AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Jeg har gått på dagpenger i et halvt år,nå har jeg fått en jobb med 2 vakter i uka,var "dum"til si ja til denne stillingen.Men da mister jeg dagpengene,noe som sliter på helsa løs.Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre,for er mer lønnsomt med dagpenger,selv om alt jeg ønsker er og jobbe.Noen som vil gi meg noe råd?Er vel ikke så mye gjøre enn bite tenna sammen og håpe jeg får mer med tiden. Anonymkode: 154b2...cf0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Som mottaker av dagpenger er du forpliktet til å takke ja til alle tilbud om jobb du får. Du risikerer å ikke bare miste dagpengene dine om du ikke tar jobben, men også å få karantene neste gang du søker om dagpenger. Anonymkode: 02bed...420 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Du kan jobbe 50% av det som er beregnet i timeantall i vedtaket ditt. Hvis du tidligere har jobbet 80% eller under så kan du ikke jobbe mer enn 40% før du mister dagpengene ja. Så sjekke opp det først. Om du virkelig mister alle dagpengene dine så forstår jeg godt at du ikke ønsker å ta denne jobben. Om den ikke var gjennom Nav, så ville jeg ha sagt nei om det ikke var mulighet for flere vakter. Anonymkode: cdea0...020
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Du har gjort det eneste mulige. Du mister dagpengene om det kommer frem at du har takket neongul jobb og da må de betales tilbake. Jeg slet med å takke ja til jobb pga det samme, men det ballet heldigvis på seg og ble mer jobb ganske kjapt. Ikke noen kjekk situasjon, men dessverre slik det er. Håper du får mer jobb raskt! Anonymkode: c1938...285 2
Sofakona Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Du mister ikke. Du får da penger fra din jobb 2 ganger i uken..og resten fra nav. Bare pass på at det ikke blir mer en 50% i løpet av 2 uker med meldekort 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 Du kan jo ikke basere deg på dagpenger da det er en midlertidig hjelp. Du får bare bite tennene sammen og enten prøve å få flere vakter eller søke på andre jobber. Anonymkode: 1b903...ce9 1
Gjest vilkåret Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 (endret) Du mister da ikke alle dagpengene, du mister bare for de timene du jobber? Nå vet jeg ikke hvordan dagpenger regnes, men får du virkelig mer fra NAV de timene det er snakk om, enn du får i lønn? Hva er forskjellen i penger? Uansett om det skulle være dårligere betalt, så er det midlertidig og det du egentlig gjør er å investere i fremtidig arbeid som er bedre betalt. Å jobbe kan gi nettverk og gi deg jobb gjennom bekjente. Det gjør at du ikke mister kontakt med rutiner og mennesker. Enkelte føler veldig skam når de går helt arbeidsløse, vet ikke om det gjelder deg. Du får også noe å skrive på CV-en din, noe som gjør det lettere få full jobb. Så selv om du skulle fått mindre penger utbetalt, så er det visse ting som ikke kan måles i penger. For eks å fylle hull i CV er ikke lett å sette en prislapp på. Å skaffe nettverk kan raskt være verdt flere hundretusen om du får en bra betalt jobb du ikke ellers ville fått høre om eller fått Endret 1. november 2022 av vilkåret
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #8 Skrevet 1. november 2022 vilkåret skrev (19 minutter siden): Du mister da ikke alle dagpengene, du mister bare for de timene du jobber? Nå vet jeg ikke hvordan dagpenger regnes, men får du virkelig mer fra NAV de timene det er snakk om, enn du får i lønn? Hva er forskjellen i penger? Uansett om det skulle være dårligere betalt, så er det midlertidig og det du egentlig gjør er å investere i fremtidig arbeid som er bedre betalt. Å jobbe kan gi nettverk og gi deg jobb gjennom bekjente. Det gjør at du ikke mister kontakt med rutiner og mennesker. Enkelte føler veldig skam når de går helt arbeidsløse, vet ikke om det gjelder deg. Du får også noe å skrive på CV-en din, noe som gjør det lettere få full jobb. Så selv om du skulle fått mindre penger utbetalt, så er det visse ting som ikke kan måles i penger. For eks å fylle hull i CV er ikke lett å sette en prislapp på. Å skaffe nettverk kan raskt være verdt flere hundretusen om du får en bra betalt jobb du ikke ellers ville fått høre om eller fått Man får ikke utbetalt dagpenger dersom man jobber mer enn 50% av den fastsatte arbeidstiden (som står i vedtaket). Anonymkode: 02bed...420
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #9 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du kan jobbe 50% av det som er beregnet i timeantall i vedtaket ditt. Hvis du tidligere har jobbet 80% eller under så kan du ikke jobbe mer enn 40% før du mister dagpengene ja. Så sjekke opp det først. Om du virkelig mister alle dagpengene dine så forstår jeg godt at du ikke ønsker å ta denne jobben. Om den ikke var gjennom Nav, så ville jeg ha sagt nei om det ikke var mulighet for flere vakter. Anonymkode: cdea0...020 Dette stemmer bare delvis. Normal arbeidstid er oppgitt i vedtaket, og trenger ikke å være samme antall timer som man jobbet da man ble permittert eller mistet jobben; NAV regner ut et gjennomsnitt av arbeidstimene dine de siste tolv månedene. Det er dette som er beregnet i vedtaket. Du oppfordrer også til lovbrudd, noe jeg vil fraråde på det sterkeste. Anonymkode: 02bed...420
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Du mister dagpengene om det kommer frem at du har takket neongul jobb og da må de betales tilbake. Neongul jobb? Anonymkode: 159d4...e10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #11 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Neongul jobb? Anonymkode: 159d4...e10 Ja, var ikke den noe dårligere enn en indigorosa? Turkisblå er vel noe av det bedre? 😛 Anonymkode: 845db...883
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå