Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig jeg skriver mine egne svar her, men jeg må bare ha noe innblikk/råd fra andre.

Jeg har en veldig god kompis, vi ble bestevenner rundt 13 års alderen, vi er nå 32(samme alder).

Vi har holdt kontakten i alle år, noen år med mindre kontakt og andre år med mer.

I 2020 ble vi begge single. 
Så vi begynte og møtes litt, vi spiste god mat, så film, koste oss og ja vi har hat sex(men dette skjedde allerede i ung alder).

I 2021, fikk vi mindre kontakt. Han festet, møtte masse nye jenter osv-det er forståelig etter ett forhold. Så vi møttes sjeldent i 2021. Og jeg følte meg satt til side av han, han ble en annen person mot meg, hoven, ignorant når jeg tok kontakt, beskyldte meg for og krangle-når jeg kun fortalte at jeg var såret og skuffet. Han har sagt han ikke vil at vennskapet skal ryke, han skal endre seg. Det gikk ganske mange mnd, før jeg forstod at han hadde det litt kjipt, så våren 2022 tok jeg kontakt og spurte hvordan det gikk. Det gikk vel omkring en mnd før han tok kontakt, han ringte og virker veldig ifra seg. Snill som jeg er og dum, dro jeg til han. Vi snakket, drakk og endte med sex. IGJEN, begynte han og behandle meg som dritt. Dette var sent i våres/starten av sommeren.

Nå for litt siden får jeg melding ifra han hvor han spør om jeg har slettet han på sosiale medier, ja sier jeg, hvorfor spør han, jeg svarer at jeg orker ikke sånt frem og tilbake, åja får jeg som svar. Så går det ca to uker og en ny melding tikker inn, det var noe random vedlegg(man ofte deler på face feks), jeg fikk ikke sett det, så skrev bare at jeg ikke får sett.

Så begynte tankekjøret, hvorfor tar han sporadisk kontakt, så jeg sendte han en melding etter 2-3 uker hadde gått. Der jeg skriver hva jeg mener, hvor mye han har såret meg, men samtidig ikke for mye følelser. 
Han svarer med at jeg må jo bare si jeg savner han. Hvor jeg svarer om han ikke forstår hva jeg skriver, han mener så jeg er sint og om jeg savner han, kan jeg vel heller si så enn og krangle. Jeg svarer med at jeg ikke krangler, men jeg er ærlig og forteller hva jeg mener. Han skriver så «jeg savner deg også»(jeg har ikke sagt jeg savner han enda). Så skriver jeg noe om at jeg savner han, og bryr meg om han, ellers ser jeg ingen hensikt i og ta kontakt. Da skriver han at han savner meg også, jeg betyr utrolig mye for han, han vil gjerne finne på noe. Så på Fredag møttes vi. 
Vi lagde mat sammen, drakk, og det ble sex. Vi snakket også. Han sier han er så opptatt at han ikke har tid til alle, så dette gjelder alle. Jeg svarer til slutt med at jeg bryr meg ikke om alle andre, jeg snakker om meg. Da ser han på meg noen sekunder før han svarer at han beklager og det er mye han skulle rukket, men han har dessverre ikke tid til alle.

Det jeg også stiller spørsmål ved er, han snakker mye om forhold når vi er sammen, han komplementerer, sier det er hyggelig osv. 

Men så sitter jeg her idag da, 4 dager etterpå.

Han har tatt null kontakt. Jeg har skrevet hva skjer en gang, og isted skrev jeg melding om jeg kan spørre om en ting eller om han kan ringe når han har tid hvis han gidder.

Jeg tror og vet vel at han kun bruker meg, han møter meg de gangene jeg sender en «streng» melding. For så og overse meg etterpå. Jeg syns det er så trist. Er menn så kalde/kyniske at de seriøst lokker med forhold? 
Og han her gjør vel ikke annet enn og bruke meg for sexen sin skyld?

Jeg har sagt ifra til han, at om han overser meg på samme måte som før, så ryker han ut av livet mitt for godt-noe jeg også må følge opp.

Anonymkode: 1b3e3...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er god nok, han holder på deg til han eventuelt finner noe bedre. Gå videre asap!

Anonymkode: dacb7...65a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er god nok, han holder på deg til han eventuelt finner noe bedre. Gå videre asap!

Så han ville aldri innledet et forhold med meg? Bare snakke om slikt og holde på meg til noe bedre dukker opp? Og da fordufter han for godt? Syns det er så trist, han legger liksom litt forventninger der. Vi har snakket om forhold ofte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så han ville aldri innledet et forhold med meg? Bare snakke om slikt og holde på meg til noe bedre dukker opp? Og da fordufter han for godt? Syns det er så trist, han legger liksom litt forventninger der. Vi har snakket om forhold ofte. 

Ser jo dessverre slik ut, jeg er like gammel som dere begge. Jeg skjønner ikke hvorfor gutter i vår alder holder på slik dersom de ikke er interessert. Skjønner heller ikke hvorfor du gidder å bli såret gang på gang av en kar som åpenbart ikke er veldig interessert. Handlinger betyr mye mer enn tomme ord. Og menn er enkle, er de interessert så vet du det, når du må synse og tro er det mest sannsynlig ikke noe hold i det.. Kom deg videre, du fortjener bedre ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ser jo dessverre slik ut, jeg er like gammel som dere begge. Jeg skjønner ikke hvorfor gutter i vår alder holder på slik dersom de ikke er interessert. Skjønner heller ikke hvorfor du gidder å bli såret gang på gang av en kar som åpenbart ikke er veldig interessert. Handlinger betyr mye mer enn tomme ord. Og menn er enkle, er de interessert så vet du det, når du må synse og tro er det mest sannsynlig ikke noe hold i det.. Kom deg videre, du fortjener bedre ❤️

Jeg skjønner heller ikke hensikten til menn ved og holde på slik, men de er mer kyniske enn oss(finnes jo kvinner som er av samme kaliber selvsagt)så lenge de har det bra så tror jeg ikke det koster dem en kalori om de sårer en annen part. 

Jeg vet veldig godt at jeg har valgt og bli såret gang på gang. Jeg ga det en siste sjanse nå, og jeg er like knust denne gangen som gangene før. Jeg trodde jeg ville takle det bedre om det samme utfallet ville skje, men så sitter en her da og tenker. Og handlinger sier alt, derfor ordene hans ikke har betydning-for de følges ikke opp med handlinger. 
Jeg forstår vel egentlig også at om han faktisk var interessert så ville han jo tatt hyppigere kontakt. Denne gangen var jeg også stille etter vi dro fra hverandre for og se om kanskje han endelig holder litt ord og tar kontakt. Men enda inne skjedd.

Jeg kommer ikke til og «falle» for hans ord igjen, etter dette. Da må han nesten finne noen andre og såre. Er for dumt og holde på slik i en alder av 30+.

❤️

Skrevet

Han holder deg på gress ja. Greit å ha en som alltid er tilgjengelig for sex og kos og bekreftelser, men det er tydelig at sånn han behandler deg er du ikke mer enn en pulevenn for han. Å snakke om "alle andre" også viser jo at han ikke gidder å prioritere deg og sannsynligvis ligger han med andre også.

Du bør bryte kontakten for å skåne deg selv

Anonymkode: 33358...8e3

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Han holder deg på gress ja. Greit å ha en som alltid er tilgjengelig for sex og kos og bekreftelser, men det er tydelig at sånn han behandler deg er du ikke mer enn en pulevenn for han. Å snakke om "alle andre" også viser jo at han ikke gidder å prioritere deg og sannsynligvis ligger han med andre også.

Du bør bryte kontakten for å skåne deg selv

Anonymkode: 33358...8e3

Ja, synd jeg er like «dum» og møter hver gang det har passet han. Han mener selv han ikke ligger med alle de andre han møter- men det er først og fremst ikke min sak og det bryr ikke meg. Det var bare noe han selv sa, jeg spurte ikke. 
Men må si han er en av de mest slue mennene jeg har hat i livet mitt da. For jeg har ikke opplevd maken til og spille på andres følelser. Vi har begge sagt vi har hat en greie for hverandre, og kunne tenkt oss forhold. Men, dette er kanskje noe han bevisst har spilt på i alle år, sånn mtp at vi har kjent hverandre i rundt hva 17-18 år(?). Så jeg har jo hat mine tanker om at kanskje han faktisk har villet noe mer, men ikke klarer og ta steget. 
Men jeg tror nok det er som du skriver, han holder meg på gress og så fort noe bedre dukker opp forsvinner han vel.

Bare bryte kontakten, forsvinne, ferdig? Det er ikke noe poeng i og prøve og skulle føre noen flere samtaler med han?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare bryte kontakten, forsvinne, ferdig?

Det er ikke noe poeng i og prøve og skulle føre noen flere samtaler med han?

Svar på første sprørsmål: Ja. Svar på andre spørsmål: Nei.

Slutt å kast bort mer tid på en som bare utnytter deg, gå videre og oppdag at det finnes andre der ute som vil være kjæresten din på ordentlig.

Anonymkode: 605c5...794

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svar på første sprørsmål: Ja. Svar på andre spørsmål: Nei.

Slutt å kast bort mer tid på en som bare utnytter deg, gå videre og oppdag at det finnes andre der ute som vil være kjæresten din på ordentlig.

Anonymkode: 605c5...794

Takk for svar❤️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...