Gå til innhold

Fotball

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en som akkurat har begynt på fotball. Han er 10 år. Han har spilt mye på skolen siden august, men er absolutt nybegynner. Trenerne er flinke. Han synes det er flaut å ha meg med, og vil helst sitte på kompisen. De aller fleste gutta i klassen går på fotball, og han kjenner også alle trenerne. Vi har gjort det slik at han har hatt oss med litt, men vært mest alene, dvs uten oss. Tror det handler litt om å bli trygg på de andre og seg selv, og vi kommer til å dra innimellom for å følge ham opp, se hvordan det går osv. Det er vanskelig å ikke være der, fordi jeg gjerne vil se at han har det bra, snakke med trener og andre foreldre osv. Så til sakens kjerne: Er dere med på alle treninger? Virker jeg helt uansvarlig som lar han få det slækket på å ikke ha oss der så mye når han helst vil være der alene?

Anonymkode: ca4c1...96b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten er 10 år, hold deg unna og la gutten bli trygg på egenhånd.

INGEN foreldre er med på 10-åringers trening her.

Anonymkode: 77949...bd4

• Liker 2
Skrevet

Være med på trening???? Det er vel ikke vanlig? Her foretrekker i hvert fall trenerne at vi ikke er med. Vi er med på kamp da.

Anonymkode: 62f53...160

• Liker 4
Skrevet

Det hadde ikke ramlet meg inn å være med på treningene til 10-åringen, nei... Det er overhodet ikke vanlig her jeg bor. Her er det hadebra, sees kl x, og så er det avgårde Kåre. 

Jeg skjønner veldig godt at han synes det er flaut at du er med. Det vil nok de fleste på den alderen. Hadde han vært 6 år, så hadde jeg kanskje skjønt deg, men 10?? Han er ALT for gammel til at du kan henge på ham på den måten. 

Treneren og foreldrene kan du snakke med når det er kamper.

Anonymkode: d19e7...4a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg er med 5 åringen, men 7 åringen drar på trening alene. Vi får all info vi trenger igjennom spond og barna

• Liker 1
Skrevet

Der jeg bodde da sønnen min vokste opp, syklet ungene til trening alene når de var 10. Ingen som hadde med foreldrene da. Det hendte vel i dårlig vær at foreldre samlet opp noen unger i bilen og kjørte dem til trening, og så en annen forelder som hentet etter trening, men det var altså ingen som sto og ventet på treninga til 10 åringene var ferdige.

Hvor har du fått det fra at dette er en god ide? Du må jo ha lagt merke til at ikke alle de andre foreldrene står der?

Anonymkode: 85e66...f47

• Liker 1
Skrevet

Her er det heller ikke vanlig å være med så store barn, men jeg tror de fleste på laget til min 13-åring synes det fremdeles er litt stas at foreldre er med på kamp. Jeg tror trenere liker best at foreldre ikke er på trening, for da er ofte barna enklere. Men det som betyr mest for dere er vel hva som er vanlig hos dere. Hva gjør de andre der? Hvis veldig mange av de andre foreldrene er der kan du kanskje prøve å holde en lavere profil så gutten din ikke merker at du er der? (Jeg skjønner ikke helt at foreldre kan ha tid til det, men det er sikkert forskjellig hva folk får energi av.)

Anonymkode: f4293...f17

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i at de klarer det helt fint selv😊 Ble bare så satt ut da vi kjørte han sist, og det var mellom 5 og 10 foreldre som så på treningen. Forstod på flere at de stort sett alltid var der. (Veldig engasjert foreldregruooe, muligens, og godt miljø sannsynligvis.) Det var egentlig da jeg ble usikker på om jeg var dårlig på å følge opp😅 Men da stresser jeg mindre med det, og lar han få trene uten oss så mye på sidelinja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig i at de klarer det helt fint selv😊 Ble bare så satt ut da vi kjørte han sist, og det var mellom 5 og 10 foreldre som så på treningen. Forstod på flere at de stort sett alltid var der. (Veldig engasjert foreldregruooe, muligens, og godt miljø sannsynligvis.) Det var egentlig da jeg ble usikker på om jeg var dårlig på å følge opp😅 Men da stresser jeg mindre med det, og lar han få trene uten oss så mye på sidelinja. 

Foreldregruppe, ikke gruooe 🙈

Skrevet

Vi var med i første klasse,da varte treningen en time i en gymsal,så kunne likegodt vente. Men etter det er vi kun med på kamp. Aldri sett andre foreldre på trening heller.

Anonymkode: a01fe...2b9

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke på treningen, det er kjempeflaut for gutten din!

Møt opp på alle kampene og heie, og det er straks noe helt annet.

Anonymkode: 6133f...c32

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...