Gå til innhold

Hvordan velge Advokat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan velger jeg advokat? Hvordan går jeg frem?

Har noen erfaring?

Anonymkode: eecd9...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ann på hva slags advokat du skal ha.

Da jeg trengte hjelp til noe bilrelatert ringte jeg rundt til en som hadde det som *felt* hvis jeg kan si det slik.

Anonymkode: db741...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dessverre litt erfaring, både med meget vanskelig arveoppgjør og oppsigelse på jobb. 

I arvesaken byttet vi advokat underveis, og jeg lærte litt slik at det heldigvis gikk lettere å finne en neste gang. Google, finn tre fire stykker som virker tiltalende i måten de fremstår på, og ring samtlige. De aller fleste gir deg litt tid på telefonen hvor du får lagt frem saken og de sier hva de umiddelbart tenker. Du skal ikke fortelle de andre at du har ringt flere. Så må du sette deg ned å sortere hvem du vil ha. 

Jeg har lest meg opp endel på forhånd og stilt noen spørsmål som jeg tenker advokaten enkelt bør kunne svare på. Det har hjulpet meg med endel siling. 

Dersom det ikke er behov for at dere skal reise et sted sammen for møter er det ikke kjempeviktig hvor advokaten holder til, men hvis dere f.eks må møte andre er det fint å ta med i betraktning. I min sak med arbeidsgiver hadde jeg advokat fra samme by som jeg bor, og da det skulle holdes møter ble disse naturlig nok avholdt hos arbeidsgiver. Da løper tusenlappene raskt med kjøring osv! 
Det var heldigvis ikke jeg som endte opp med utgiftene i den saken, og det er jeg glad for, for det ble vanvittig dyrt!

Lykke til!

Anonymkode: 85dce...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...