Gå til innhold

Når mannen jobber offshore

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dame på 34 år med 2 gutter i alder 5 og snart 3 år. Mim samboer og barnas pappa jobber offshore og er vekke 14 dager av gangen. 

Noen ganger er det svært tøft, krevende og slitsomt å være alene med 2 små i disse periodene og skulle så gjerne ønske at jeg kjente noen som var i samme situasjon som meg. Det å ha noen å snakke med, tilbringe litt tid sammen med, gjerne noen som har barn i småbarns alder. 

Jeg bor i øygarden kommune, så om noen i dette området eller i Bergen også er i lignede situasjon og/ eller ønsker noen å bli kjent med så ta gjerne kontakt 🙂 

Anonymkode: b6755...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er en dame på 34 år med 2 gutter i alder 5 og snart 3 år. Mim samboer og barnas pappa jobber offshore og er vekke 14 dager av gangen. 

Noen ganger er det svært tøft, krevende og slitsomt å være alene med 2 små i disse periodene og skulle så gjerne ønske at jeg kjente noen som var i samme situasjon som meg. Det å ha noen å snakke med, tilbringe litt tid sammen med, gjerne noen som har barn i småbarns alder. 

Jeg bor i øygarden kommune, så om noen i dette området eller i Bergen også er i lignede situasjon og/ eller ønsker noen å bli kjent med så ta gjerne kontakt 🙂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor ikke i Bergensområdet men i Rogaland, så er innom bare for å si at jeg føler med deg! 
Har en mann som jobber 2-4 turnus selv, ofte med to reisedager så han er vekke 16 dager. Legger man på eventuell overtid så blir det fort 23 dager toppen. Vi har lite nettverk, pga sykdom/dødsfall. Har vært nødt til å bruke betalt barnevakt ved behov. 
Mannen jobber også når han er på land, så jeg er i praksis alenemor. Med god økonomi😆(neida, joda…jeg jobber jo også) 

Tungt å aldri ha fri fra ansvaret. Gleder meg til ungene blir større og krever mindre fra meg. Sitter her nå med hodepine etter en slitsom ettermiddag med masete unger…burde egentlig svare på noen Mail og henge opp klær…så ordne klær og sånt til i morgen. 

Håper du finner noen i området å henge med🤞🏻Og vit at vi er flere i samme situasjon👻🫠

Anonymkode: c6214...6dd

Skrevet

Hmm... kan du utdype mer om hva som er tøft og krevende med det? Er det det at du er vant med å få hjelp den tiden han er hjemme? Er det det at han henger over deg når du er hjemme? Er det bare mangelen på selskap?

Jeg må helt ærlig bare si at som aleneforelder så er dette noe man rett og slett venner seg til. Jeg klarer ikke helt å se for meg at det skal være så fælt å ha en partner og ha to inntekter.

Hilsen en 100% aleneforelder i økonomisk krise som nyter tilværelsen hver dag. Føler meg rik som har mat på bordet til meg og barna. Det sosiale kan jeg skjønne men kanskje du er typen til å finne noen venner med barn i parken. (For å sette i perspektiv)

Det finnes også flust med foreninger man kan treffe likesinnede i alt etter hvor du bor.

Håper du finner din indre ro og kan fokusere energien  og tiden du får til å oppdra barna helt alene to uker om gangen 🙂

Anonymkode: 3de69...9b8

Skrevet

Har ikke mann offshore men mann i forsvaret. Han er mye borte men har dessverre ikke disse friperiodene i mellom. Han får avspasering men dette passer "aldri" å ta fordi han har faste vakter og øvelser og ansvar for utdanning og han må også ta ut mye av avspaseringen i timer for å kunne bidra til henting i barnehagen innimellom slagene så ikke ALT havner på meg hele året.

En ting er jo at det er slitsomt å være alene om noe som i utgangspunktet var et ansvar vi tok på oss sammen; å få barn. En annen ting er at minstebarnet på 4 år synes det er fryktelig vanskelig når pappa er så mye borte. Hun reagerer med å bli sint, trass og fryktelig sår og leiseg og tar alt ut på meg naturligvis. Så synes hun det er vanskelig når han kommer hjem igjen og vil bare at jeg skal gjøre alt likevel. Det er vondt å se at hun savner pappa så mye som hun gjør, og det er vanskelig for meg som mor å strekke til.

Samtidig så er det et problem å få fulgt opp det største barnet da jeg er låst på kveldene og ikke kan bidra med kjøring til trening og hos venner osv. De helgene det er cup eller flere kamper med en del venting imellom er et mareritt da jeg gjerne vil være der for å se på største men minste synes det er PYTON å være med og utagerer og gjør alt hun ikke skal for å få oppmerksomhet. Største er veldig sår på at han hele tiden blir nedprioritert til fordel for småsøsken og blir leiseg hvis jeg ikke er der på kampene da trening osv somregel må vike i ukedagene. Foreldremøter for begge barna havner uten unntak i perioder hvor mannen er borte i tillegg, samt planleggingsdager som jeg da må bruke min ferie på. En evig drakamp for å strekke til for min del.

Så ja, jeg forstår at du synes det er tungt med mann som jobber offshore. Spesielt med flere barn er det vanskelig å dele seg i to. Og selv om man ikke har konkrete ting som er vanskelig så er det generelt tungt å måtte stå for alt alene. 

Han tjener godt ja men pengene er ikke verdt det for vår del, det er småpenger i forhold til hvor mye familien må "ofre". Vi vil mye heller ha pappa hjemme, så han har heldigvis sagt opp og begynner sivilt snart. Gleder meg utrolig mye til å leve et liv som par og ikke som forsvarsfrue.

Klem til deg, skjønner deg godt!

Anonymkode: 40b30...2b7

• Liker 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hmm... kan du utdype mer om hva som er tøft og krevende med det? Er det det at du er vant med å få hjelp den tiden han er hjemme? Er det det at han henger over deg når du er hjemme? Er det bare mangelen på selskap?

Jeg må helt ærlig bare si at som aleneforelder så er dette noe man rett og slett venner seg til. Jeg klarer ikke helt å se for meg at det skal være så fælt å ha en partner og ha to inntekter.

Hilsen en 100% aleneforelder i økonomisk krise som nyter tilværelsen hver dag. Føler meg rik som har mat på bordet til meg og barna. Det sosiale kan jeg skjønne men kanskje du er typen til å finne noen venner med barn i parken. (For å sette i perspektiv)

Det finnes også flust med foreninger man kan treffe likesinnede i alt etter hvor du bor.

Håper du finner din indre ro og kan fokusere energien  og tiden du får til å oppdra barna helt alene to uker om gangen 🙂

Så for at du er alenemor og sliter med økonomien. Så skal ikke Ts få føle at det er tøft å ha en samboer som er så mye borte..

Skrevet
Anonyme-meg skrev (1 time siden):

Så for at du er alenemor og sliter med økonomien. Så skal ikke Ts få føle at det er tøft å ha en samboer som er så mye borte..

Haha det er alltid en alenemor som skal komme med sin "barna i Afrika har det værre"-historie. Jeg var alenemor i 7 år før jeg møtte mannen min, men jeg synes likevel det er hardere å være i et forhold med en mann som er mye borde enn jeg syntes det var å være alenemor.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Haha det er alltid en alenemor som skal komme med sin "barna i Afrika har det værre"-historie. Jeg var alenemor i 7 år før jeg møtte mannen min, men jeg synes likevel det er hardere å være i et forhold med en mann som er mye borde enn jeg syntes det var å være alenemor.

Ja, er rart det der🤣 når det oppstår et problem hos meg, så vet jeg at mange rundt i verden har det verre. Men mitt problem er jo relevant for meg allikevel. 

Jeg er samboer med en sjømann, jobber 4-4. Å jeg skjønner hva du mener, ting går mer på skinner når han er på jobb. Selv om det er helt fantastisk å han hjemme.

Skrevet

Jeg opplever nok tungest - grunnet lite nettverk - at det går dager hvor jeg nesten ikke snakke med en annen voksen. 

Anonymkode: 5a120...943

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt TS. Min mann jobber 4-4. Vi har tre tette barn. Så i tillegg til at jeg savner mannen min, så må jeg også håndtere barnas savn (som slår veldig ulikt ut), alt det praktiske og prøve å ta vare på meg selv også. Nå er heldigvis alle tre begynt på skole, så det begynner å bli litt bedre (me unntak av ettermiddagene 🤯). 

Vårt tiltak: jeg gikk ned til 80% jobb, vi sparer ekstra til meg. Da har jeg en dag i uka alene, der jeg kan sove, vaske, handle eller være sosial når han er borte. Og det beste er at mannen og jeg da har fri sammen en dag i uka når han er hjemme ♡ 

Anonymkode: e28a6...834

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du en av de som kaller seg 100% alenemor men har barna annenhver uke og fri annenhver uke? Dvs fri 2uker i måneden. Eller har mye barnepass og hjelp av besteforeldre eller andre?

Har mann offshore og ikke familie. Har flere barn og det er ikke alltid lett å være alene hjemme når du vet du har en til. Men du gjør det som må gjøres. Vi er alle forskjellige og taklet ting forskjellig. At TS ønsker å snakke med andre i samme situasjon kan være greit for hun og den hun blir kjent med i samme situasjon. 

Jeg har mann og han jobber offshore. De "alenenødrene" jeg kjenner har fri 50% av tiden. Jeg har mann og har fremdeles ALDRI fri!

Så slutt å tull!

Anonymkode: cade6...121

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Her har vi samme situasjon, men vi velger å kjøpe oss fritid. Bruker matkasse og vaskehjelp. 

Anonymkode: 00880...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...