Gå til innhold

Er nysgjerrige mennesker onde? Hvorfor er hun så besatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega jeg ikke kjenner noe særlig gir meg dårlige vibber og har alltid gjort det i alle årene jeg har jobbet på stedet.

Da det stormet litt i livet mitt pga. skillsmisse var hun veldig interessert og spurte til stadighet hvordan det gikk. Jeg la merke til at hun alltid glodde, og scannet meg med blikket fra topp til tå hver gang vi var i samme rom. Grunnen til skillsmissen holdt jeg helt tett om for å beskytte barna.

Hun ville gjerne gi meg skyss hjem og var veldig opptatt av å vite om privatlivet mitt. Normalt sett har jeg ingen problemer med å dele informasjon om huskjøp eller bilkjøp ol. men hun suger til seg informasjon og spisser ører, gir seg ikke med normal informasjonsutveksling, men graver og virker mest interessert i privatlivet mitt og ikke så interessert i jobbrelaterte temaer

Jeg er ikke den som snakker mest og skiller meg nok ut pga. en litt a-typisk bakgrunn.

En annen kollega sa ved en bisetning for flere år tilbake at hun er nysgerrig, og jeg bet meg merke i kommentaren. Jeg hadde allerede merket at hun snakket mye på telefon med en annen kollega og til stadighet ringte leder. Hun var på en måte over alt.

Det hele toppet seg da hun en kveld vi jobbet overtid, ba meg med på overtidsmat og benyttet anledningen til å konfrontere meg vedr. dypt personlig og sensitiv informasjon. Jeg følte meg blottlagt og invadert. Dette var kun basert på spekukasjoner og observasjoner gjort av henne mens vi har vært sammen/ samme sted. Hun hadde på en måte " avslørt" meg, men avslørte samtidig en svært ekkel side av seg selv. 

Det gikk litt tid, og jeg sørget for å unngå henne. Jeg la merke til at hun kunne sitte i en samtale eller holde på med noe annet og rette blikket mot meg hvis jeg åpnet munnen. Hun fulgte min samtale, og lyttet ikke lenger til sin egen samtale. Dette skjedde ved flere anledninger under samlinger, julebord. ol. 

Dette i tillegg til å bemerke klesvalget mitt, sminke, klokker osv.

For en stund tilbake ringte hun meg for å be meg ta med noe gjenglemt. Var litt krise, og i det jeg skulle legge på, begynte hun å spørre meg ut igjen. Jeg svarte med spørsmål tilbake og gjorde meg avvisende. Hun fisket iherdig etter informasjon om privatlivet mitt.

Jeg la også merke til at hun brydde seg om meg da hun fisket første gang og var empatisk. Senere sørget hun for å diskutere samme sak med andre mens jeg var tilstede, men da var det krisemaksimering og skremselspropaganda om samme temaet. Jeg tenkte for meg selv " hvis hun påstår å kjenne min livssituasjon så godt, er dette taktløst og direkte slemt, samtidig sier hun det motsatte av det hun sier når hun har meg på tomannshånd. På tomannshånd er det ingen krise, alt skal gå bra, men foran andre sier hun indirekte at livet mitt skal gå til helvete.

Ved en annen anledning måtte jeg skifte vakt. Hun ville vite årsaken. Jeg bare lo litt og gjentok spørsmålet.

Leder snakket med meg om en intern stilling, og igjen spisset hun ører og spurte hva det gjaldt. Leder sa det gjaldt faglig utvikling. Hun svarte " er det relatert til en ny stilling?" Leder beklaget seg og sa det var privat.

Hun får ikke nok.

Hvorfor blir noen så nysgjerrige. Meg bekjent liker hun sitt eget kjønn.

Bør jeg passe meg? Hva vil så nysgjerrige mennesker?

Anonymkode: 263c9...ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trå forsiktig. Sånne samler gjerne informasjon for å manipulere senere. Du et heldig da flere også ser adferden. 

Anonymkode: a387e...f1a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt ærlig så ville jeg ikke bekymret meg stort. Slik du skriver innlegget, virker du jo vettskremt for dama? 

Noen er bare skikkelig nysgjerrige. Det betyr ikke at de har noen plan om å gjøre noe med informasjonen. 

Jeg er selv helt ulidelig nysgjerrig på alt som har med mennesker å gjøre. Født sånn. Har heldigvis lært meg å være taktfull og stagge nysgjerrigheten med tiden, men det ligger virkelig ikke noe ondskapsfullt bak min nysgjerrighet. 

Jeg lurer bare veldig på hvordan det er å være deg. 

Anonymkode: f1a7e...cca

• Liker 3
Skrevet

Ikke del noe med dette mennesket, du velger jo det selv.

Deler aldri noe privatliv på jobben, viktigste jeg har lært.

Anonymkode: 02505...c54

• Liker 7
Skrevet

Bitches gonna bitch!

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt ærlig så ville jeg ikke bekymret meg stort. Slik du skriver innlegget, virker du jo vettskremt for dama? 

Noen er bare skikkelig nysgjerrige. Det betyr ikke at de har noen plan om å gjøre noe med informasjonen. 

Jeg er selv helt ulidelig nysgjerrig på alt som har med mennesker å gjøre. Født sånn. Har heldigvis lært meg å være taktfull og stagge nysgjerrigheten med tiden, men det ligger virkelig ikke noe ondskapsfullt bak min nysgjerrighet. 

Jeg lurer bare veldig på hvordan det er å være deg. 

Anonymkode: f1a7e...cca

Ikke enig. Tipper ts ikke er vettskremt for drama, men innpåslitne mennesker uten sosiale antenner. Er de ekstrovert i tillegg - så er det verste sort mennesker (de elsker å sladre/ ev manipulere for å fremme seg selv). 

Jeg hadde skygget banen ts. Blir det riktig ille hadde jeg bedt henne dra dit pepperen gror. 

Anonymkode: 0d642...b9f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er veldig nysgjerrig av meg men er ikke ond. 
men det hun gjør er ikke normalt. 
vær forsiktig og prøv å ikke utlever deg mer

Skrevet

Min erfaring med bekjente som vil grave i personlige opplysninger, er at de har venner som de snakker sammen med om meg på en negativ måte. De har det gøy med å baksnakke og diskutere. Jeg ville ha vært tilbakeholden med å gi personlige opplysninger til bekjente når du attpåtil føler at det ikke er riktig 

• Liker 1
Skrevet

De er ikke vel bevart.

Anonymkode: 4d6ea...f7d

• Liker 1
Skrevet

Slike mennesker bør man være veldig obs på. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt en slik bekjent/veninne, og det ble ekstremt vanskelig. Følte meg til de gradert kontrollert og invadert, og etter x antall år brøt jeg kontakten. Har ikke angret et sekund. Litt værre når det er kollega, men å skape distanse er en god start🌹

Anonymkode: cd768...696

• Liker 1
Skrevet

Er nysgjerrige mennesker onde? 
Er du 9?

• Liker 1
Skrevet

Kjenner ei som er akkurat slik du beskriver. I tillegg er hun ekstrovert og veldig glad i penger. Utseendemessig er hun ekstremt lik Henry Rinnan ,om du vet hvem det er. Kvinnelig utgave av Rinnan. Livsfarlig og manipulativ.Man kan formelig se hun pønsker ut en ond plan til berikelse for seg selv  

Så glad jeg tok ansvar og trakk meg unna henne.

Anonymkode: f8479...7dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...