AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Jeg er sammen med en mann som er for omfangsrik til intimitet i særlig grad. Blir fort sliten, har smerter ved bevegelse og er lite mobil i tillegg. Magen er i veien for å komme nært. Jeg er glad i han, og jeg synes han er tiltrekkende. Samtidig liker jeg en tur eller ti i halmen hver uke. Vi er begge 45 år. Han går på Grete Roede-kurs, men har tatt han i godtespising uten å nevne det. Han veier 166 kilo og er 181 høy. Hva gjør jeg? Anonymkode: 2e215...1f8
Jaytee Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Med mindre han ønsker det selv, så er det lite du kan gjøre.. Han må ønske å gjøre en livsstilendring selv.
feliek54 Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er sammen med en mann som er for omfangsrik til intimitet i særlig grad. Blir fort sliten, har smerter ved bevegelse og er lite mobil i tillegg. Magen er i veien for å komme nært. Jeg er glad i han, og jeg synes han er tiltrekkende. Samtidig liker jeg en tur eller ti i halmen hver uke. Vi er begge 45 år. Han går på Grete Roede-kurs, men har tatt han i godtespising uten å nevne det. Han veier 166 kilo og er 181 høy. Hva gjør jeg? Anonymkode: 2e215...1f8 Det er ikke bra helsemessig å være så tykk. Han bør innse selv at vekta må ned. Jeg har faktisk gått ned litt siste halvår. Men jeg snakket med ernæringsfysiolog og fikk noen tips fra henne. har gått ned ca 4kg og er nå i 83. Jeg spiser ikke godt i uka og har ellers bare redusert litt på middag.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Det er ikke bra, du kan be han ta kontakt med fastlegen sin og be om legemidler for å slanke seg, det finnes mysimba, saxenda og ozempic som legen kan skrive ut til han, så han går ned i vekt. medisinene gjør at en blir fortere mett og en får mindre matlyst. snakk med han om dette og evt søk på nettet om medisinene for slanking. Mange som får hjelp til å gå ned i vekt av de medisinene for tiden. Anonymkode: 3fa6d...3cd 2
Biloba Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Han har BMI på 50, som er alvorlig fedme. Han kan få hjelp fra fastlege til medisiner som kan hjelpe med vektnedgang. Han bør også få en god helsesjekk om det er en stund siden sist, pga risiko for mange sykdommer. Vektmessig er også fedmeoperasjonen en mulighet, om andre tiltak ikke fører fram.
Grandidosa83 Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg er sammen med en mann som er for omfangsrik til intimitet i særlig grad. Blir fort sliten, har smerter ved bevegelse og er lite mobil i tillegg. Magen er i veien for å komme nært. Jeg er glad i han, og jeg synes han er tiltrekkende. Samtidig liker jeg en tur eller ti i halmen hver uke. Vi er begge 45 år. Han går på Grete Roede-kurs, men har tatt han i godtespising uten å nevne det. Han veier 166 kilo og er 181 høy. Hva gjør jeg? Anonymkode: 2e215...1f8 Har han snakket med legen om medikamenter for å hjelpe ham? Det finnes flere løsninger på markedet.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke bra, du kan be han ta kontakt med fastlegen sin og be om legemidler for å slanke seg, det finnes mysimba, saxenda og ozempic som legen kan skrive ut til han, så han går ned i vekt. medisinene gjør at en blir fortere mett og en får mindre matlyst. snakk med han om dette og evt søk på nettet om medisinene for slanking. Mange som får hjelp til å gå ned i vekt av de medisinene for tiden. Anonymkode: 3fa6d...3cd Må man bruke sånne medisiner resten av livet da? Man legger vel bare på seg igjen når man slutter? Anonymkode: 50e1a...330
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #8 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må man bruke sånne medisiner resten av livet da? Man legger vel bare på seg igjen når man slutter? Anonymkode: 50e1a...330 Meningen er at en må legge om kostholdet sitt slik at en ikke går opp i vekt igjen, når en bruker slike medisiner. Men medisinene hjelper en i gang med det. Anonymkode: 3fa6d...3cd
Blåjojo Skrevet 1. november 2022 #9 Skrevet 1. november 2022 Du heier på han og skryter uhemmet. Pass på å ikke ha så mye snop hjemme, og gå foran som et godt eksempel. Han burde fått henvisning til overvekts-klinikk. Medisinene som er nevnt over her hjelper litt, men man må uansett legge om livsstilen. Og så spørs det om han spiser nok da? Gikk på sånt kurs selv for masse år siden, og jeg har aldri spist så mye i løpet av en dag som da. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #10 Skrevet 1. november 2022 Sett han i arbeid! Jo tyngre og mer krevende, dess bedre! La svetten sive, og kiloene vil rase! Anonymkode: aa521...e49 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #11 Skrevet 1. november 2022 TS her. Operasjon og medikamenter er uaktuelt for han. Lurer egentlig mest på dette med samliv. Anonymkode: 2e215...1f8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #12 Skrevet 1. november 2022 Det viktigste er selvbildet og at han er en sterk og uavhengig mann som ikke lar seg undertrykke. Manpower 💪 Anonymkode: 0c87a...cf7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #13 Skrevet 1. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke bra, du kan be han ta kontakt med fastlegen sin og be om legemidler for å slanke seg, det finnes mysimba, saxenda og ozempic som legen kan skrive ut til han, så han går ned i vekt. medisinene gjør at en blir fortere mett og en får mindre matlyst. snakk med han om dette og evt søk på nettet om medisinene for slanking. Mange som får hjelp til å gå ned i vekt av de medisinene for tiden. Anonymkode: 3fa6d...3cd Signerer denne. Jeg har gått fra fra 124 til 87 på 9 måneder med Saxenda. Er 174 høy. Men, han må ville det selv. Vendepunktet for meg var sexuelle aktivitet. Holde følge med barna i lek. Ville bli gammel nok til å treffe barnebarna mine. Fedme dreper. Nå, fruen vil ha mere sex "selv om vi alltid har hatt nye sex, før 1-2 ganger i uka, til 4-7 ganger i uka nå". Fruen sier det er blitt enklere å være på topp, enklere å kose med klitten selv når jeg er på topp, Føler jeg "bunner" henne nå, osv. Hun har hele tiden syntes jeg har vært attraktiv, og hatt lyst på meg. Men at ting er blitt enklere, gjør at det er lettere å ha sex. For oss begge. Ta en god prat med han, påpeke på en snill og fin måte hvorfor du kunne tenke deg at han går litt ned i vekt. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 62145...c51 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #14 Skrevet 1. november 2022 Når det gjelder samliv, så må du rett og slett bare prøve deg frem. Hva som funker best for deg/dere sammen. Tror egentlig du viste dette fra før? Anonymkode: 62145...c51 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #15 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Når det gjelder samliv, så må du rett og slett bare prøve deg frem. Hva som funker best for deg/dere sammen. Tror egentlig du viste dette fra før? Anonymkode: 62145...c51 Ingenting funker nå. Bevegelse er nærmest mulig for hans del. På topp går ikke fordi magen er i veien. Jeg kan tilfredsstille ham, og gjør det gjerne. Men det er alt. Anonymkode: 2e215...1f8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #16 Skrevet 1. november 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør jeg? Anonymkode: 2e215...1f8 19 minutter siden, AnonymBruker said: Ingenting funker nå. Bevegelse er nærmest mulig for hans del. På topp går ikke fordi magen er i veien. Jeg kan tilfredsstille ham, og gjør det gjerne. Men det er alt. Anonymkode: 2e215...1f8 Du skjønner ikke at det er han som må gjøre noe? Du skriver det jo selv: han er for svær til at sexlivet fungerer, og dét er det han selv som må ta fatt i. Alt du kan gjøre er å støtte ham i den prosessen. Anonymkode: 2de34...080 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #17 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Operasjon og medikamenter er uaktuelt for han. Lurer egentlig mest på dette med samliv. Anonymkode: 2e215...1f8 Jeg vet det ikke er det du spør om, men hvorfor er medikamenter uaktuelt for ham? Han kommer jo til å stryke med tidlig om han ikke går ned i vekt! Tipper livet hans blir bedre òg Anonymkode: 68ee5...346
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #18 Skrevet 1. november 2022 Går han ned 70 kg vil han få 7 til 10 cm mer synlig penis. Det relative testosteronet vil øke kolosalt, og fysisk og mental helse ha høyere prognose for friskhet. Få drittmaten ut av huset, og ta systemisk grep. Dette klarer han ikke alene. Er du lojal nok til å ta reisen sammen? Bli en del av løsningen. Vær en katalysator. Er dere 2 øker du prognosen for å lykkes med X>1,6. Alene har han vist at det ikke fungerer. Lykke til. Hilsen Paleo Anonymkode: bec41...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #19 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingenting funker nå. Bevegelse er nærmest mulig for hans del. På topp går ikke fordi magen er i veien. Jeg kan tilfredsstille ham, og gjør det gjerne. Men det er alt. Anonymkode: 2e215...1f8 Men hva er det du lurer på da? Du forklarer jo at ingenting funker. Mannen må jo slanke seg. Hva kan du gjøre? Hjelpe han med å slanke seg? Altså, hvis han er for tjukk til å pule, da er det jo han som må gjøre noe med det. Du kan jo ikke trylle. Vær positiv og motiverende, og tålmodig. Anonymkode: 89b6a...416
Flintis Skrevet 1. november 2022 #20 Skrevet 1. november 2022 Kan stillingen doggy gå? Ellers er det vel noe som får han til å spise og den bakenforliggende årsaken er viktig å komme fram til. Så må det gjøres en innsats på trening så det ikke gjør vondt å bevege seg. Slankingen må han jo ville selv. Å ikke ha godterier ol. i huset. Er noe du kan sørge for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå