AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Mannen min og jeg har vært sammen siden vi var studenter. Vi er gift, har barn og lever et helt vanlig og fint hverdagsliv uten noe større dramatikk. Det har i alle fall vært sånn veldig lenge. Da vi var studenter jobbet mannen min frivillig i et tungt verv. Han jobbet da svært tett sammen med ei som, muligens bare i hodet mitt, ble min største fiende. Hun kunne ringe ham på alle idiotiske tidspunkt, dukke opp hvor som helst og det hjalp selvsagt ikke at vi bodde tvers over gata for hverandre sånn at jeg følte at hun var overalt i hele livet mitt og bare tok over kjæresten min. Folk sa at jeg var paranoid da, men de to har en kjemi som gjør at jeg føler at jeg ikke er i rommet en gang når de er der begge to. Det er så hett mellom dem, at jeg er helt sikker på at de lå sammen i den perioden der. Mannen min påstår at det ikke er sant, men jeg vet at han var utro med andre når vi var studenter, så hvorfor skal jeg stole på det? Etter studietida flyttet hun utenlands og ble der lenge. Vi etablerte oss og har fått et fint liv. Men nå har hun dukket opp igjen! Hun har flyttet hjem med mann og barn, og plutselig har de vært på fest sammen og vi er bedt i samme selskap og hun bare er overalt igjen. Og selv om jeg ikke har truffet henne enda, så sa mannen min at "hun var akkurat som før" så jeg er helt sikker på at den jævla wiben og kjemien er der fremdeles. Jeg har ikke lyst til å tro at han kommer til å være utro igjen, men om han er det så er jeg helt sikker på at det blir med henne. Er jeg helt gal her, eller har jeg grunn til bekymring? Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan holde på drømmemannen min uten å måtte nedverdigende meg til å stå i utroskap og tilgivelse igjen? Anonymkode: ad50d...827 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Du har all grunn til bekymring. Ikke nødvendigvis pga henne, eller ikke på henne i det hele tatt vil jeg si men pga mannen din har vært utro før og da har det ingenting å si hvem han var utro med. Han har bevist at han er tilbøyelig til å være utro og kan være det når som helst igjen. Ikke last dette på henne men på han! Og vurder om du ønsker å bruke resten av livet ditt i et forhold med en du ikke kan stole på og som får deg paranoid og reduserer livskvaliteten din Anonymkode: bfdc0...3f7 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Æsj.. jeg ser hva du skriver og vet vel egentlig at du har rett. Men jeg elsker ham, og vår familie og det livet vi lever. Han jobbet hardt og tjener godt, og gir meg og barna muligheter vi overhode ikke kommer til å ha om det blir slutt. Og jeg har stolt på ham i alle disse årene mens hun var ute av bildet. Det er hennes eksistens som trigger disse følelsene. Skulle ønske hun hadde forblitt utenlands 😑 Anonymkode: ad50d...827
LillaGorilla<3 Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 Problemet her er jo ikke henne, men det at du automatisk tenker at mannen din har pult på andre og at han er troende til å gjøre det igjen. Jeg hadde aldri giddet å leve i et forhold uten tillitt.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Du høres ut som kons til bestekompisen min, bortsett fra at hun tror på at vi ikke har ligget sammen. Men at vi har et veldig godt vennskap i bunn. Jeg har bare måttet akseptere at slik er hun, og har kontakt med dem 3-4 ganger i året. Da må jeg la henne være i sentrum, og aldri henvende meg direkte til han. Ting har ikke blitt bedre, bare verre gjennom årene. Fryktelig synd hele greia. Ingen av oss har noen seksuell interesse for hverandre på noen måte, men vi er ganske like og har en slags intuitiv forståelse av hva hverandre tenker. Anonymkode: 82b74...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Du kan ikke holde mannen i lenker, sånn er livet og du må bare stole på at han ikke er utro. Dette er det mange par som opplever gjennom et samliv. Det vil komme fristelser og det er da opp til en om en klarer å stå imot. Skjønner du syns det er ubehagelig og frykter at mannen skal være utro, si det til han og få det ut. Anonymkode: 57b88...8f7
Million Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 (endret) Det gamle grumset her er jo ikke den kvinnen fra fortiden, men mannen din. Det er hans grums du burde rydde litt opp i. Det virker som du er økonomisk avhengig av han og livet han kan tilby deg, og at du rett og slett har tilgitt han all utroskapen fordi du "må", ikke fordi du egentlig vil. Du har jo åpenbart ikke tillit til mannen din siden alt dette skjedde i studietiden. Det er dessverre sånn at det finnes et ordtak som heter "en gang utro, alltid utro". Og jeg tror på det. Har han vært utro før, i tillegg flere ganger også muligens, er det ingenting som hindrer han i å krysse den barrieren igjen nå. Du bør ta et oppgjør med mannen din. Endret 2. november 2022 av Million stavefeil rettet 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Behøver dere å ha kontakt med henne da? Når dere ikke har hatt kontakt på mange år, pluss at du ikke liker henne, så er det vel ikke noe stort behov å ta kontakt med henne igjen? Tenker det bare er å takke nei til invitasjoner. Anonymkode: f78eb...bb8
Snok1 Skrevet 2. november 2022 #9 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 18.18): Og selv om jeg ikke har truffet henne enda, så sa mannen min at "hun var akkurat som før" så jeg er helt sikker på at den jævla wiben og kjemien er der fremdeles. Viben.
AnonymBruker 42 Skrevet 2. november 2022 #10 Skrevet 2. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 18.18): Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan holde på drømmemannen min uten å måtte nedverdigende meg til å stå i utroskap og tilgivelse igjen? Dette er vel et teama ingen er helt "spesialist" på, og definitivt ikke meg, men jeg vil påstå at "drømme-partner" ikke er noe man trenger å "holde på" 🤔 Endret 2. november 2022 av AnonymBruker 42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå