AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Har datet en mann et par ganger, og nå har han invitert meg hjem til han. Han hintet om sex på forrige date. Jeg har sannsynligvis fått mensen den dagen så det er uaktuelt å ha sex. Hadde dere sagt i fra på forhånd at det ikke blir noe, siden det egentlig ligger litt i kortene? Anonymkode: 420f2...b94
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Så trist at dette i det hele tatt er en problemstilling. Er han forelsket bryr han seg ikke om når du sier det. Men ligger vel i kortene her at dette er en mann som skal dra ut "datingfasen" i månedsvis før han sier han ikke har følelser. Anonymkode: ba307...7a5 1 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men ligger vel i kortene her at dette er en mann som skal dra ut "datingfasen" i månedsvis før han sier han ikke har følelser. Anonymkode: ba307...7a5 Hvordan får du dette ut av TS sitt innlegg?! TS: ikke fortell Anonymkode: f214d...211
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Om han virkelig liker deg og vil ha et forhold, hadde du ikke stresset med å si noe før dere møtes. Sex er ikke alt. Anonymkode: cc892...3d5 3 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan får du dette ut av TS sitt innlegg?! TS: ikke fortell Anonymkode: f214d...211 Det er jo helt åpenbart at dette ikke er en forelskelse, men på vei til å bli en sexrelasjon til fordel for mannen. Anonymkode: ba307...7a5 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 Er det et komfortabelt tema og du ville hatt sex hvis mensen ikke hadde dukket opp, ville jeg nok sagt det, enten på sms i forkant eller tidlig på daten. Sier du i fra på forhånd er det jo spennende å se om han fortsatt kjører date som planlagt, eller om det «plutselig» dukker opp no 😉 Anonymkode: 080d9...ade 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 Synes ikke man skal behøve å si noe om det. Det bør vre helt greit samme hva dere gjør eller ikke gjør. Anonymkode: 52705...794 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #8 Skrevet 1. november 2022 Altså, jeg er ikke forelsket i denne mannen (enda), men veldig tiltrukket og har lyst på han. Nå har det vært en seksuell spenning mellom oss siden første date, og det har bare bygget seg opp. Så derfor tenkte jeg det kanskje er fair å si ifra. Anonymkode: 420f2...b94
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #9 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Altså, jeg er ikke forelsket i denne mannen (enda), men veldig tiltrukket og har lyst på han. Nå har det vært en seksuell spenning mellom oss siden første date, og det har bare bygget seg opp. Så derfor tenkte jeg det kanskje er fair å si ifra. Anonymkode: 420f2...b94 Det er vel fair uansett. Skjønner at man kan tenke sånn at spenningen bygges opp og man kanskje burde si fra, men det er jo egentlig helt fair å komme uten å ha sex også. Og hvis denne mannen forventer at noe uansett skal skje, uten tanke for at det kan være ting som hindrer deg denne gangen, så er det hans feil at han ikke har sett på de mulighetene. For man kan aldri forvente sex. Og jeg synes vi må gå bort fra holdninger om at man har lurt noen bare fordi man er med på en date uten å ha sex. Anonymkode: 52705...794 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #10 Skrevet 1. november 2022 Jeg hadde takket nei til hjemmebane og foreslått noe annet. Hvis du allerede har takket ja til hjemmedate hadde jeg sagt fra at jeg ikke var komfortable med det fordi jeg ikke ville føle meg presset til dex og sagt at vi heller kunne gå ut å spise. Han har ikke noe med om du har mensen Anonymkode: 53cce...a20 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #11 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde takket nei til hjemmedate og foreslått noe annet. Hvis du allerede har takket ja til hjemmedate hadde jeg sagt fra at jeg ikke var komfortable med det fordi jeg ikke ville føle meg presset til dex og sagt at vi heller kunne gå ut å spise. Han har ikke noe med om du har mensen Anonymkode: 53cce...a20 Hjemmebane haha skal stå hjemmedate Anonymkode: 53cce...a20
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #12 Skrevet 1. november 2022 Det du spør om, er om du må si fra på forhånd så han ikke skal bli skuffet. Skuffet over at du bare kommer for å bli kjent, og ikke for å kle av deg. Du føler altså på om at du må advare mannen. Triste greier. Anonymkode: 27592...3f6 1 6
Gjest vilkåret Skrevet 1. november 2022 #13 Skrevet 1. november 2022 Hadde ikke datet en mann som hintet om sex etter et par dater. Hadde absolutt ikke reist hjem til noen jeg hadde møtt et par ganger og utsatt meg for risikoen for å bli overfalt
Blåjojo Skrevet 1. november 2022 #14 Skrevet 1. november 2022 Trist å lese at så få har tro på andre mennesker. Jeg ville nok informert han, ts. Så hadde du for det første sett om han var seriøs, og for det andre sluppet å skuffe han om det er sånn at han har veldig lyst på sex med deg. Det er jo enda mulig å endre planer slik at dere kan finne på andre ting i helga.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #15 Skrevet 1. november 2022 Enig med andre her: det at han selv muntlig hinter til sex på neste date er ganske turn-off. Sex skal skje naturlig og er ikke noe man planlegger at man helst skal gjøre neste gang. Jeg lå med kjæresten min på 3. date fordi det føltes riktig og vi begge hadde lyst, ikke fordi han maste og forventet seg sex. Og det er en tankevekker at du faktisk i det hele tatt må lure på om du må «advare» om at det ikke blir sex. I alle dager?! Er det slik at han ikke vil treffe deg likevel om du ikke kan ha sex med han neste gang? Jeg hadde sannsynligvis ikke vært keen på han mer etter dette, men siden du er: bare tropp opp som vanlig og si at du har mensen når han prøver seg. Han er vel klar over at kvinner flest har mensen….? Anonymkode: db7f4...627 2 2
Gjest vilkåret Skrevet 1. november 2022 #16 Skrevet 1. november 2022 41 minutter siden, Blåjojo said: Trist å lese at så få har tro på andre mennesker. Jeg ville nok informert han, ts. Så hadde du for det første sett om han var seriøs, og for det andre sluppet å skuffe han om det er sånn at han har veldig lyst på sex med deg. Det er jo enda mulig å endre planer slik at dere kan finne på andre ting i helga. Fra en som har vært i forhold med samme mann i 10 år; å ha forventninger om at daten din har minimalt av sosiale antenner er ikke en dårlig ting. Å hinte om sex betyr enten at du ønsker utnytte daten for sex eller at du er en person som presser andre uten empati og omtanke. Når du er empatisk så kommer disse tingene naturlig og du trenger ikke hinte for å få deg noe. Du går på date, føles det naturlig tar begge neste steg, føles noe feil gjør man det ikke. Man har ikke en ide av at en hjemmedate absolutt skal involvere sex og dersom ikke er det en stor nedtur
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #17 Skrevet 1. november 2022 Ofte medfører hjemmedate som mannen inviterer til en forventning om sex, spesielt om han har hintet tydelig til det på forhånd. Om du hadde invitert han hjem hadde han tatt det også som en invitasjon til sex. Ikke alle menn avskrekkes av mensen, og så spørs det om han respekterer et avslag. Vær klar over dette, og ikke drikk mye eller la han skjenke deg full. En annen ting er at han kan putte noe i drinken for å bedøve deg. Greit å følge med på når han skjenker. Hvis du er usikker, hold deg til å date han i offentlighet en stund til. Hvis han mistet interessen og ikke hører mer fra seg da, så vet du jo hva hans eneste intensjon var med hele greia. Være hans sexleke for en stund. Anonymkode: 9e743...eb7 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #18 Skrevet 1. november 2022 Syns det er en grei sak å si fra jeg, så vet han hvor landet ligger. Alt blir så mye enklere om man spiller med åpne kort. Anonymkode: 64cb7...97b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #19 Skrevet 1. november 2022 Det var lenge en regel om at man hadde sex på tredje date, som da var en hjemmedate. Dette var ikke drittsekker, dette var bare sånn datinglivet var den gang jeg gjorde slikt for sånn 15 år siden. 😄 Basert på min erfaring, ville jeg spurt om vi ikke heller kunne gjort noe annet (kommet med et konkret forslag av type se X film eller spise på X restaurant), uten å begrunne det ytterligere. Anonymkode: d0c82...508 1
herzeleid Skrevet 1. november 2022 #20 Skrevet 1. november 2022 Det kommer vel helt an på relasjonen. Er dette en relasjon der dere har skissert eller du tror at en er interessert i noe seriøst bør det ikke være noe problem. Om det derimot ligger i kortene at det ikke er det vil det nok være ganske nedtur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå