AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Jeg opplever i det siste et enormt behov for noe å tro på, noe som kan gi meg åndelig styrke til å fortsette. Jeg har 2 nydelige små barn og det er dem jeg lever for. Men det krever sitt. Har alltid hatt det tøft i livet men mens jeg var yngre og ikke hadde barn føltes det alltid at ting ordner seg. Jeg er helt alene (ingen familie, venner og grunnet omstendighetene begrenset mulighet til å ha nære venner), har mange økonomiske bekymringer, har yrke som jeg sterkt misliker og ikke passer inn, men få muligheter til å gjøre noe med det. Framtiden ser ikke så lyst ut heller og igjen er det lite jeg kan utrette der bortsett fra å stålsette meg og bare fortsette. Og alt dette hadde vært greit om det bare var noe eller noen å vende seg til! Med andre ord føles det som om jeg bruker opp all energien, alle ressursene mine på å leve det livet jeg har nå. Men har nesten fysisk behov etter noe mer enn dette tøffe tilværelse, en Gud på en måte… Problemet er at jeg klarer ikke å tro på en mann i himmelen (eller en hvilken som helst annen teistisk religion) fordi at den type religion ikke forklarer alt med eksistensen vår. Tro blindt, uten å være kritisk klarer jeg heller ikke. Av alle de store kjente religionene/filosofiene som finnes i verden er kanskje buddhisme som er nærmest for meg. Men leve etter buddhistiske prinsipper (for eks leve minimalistisk, gi avkall på fristelser osv.) er vrient som småbarnsmor. Så… hva tror dere andre på? Har dere andre også et sånt behov for «noe» mer i livet? Hva hjelper deg i hverdagen? Hva er din forklaring på vår eksistens og finnes det noe mer der…? Anonymkode: b2138...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Slapp helt av du.. de er helt vanlig at når man inser realiteten med å bli småbarnforeldre at man begynner å lete etter gud og be om en utstrakt arm til hjelp.. Been there done that.. Anonymkode: b7eee...7c8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Høres ut som du burde få mer tro på deg selv. Kanskje du hadde hatt godt av en coach? Anonymkode: d9113...041
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå