håper du ikke har blitt blodfattig?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blødde litt hver dag i 6mnd, og da orket jeg ikke mer.

For noen går det over, for meg gjorde det ikke det.

Anonymkode: cba11...702

Ja, spørsmålet er hvor lenge man skal orke å se dette an...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Å herre.... Håper du ikke har blitt blodfattig?

Du sier noe der.. Er heldigvis ikke så mye, da, men må bruke bind hele tiden. Slitsomt.

Annonse

Jeg satte inn tidlig i juli, og blør fortsatt pittelitt hver dag. Er normalt med blødninger i 6 mnd mener jeg at jeg hørte i podcastes foreldrerådet.

Synes også det har virket som at det kommer mer når jeg trener/er aktiv

Anonymkode: 5e5eb...b85

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg satte inn tidlig i juli, og blør fortsatt pittelitt hver dag. Er normalt med blødninger i 6 mnd mener jeg at jeg hørte i podcastes foreldrerådet.

Synes også det har virket som at det kommer mer når jeg trener/er aktiv

Anonymkode: 5e5eb...b85

Ja, at det kommer og går blødninger har jeg fått med meg er vanlig i starten. Men at det blør konstant stusser jeg mer på. Jeg blør mer enn pittelitt, men ikke helt som vanlig mensen heller. Og aller minst om natten når jeg er helt i ro. 

Brukte hormonspiral i 2 år etter å ha fått første barnet mitt, da hadde jeg vanlig menstruasjon+småblødninger nesten hver dag. Det holdt å bruke truseinnlegg, men blødde typisk noen formiddagstimer, så kunne det holde opp fram til neste ettermiddag. Slik var det i to år til jeg tok ut spiralen. Prøvde på nytt etter 2. fødsel noen år senere, samme greia. Da ga jeg opp etter 18 måneder.

Er det ikke slik at det ofte kan gå tre måneder før endel start-bivirkninger med hormonprevensjon gir seg? Så hvis det har gått fem uker kan du kanskje gi det litt tid.

Min historie var ikke oppmuntrende for deg, men tre av mine venninner ble helt uten menstruasjon mens de hadde hormonspiral. Så det er veldig forskjellig. 

• Liker 1

Jeg småblødde i ni mnd. Da ble jeg så lei at jeg bestilte time for å ta den ut igjen. Mens jeg venta på timen stoppet blødningene, og da blødde jeg absolutt ingenting i fem år. Jeg bytta spiral, og blødde fortsatt ingenting. Så for meg var det verdt det 😊

Jeg gjennomgikk en konisering året etter jeg bytta spiral, og legen som koniserte erklærte stolt at han ikke kutta trådene. Men jeg fikk blødningene tilbake, og en menstruasjon som ikke liknet noe som helst. Helt vilt, jeg blødde igjennom ob og bind og bukser på en time. En kontroll hos gyn viste at legen hadde flytta spiralen, så den sto på tvers midt i livmorhalsen. Jippi 😕 Så da måtte jeg betale for ny spiral såklart, og ny runde med småblødninger før kroppen skjønte at alt var tilbake til normalen. Heldigvis bare 3-4 mnd med småblødninger andre gang. 

Anonymkode: 11429...c27

• Liker 1
Eneri skrev (7 timer siden):

Brukte hormonspiral i 2 år etter å ha fått første barnet mitt, da hadde jeg vanlig menstruasjon+småblødninger nesten hver dag. Det holdt å bruke truseinnlegg, men blødde typisk noen formiddagstimer, så kunne det holde opp fram til neste ettermiddag. Slik var det i to år til jeg tok ut spiralen. Prøvde på nytt etter 2. fødsel noen år senere, samme greia. Da ga jeg opp etter 18 måneder.

Er det ikke slik at det ofte kan gå tre måneder før endel start-bivirkninger med hormonprevensjon gir seg? Så hvis det har gått fem uker kan du kanskje gi det litt tid.

Min historie var ikke oppmuntrende for deg, men tre av mine venninner ble helt uten menstruasjon mens de hadde hormonspiral. Så det er veldig forskjellig. 

Hei, ja man skal gi det tre mnd nettopp for at bivirkninger kan gi seg da, så jeg skal ikke gi opp helt enda. Men jeg synes det var interessant å høre andres erfaringer.  Og så skal jeg til legen neste uke, så jeg kan ta det opp da.

Er helt normalt og en veldig vanlig bivirkning å blø i begynnelsen. Selv blødde jeg i rundt 4 måneder, nesten konstant. Ja det er slitsomt, men når du holder ut og du er uten mensen i 4 år og 8 måneder, samt bruker ekstremt lite penger på prevansjon, da skal jeg love deg at det er verdt det! Aldri angret, måtte bare holde ut de første månedene. 

Anonymkode: 7c22b...559

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...