AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Har ei venninne som egentlig er snill og grei. Og vi har hver vår kjæreste i samme vennegjeng. Men hun har hatt egen kontakt med både kjæresten jeg hadde en periode før, og kjæresten jeg har nå. Hun holdt kontakten hemmelig, og sa spesifikt til meg at hun ikke hadde snakket med han. Og så fortalte han det til meg. Hun har fortsatt ikke sagt det, og jeg har ikke turt å konfrontere det. Men denne kjæresten sa også at han synes hun var så pen. Og jeg får meg ikke til å "komme over" det. Så nå har jeg vonde tanker hver gang hun legger ut selfier. Om at hun er så pen, og at hun har så bra kjæreste og at alle liker henne bedre enn meg, og at jeg er smålig og fæl som tenker slik. Vi har begge barn, og hun og kjæresten lever svært sosiale liv, masse barnevakt, masse ferieturer, mange flotte bilder fra alt mulig. Og jeg sitter her uten barnevakt, og ikke hverken tid eller energi til å leve slik. Vi er rake motsetninger når det gjelder selvstendighet, og virker som menn flest synes det er svært sjarmerende at hun trenger mye hjelp, ikke forstår ting osv. Mennene i vennegjengen kan ofte snakke om at de har hjulpet henne med ting, og sagt det med veldig omsorg og nesten stolthet over å bli spurt. Og det er så sårt, fordi selvstendigheten min er kanskje det jeg er gladest for, at jeg ikke trenger være avhengig av en mann. Føles som jeg blir en slags trøstepremie, at ingen ville valgt meg foran henne, og at jeg har et tragisk liv i forhold. Jeg tenker mye på at kjæresten heller ville vært med henne enn meg, og gjerne heller skulle hatt barn med henne enn meg, siden jeg er en sånn kjedelig mor som ikke har lyst til at små barn skal sove mye borte. Hvordan komme over dette her? Jeg er godt voksen og burde virkelig takle dette på en helt annen måte 😞 Anonymkode: 5c506...1d9 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2 Skrevet 2. november 2022 Hun virker litt kjip som holder kontakt med kjæresten din og nekter for det. Jeg har også venner som er både penere og flinkere enn meg, men jeg driter litt i det. Hun har sikkert sitt å stri med som alle andre. Litt teit av kjæresten din å si at hun er så pen da. Samme det. Han er sammen med deg for en grunn. Jeg tror du bare må drite litt i henne. Anonymkode: 9f11d...c0c 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #3 Skrevet 2. november 2022 Jeg syns ikke hun høres ut som en god venninne du kan stole på når hun nekter for å hatt privat kontakt med kjærestene dine. Regner med at dette har vært før du og de begynte å holde på, men hvis det var mens hun visste at du var interessert i de så er hun rett og slett en dårlig venninne! Jeg tenker at det er pga hun ikke er til å stole på at du føler sjalusi, og tror jeg hadde prøvd å fase henne litt ut. Hvertfall holdt henne på en armlengdes avstand. Anonymkode: f3c47...4cc 2
Jaytee Skrevet 2. november 2022 #4 Skrevet 2. november 2022 Synes det er dårlig stil å holde sånne ting skjult. Kan fort bli misforståelser, men synes det er mye viktigere at du jobber med deg selv og selvtilliten din. Alle har flaws, og ingen er perfekte. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 15.03): Har ei venninne som egentlig er snill og grei. Og vi har hver vår kjæreste i samme vennegjeng. Men hun har hatt egen kontakt med både kjæresten jeg hadde en periode før, og kjæresten jeg har nå. Hun holdt kontakten hemmelig, og sa spesifikt til meg at hun ikke hadde snakket med han. Og så fortalte han det til meg. Hun har fortsatt ikke sagt det, og jeg har ikke turt å konfrontere det. Men denne kjæresten sa også at han synes hun var så pen. Og jeg får meg ikke til å "komme over" det. Så nå har jeg vonde tanker hver gang hun legger ut selfier. Om at hun er så pen, og at hun har så bra kjæreste og at alle liker henne bedre enn meg, og at jeg er smålig og fæl som tenker slik. Vi har begge barn, og hun og kjæresten lever svært sosiale liv, masse barnevakt, masse ferieturer, mange flotte bilder fra alt mulig. Og jeg sitter her uten barnevakt, og ikke hverken tid eller energi til å leve slik. Vi er rake motsetninger når det gjelder selvstendighet, og virker som menn flest synes det er svært sjarmerende at hun trenger mye hjelp, ikke forstår ting osv. Mennene i vennegjengen kan ofte snakke om at de har hjulpet henne med ting, og sagt det med veldig omsorg og nesten stolthet over å bli spurt. Og det er så sårt, fordi selvstendigheten min er kanskje det jeg er gladest for, at jeg ikke trenger være avhengig av en mann. Føles som jeg blir en slags trøstepremie, at ingen ville valgt meg foran henne, og at jeg har et tragisk liv i forhold. Jeg tenker mye på at kjæresten heller ville vært med henne enn meg, og gjerne heller skulle hatt barn med henne enn meg, siden jeg er en sånn kjedelig mor som ikke har lyst til at små barn skal sove mye borte. Hvordan komme over dette her? Jeg er godt voksen og burde virkelig takle dette på en helt annen måte 😞 Anonymkode: 5c506...1d9 Hvis hun og kjæresten din har hatt kontakt uten at du har visst om det kalles det utroskap. Hvorfor skulle ikke du vite om det? For meg hadde det vært et enormt tillitsbrudd hvis min samboer chattet med en av venninnene mine bak min rygg. Venninnen din er en som trenger masse bekreftelse pga dårlig selvfølelse. Dette er ingen god venninne for deg så det er kanskje greit å vurdere hele vennskapet. Anonymkode: cea42...2ea 1 1
Heydayotheinterweb Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 (endret) Et kvinnemenneske som er sjalu på et annet kvinnemenneske? HVA??????????????????????? :O Color me with the news!!!!!!!!!!!!! Edit: Jeg burde virkelig lese før jeg kommenterer. Eh! Way of the world. Må hele tiden passe på. Derfor gidder jeg ikke forhold. Har vært single i 4 år nå. Helt fantastisk! Slipper drama & intriger og kan drikke øl og spille playstation når det passer meg. Endret 3. november 2022 av Heydayotheinterweb 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Hun burde ikke lyve om kontakt med andres kjærester, men uansett må du fokusere på sjalusien og hvordan du kan få bukt med den. Slik jeg ser det, har du to valg: 1. Enten må du jobbe med å akseptere at du velger å leve ditt liv annerledes enn henne, eller; 2. Ta aktive grep som kan bringe deg nærmere den slags liv som hun har, dersom det er dét du ønsker. La ungene overnatte borte for å få en date night med mannen, hva er det verste som kan skje? Eller forsøk en helg å ta familien med på noe uventet sammen med noen andre venner. Forsøk å gjøre ting litt annerledes og forsøk å finne mer glede i hverdagen. Det samme gamle blir dølt for hvem som helst... Og det er da vi gjerne graver oss ned i selvdestruktive tanker. Det er det du holder på med nå. Anonymkode: d3cf4...c91 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvis hun og kjæresten din har hatt kontakt uten at du har visst om det kalles det utroskap. Hvorfor skulle ikke du vite om det? For meg hadde det vært et enormt tillitsbrudd hvis min samboer chattet med en av venninnene mine bak min rygg. Venninnen din er en som trenger masse bekreftelse pga dårlig selvfølelse. Dette er ingen god venninne for deg så det er kanskje greit å vurdere hele vennskapet. Anonymkode: cea42...2ea Kjæresten sa det med en gang, det var ikke noe seksuelt/flørting, bare helt ordniær kontakt, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor hun løy. Det ble en greie og jeg turte ikke ta det opp, kan jo være en uskyldig grunn til at hun ikke sa noe. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hun virker litt kjip som holder kontakt med kjæresten din og nekter for det. Jeg har også venner som er både penere og flinkere enn meg, men jeg driter litt i det. Hun har sikkert sitt å stri med som alle andre. Litt teit av kjæresten din å si at hun er så pen da. Samme det. Han er sammen med deg for en grunn. Jeg tror du bare må drite litt i henne. Anonymkode: 9f11d...c0c Hun har masse å stri med ja, så er fryktelig smålig av meg å henge meg opp i utseende, at hun får hjelp, og mengde barnevakt/kjærestetid. Og skulle gjerne støttet henne i sånt. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg syns ikke hun høres ut som en god venninne du kan stole på når hun nekter for å hatt privat kontakt med kjærestene dine. Regner med at dette har vært før du og de begynte å holde på, men hvis det var mens hun visste at du var interessert i de så er hun rett og slett en dårlig venninne! Jeg tenker at det er pga hun ikke er til å stole på at du føler sjalusi, og tror jeg hadde prøvd å fase henne litt ut. Hvertfall holdt henne på en armlengdes avstand. Anonymkode: f3c47...4cc Vi drev allerede på ja, hun visste om det. Hun løy direkte til meg, og da snakket jeg med han som selvsagt sa det. Og i ettertid sa han fra når hun tok kontakt, fordi han også synes dette var noe spesielt. Jeg har holdt henne på avstand, men vi er i samme vennegjeng, og jeg har ikke så mange. Ikke hun heller. Mennene våre er venner. Så føler vi burde være en veldig god match, men pga det med hun og eksen min så er det litt vanskelig. jeg går rett i de negative tankene om å føle meg mindre bra osv. Og så klarer jeg ikke glede meg over hva hun får til, det gir meg vonde følelser. Skammer meg over det. Jaytee skrev (10 timer siden): Synes det er dårlig stil å holde sånne ting skjult. Kan fort bli misforståelser, men synes det er mye viktigere at du jobber med deg selv og selvtilliten din. Alle har flaws, og ingen er perfekte. Ja, men hvordan kan jeg gjøre det? 😕 Jeg er godt voksen (vanskelig å forstå etter en sånn tråd kanskje), men jeg har alltid slitt litt med sosiale relasjoner. Har noen få gode venninner, men aldri opplevd at noen har snakket med kjæresten min sånn. Anonymkode: 5c506...1d9
Troyamin Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjæresten sa det med en gang, det var ikke noe seksuelt/flørting, bare helt ordniær kontakt, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor hun løy. Det ble en greie og jeg turte ikke ta det opp, kan jo være en uskyldig grunn til at hun ikke sa noe. Anonymkode: 5c506...1d9 For min del er løgnere ikke noe å spare på. Her ville jeg sagt at jeg ikke vil bli jugd for. At vennskap skal baseres på gjensidig tillit og at den tilliten nå har fått seg en knekk. Så får du se an hvordan hun håndterer å høre dette. Takler hun det dårlig, er hun ingen god venn i utgangspunktet.
Nymerïa Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 Jeg synes du skal sette en stopper for denne snikete oppførselen hennes. Si til kjæresten din at dette irriterer deg og spør om han kan si fra til deg neste gang hun tar kontakt. Og så svarer du på henvendelsen. Fra deg selv. "Lars fortalte at du spurte om hjelp til å flytte pianoet. Vi er borte i kveld, men har tid i morgen. Holder det?" La dette være din og kjærestens festlige spøk på hennes vegne. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kjæresten sa det med en gang, det var ikke noe seksuelt/flørting, bare helt ordniær kontakt, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor hun løy. Det ble en greie og jeg turte ikke ta det opp, kan jo være en uskyldig grunn til at hun ikke sa noe. Hun har masse å stri med ja, så er fryktelig smålig av meg å henge meg opp i utseende, at hun får hjelp, og mengde barnevakt/kjærestetid. Og skulle gjerne støttet henne i sånt. Vi drev allerede på ja, hun visste om det. Hun løy direkte til meg, og da snakket jeg med han som selvsagt sa det. Og i ettertid sa han fra når hun tok kontakt, fordi han også synes dette var noe spesielt. Jeg har holdt henne på avstand, men vi er i samme vennegjeng, og jeg har ikke så mange. Ikke hun heller. Mennene våre er venner. Så føler vi burde være en veldig god match, men pga det med hun og eksen min så er det litt vanskelig. jeg går rett i de negative tankene om å føle meg mindre bra osv. Og så klarer jeg ikke glede meg over hva hun får til, det gir meg vonde følelser. Skammer meg over det. Ja, men hvordan kan jeg gjøre det? 😕 Jeg er godt voksen (vanskelig å forstå etter en sånn tråd kanskje), men jeg har alltid slitt litt med sosiale relasjoner. Har noen få gode venninner, men aldri opplevd at noen har snakket med kjæresten min sånn. Anonymkode: 5c506...1d9 Du har noe som mange ikke har, sannsynligvis ikke hun heller, nemlig en ærlig kjæreste. Det er kjempebra at han fortalte deg dette av egen fri vilje, han sa til og med at han synes det var rart. At han sa at hun var pen, er typisk menn. De tenker ikke før de snakker, men sannsynligvis har han svart på direkte spørsmål? Men det betyr ikke mer enn at han ikke er blind. Hvis du viser han en fin sportsbil, vil han sannsynligvis svare at den er pen også. Så dypt stikker det... Anonymkode: ebbee...db2
Gjest vilkåret Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 Nå er det ikke til å stikke under en stol at pene kvinner kan bli godt likt av andre folk. Men en ting å huske på er at mange av de som reagerer positivt på oppførselen hennes, kjenner henne ikke egentlig. Det de egentlig reagerer på, ser ego-boosten de får av å hjelpe en pen kvinne og der de kanskje føler at den pene kvinnen smiler og er hyggelig mot dem. De liker altså mer hvordan de føler seg, enn at de liker henne som person. Hun virker også noe manipulerende og er kanskje ikke så dum som hun spiller som Du vet heller ikke hvordan forholdet og livet hennes egentlig er. Det kan være preget av konflikter eller andre problemer du ikke kjenner til. Det blir også feil å anta at alle menn heller vil ha henne. Selv om enkelte mennesker er pene, så har har de fleste personer egenskaper og personligheter som de tiltrekkes av, som kan være mer sjarmerende for dem enn den peneste jenta. Å bli sjarmert eller syntes noen er pen betyr ikke at man har lyst å være i et forhold med dem 1 hour ago, Heydayotheinterweb said: Et kvinnemenneske som er sjalu på et annet kvinnemenneske? HVA??????????????????????? 😮 Color me with the news!!!!!!!!!!!!! Edit: Jeg burde virkelig lese før jeg kommenterer. Eh! Way of the world. Må hele tiden passe på. Derfor gidder jeg ikke forhold. Har vært single i 4 år nå. Helt fantastisk! Slipper drama & intriger og kan drikke øl og spille playstation når det passer meg. Sånn som kl 6 på en torsdagsmorgen?
Heydayotheinterweb Skrevet 3. november 2022 #13 Skrevet 3. november 2022 1 hour ago, vilkåret said: Nå er det ikke til å stikke under en stol at pene kvinner kan bli godt likt av andre folk. Men en ting å huske på er at mange av de som reagerer positivt på oppførselen hennes, kjenner henne ikke egentlig. Det de egentlig reagerer på, ser ego-boosten de får av å hjelpe en pen kvinne og der de kanskje føler at den pene kvinnen smiler og er hyggelig mot dem. De liker altså mer hvordan de føler seg, enn at de liker henne som person. Hun virker også noe manipulerende og er kanskje ikke så dum som hun spiller som Du vet heller ikke hvordan forholdet og livet hennes egentlig er. Det kan være preget av konflikter eller andre problemer du ikke kjenner til. Det blir også feil å anta at alle menn heller vil ha henne. Selv om enkelte mennesker er pene, så har har de fleste personer egenskaper og personligheter som de tiltrekkes av, som kan være mer sjarmerende for dem enn den peneste jenta. Å bli sjarmert eller syntes noen er pen betyr ikke at man har lyst å være i et forhold med dem Sånn som kl 6 på en torsdagsmorgen? Klokka er ikke 6 på morgenen der jeg er, kjære.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #14 Skrevet 3. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (1 time siden): Et kvinnemenneske som er sjalu på et annet kvinnemenneske? HVA??????????????????????? 😮 Color me with the news!!!!!!!!!!!!! Edit: Jeg burde virkelig lese før jeg kommenterer. Eh! Way of the world. Må hele tiden passe på. Derfor gidder jeg ikke forhold. Har vært single i 4 år nå. Helt fantastisk! Slipper drama & intriger og kan drikke øl og spille playstation når det passer meg. Bare minner om at det går veldig fint for mange å være i forhold hvor man slipper unna drama, intriger og sjalusi. Er nok du som tiltrekker deg feil partnere, kjære. Selv har jeg hatt tre lange forhold bak meg og er i mitt lengste på nåværende tidspunkt, ingen dramatikk noen gang. Og ingen som har bestemt når jeg skal drikke øl eller game heller. Selvstendig er jeg også, samtidig som jeg har en kosebamse i senga og om jeg ønsker, noen jeg kan drikke øl sammen med. Og har et par nære venninner som liker meg nøyaktig som jeg er, selv om jeg er pen og sjarmerende. Når det er sagt, kunne det ikke falle meg inn å sjarmere andre enn min egen partner, der er jeg ekstremt lojal! Og hadde det dukket opp en vakker dame fra sidelinja, hadde jeg markert mitt revir på en sånn måte at det ikke blir drama eller intriger. Anonymkode: d9431...c4c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #15 Skrevet 3. november 2022 Vel.. her skal jeg være helt ærlig som mann. Pene kvinner er noe ikke bare vi menn liker å kaste blikk på. Damene gjør det også! Men det betyr ikke at vi mener noe mer med det. Uansett, jeg får ett intrykk av at både veninnen din og alle disse mennene hun omgås med er lite modne/voksne. inkludert kjæresten din. Han er jo helt idiot som forteller deg hvor pen hun er. Greit nok.. hun er pen, men det er DEG han skal fokusere på. For å være helt ærlig, slike damer som du beskriver venninnen din ser jeg ikke direkte på som konemateriale eller ei jeg ville dannet familie med. Når det kommer til familie og om man tenker voksent, så er det andre ting man virkelig bør fokusere på. En partner man kan stole på, selvstendighet, ærlighet, bla bla bla.. osv osv. Om du beskriver alt riktig nå, så virker veninna di litt oppmerksomhetssyk, noe som viser stor umodenhet. hvem i huleste spør om så mye hjelp rundt seg? Og disse mennene som hjelper henne virker å være like tafatt..mistenker at de ønsker en slags bekreftelse fra henne også... veit da faen e... Anonymkode: eb8ed...7b6
Carrot Skrevet 3. november 2022 #16 Skrevet 3. november 2022 Først - du må jobbe med din egen selvfølelse for det er så absolutt å foretrekke en selvstendig person som ikke trenger alle andre for å ha et bra liv kontra en so er avhengig av at andre menn fikser ting for henne, kanskje speiselt når hun også har samboer? For meg er det veldig rart.. Men noen damer er slik, at de trenger bekreftelse og "hjelp" helt "uskyldig" fra "gud og hvermann" nuvel - din egen selvfølelse... Den er ditt område - det at du liker deg selv som du er og vet at du er god nok.. Du trenger ikke reise land og strand rundt, du trenger ikke barnevakt i tide og utide for å være en flott person.. Jobb med det.. Deretter ville jeg rett og slett snakket med samboeren min om hvordan denne opplysningen påvirker deg og tankene dine slik at dere to er på samme frekvens og har samme forsåelse av hva som er å hjelpe en venn osv og hva som er å skjule ting i et forhold kontra være åpen om osv osv.. Når dere så var på linje og alt var på plass ville jeg rett og slett nevnt for denne venninnen at du ble overrasket over at hun følte for å holde noe slikt skjult for deg og at hun derfor skitner til vennskapet OG relasjonen til andre på den måten og spørre om det er en bevisst handling rett og slett - hva hun tenker hun oppnår med det, bortsett fra å skyve fra seg venner som er et åpenbarnt svar.. Og så til sist ville jeg nok faset litt etter litt ut denne vennen fra livet mitt hvis det gav meg så mye hodebry og staj så mye energi..
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #17 Skrevet 4. november 2022 Det er alltid noen som er penere, flottere, har bedre jobb, bedre hus, reiser mer osv, og hvis vi alltid skal sammenligne oss med andre så kommer vi ALDRI i mål. St han synes hun er pen betyr jo ingenting, jeg synes mange menn er kjekke men elsker bare min mann. Anonymkode: 5c7d6...c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå