Gå til innhold

Blir livet vanskeligere og vanskeligere med årene? Etter 40, feks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fylte 40, gikk det noen uker og jeg begynte å miste hår, har fått kjempetynt hår, vondt i knoklene i fingrene, huden har forandret seg. Etter fylte 41, gikk det noen uker og jeg startet å få problemer med søvnen, jeg sover så dårlig, sovner ganske vanskelig og våkner flere ganger om natten, det er så slitsomt. Dagene er så slitsomme pga søvnen.

Hadde noen skumle episoder med ene øye, var hos øyelege og fikk vite at jeg har noe som heter øyemigrene, ikke noe farlig bare ubehagelig, fikk beskjed om et eller to år skal jeg trenge briller :( 

Er så svimmel til tider og lite energi, går mye turer hver dag, vært hos ny fastlege for første gang og siden jeg sliter psykisk (noe legen kan se på dataen sin) fikk jeg beskjed om å gå tur og trene yoga 🙄Det vil sikkert hjelpe på svimmelheten og energien. Jeg gjør jo det allerede, går turer og trener, men tror nok legen vil si det er psykisk. Ikke alt er psykisk :( Jeg føler jeg ikke får hjelp og må bare fortsette å leve sånn :( 

Er alt dette som skjer meg tilfeldig? Det kan det jo ikke være. Eller?

Er livet slik i 40 årene? Da må jeg si at jeg gruer meg :( 

Hvordan er det hos dere? Har dere noen tips og råd til meg? 

Anonymkode: 047d2...44a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke lege, men ut fra hva du skriver her ville jeg sjekket blodtrykk og stoffskifte i allefall. Jeg er i samme alder og merket ingenting da jeg fylte 40 eller 41. Jeg fikk ikke engang ett grått hår av det. 

Grunnen til at jeg foreslår blodtrykk- og stoffskiftetest er fordi venner av meg har hatt samme plager og fått god hjelp for det. 

Anonymkode: 1715e...c37

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helse ja gikk nedover.  Litt normalt at man  blir sliten ved åra. Og noen diagnose  som kom . Men sånn mentalt og liv gikk det oppover  Ble mere gi faen og ta ting som de kommer og som det er. Sluttet å kjempe mot vindmøller  og  godta meg  som jeg er. 

Anonymkode: 58a1f...ba6

• Nyttig 1
Skrevet

Er 40. Det eneste jeg merker er vel at jeg synes jeg kan være litt mer stiv i ledd og kropp. Feks om morgenen, eller feks om jeg har gått ekstra mye en dag, så kjenner jeg at jeg blir mer stiv i leddene i beina dagen etter, eller kanskje to dager.

Anonymkode: b37c4...c84

• Nyttig 2
Skrevet

40-åra var mine beste år, men når jeg passerte 50 derimot så merket jeg ting veldig fort. Men det er individuelt da, noen har bedre gener enn andre. Men klart at en femti år gammel maskin begynner å merke slitasje, helt naturlig. 

Anonymkode: 6a8fe...454

• Liker 1
Skrevet

Har vært sliten siden jeg fylte 30.

Anonymkode: 85aee...57a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har fått valk på ryggen!! 

Anonymkode: 38f08...937

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😅

Anonymkode: 06068...fc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er alt dette som skjer meg tilfeldig? Det kan det jo ikke være. Eller?

Er livet slik i 40 årene? Da må jeg si at jeg gruer meg :( 

Etter at du runder 40 begynner du å leve med konsekvensene av livet du levde før du fylte 40, og det er i mange tilfeller for sent å rette opp.

Men mye kan forbedres med sunt kosthold, mye bevegelse utendørs, gode venner og droppe nikotin og alkohol.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du skal ta deg en tur til nevrolog. For du må få sjekka om du har hatt en synsnervebetennelse. 

Anonymkode: 06068...fc8

Skrevet

Merket ikke noe spesielt da jeg rundet 40. Nå spm jeg øyeblikkelig er 50 derimot 🥴.

Anonymkode: 0b59c...150

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det noen som har hatt helseproblemer i 40- 50 årene, og gjort endringer/blitt bedre? Bare nysgjerrig, ikke ts

Anonymkode: 2063d...054

Skrevet (endret)

Jeg fikk opptil flere diagnoser i 30 åra. Så jeg vil egentlig, foruten minnene med barna helst ikke ha de årene tilbake. 

På tross av at helsa ja, ubetvilelig har vært en liten kamp hele veien føler jeg meg mentalt så utrolig mye bedre enn jeg noengang har gjort nå. Jeg er 43. Ungene er større,  ekteskapet er nådd en rolig, trygg plass. Arbeidslivet er mer stabilt, jeg er tryggere på meg selv på alle vis og gir mer faen. Jah, vil si at jeg egentlig er blitt bedre med åra, gitt😂

Endret av Mutter
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noen som har hatt helseproblemer i 40- 50 årene, og gjort endringer/blitt bedre? Bare nysgjerrig, ikke ts

Jeg er i midten av 50-årene. Har aldri hatt alvorlige sykdommer eller store helseplager, men har blitt flinkere til å spise sunt og har droppet alkohol og nikotin og sørger for å få nok søvn.

Jeg er blitt lettere i kropp og sinn og konsentrerer meg bedre samt har fått igjen libidoen til en 25-åring.

Skrevet
Mutter skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk opptil flere diagnoser i 30 åra.

På tross av at helsa ja, ubetvilelig har vært en liten kamp hele veien føler jeg meg mentalt så utrolig mye bedre enn jeg noengang har gjort nå. Jeg er 43. Ungene er større,  ekteskapet er nådd en rolig, trygg plass. Arbeidslivet er mer stabilt, jeg er tryggere på meg selv på alle vis og gir mer faen. Jah, vil si at jeg egentlig er blitt bedre med åra, gitt😂

Jeg synte det var deilig å bikke 40!❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg også😆🥂

Anonymkode: 5962b...61b

• Liker 2
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Jeg er i midten av 50-årene. Har aldri hatt alvorlige sykdommer eller store helseplager, men har blitt flinkere til å spise sunt og har droppet alkohol og nikotin og sørger for å få nok søvn.

Jeg er blitt lettere i kropp og sinn og konsentrerer meg bedre samt har fått igjen libidoen til en 25-åring.

Libidoen til en 25 åring faktisk  😱Men reduksjon eller slutt med alkohol, sunt kosthold, bra søvnmønster og kutt av nikotin høres lurt ut 😀

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, det glemte jeg og å nevne. Libidoen er og bedre i 40 åra enn 20 åra😂 Men det gjelder kanskje bare meg?

• Liker 1
Skrevet

Definer vanskeligere? Det er hvertfall sykt mye kjedeligere, og de fleste morsomme tingene livet har å by på blir mer og mer utilgjengelig for deg jo eldre du blir. 

Så har du de som synes det er så topp å bli gammel, men tipper de kasta bort de beste årene sine på å være kjedelige

Anonymkode: 6fb70...ecb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...