AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Det var jeg som gikk. Jeg var knekt, ikke grunnet utroskap men da jeg opplevde at han var svært fraværende i en ekstremt tung periode av livet hvor jeg trengte han mest. Alt foregikk i ca to år, når jeg da kom meg ut av den bobla så tok jeg noen skritt tilbake for å se hvor han egentlig var. Bare fjern.. prøvde parterapi, ingenting funket. Vi har ett barn sammen, prøvde enda mer pga barnet. Skilte lag for 2 år siden og jeg ramlet i en storm av forelskelse etter 7 mnd. Flyttet inn med min nåværende samboer etter 1,5 år så vi har nå bodd sammen knapt 6 mnd. jeg har litt panikk, for jeg føler det er dårlig gjort pga min nye samboer. Angrer hver eneste dag på å flytte sammen, at jeg i det hele tatt gikk. Eneste jeg vil er tilbake og kan ikke se for meg livet på en annen måte. Hva skal jeg gjøre? Han sier han savner meg av og til, men er ikke der at han vil prøve igjen. Ikke nå hvertfall, som han sier selv. Det er følelser fra han også, det har han bekreftet og jeg føler ikke at vi egentlig ble helt ferdige med hverandre. Gir meg lange klemmer når vi møtes, vet han bryr seg og egentlig vil men tror han er redd.. det er selvsagt jeg også. Jeg ser for meg at jeg kommer til å være i dette forholdet i frykt for å være alene, når jeg det jeg har mest lyst til er å være sammen med eksen, barnet vårs og fortsette livet sammen. Dra på ferier sammen, feire jul sammen, være en familie. Savner barnet ekstremt når hen er hos faren og har vanskelig med å ikke ta kontakt med eksen. Hva gjør jeg? Hvordan få han tilbake? Anonymkode: a6567...d4a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Det første du bør gjøre er jo å flytte fra nåværende samboer. Anonymkode: c11a0...a4e 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Du får spørre han rett ut face to face. Hva er det verste som kan skje om du spør? Du får enten ja, nei eller vet ikke. Da får du jobbe ut fra det svaret du får. Jeg stiller meg likevel undrende til at du vil tilbake til en som er likegyldig med hvordan du har det. Vil du leve med dette i flere år? Kan være flere ting som skjer hvor du trenger en som trøster eller bare er der for deg. Virker jo tydeligvis ikke som han er en som kan trøste eller være tilstede. Anonymkode: 3bba9...5d1 1
mangolassie Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Du kan jo i hvert fall ikke fortsette med nåværende samboer. Det er veldig forståelig og naturlig å kjenne på det savnet når man har barn sammen, men frykten for å være alene er ikke akkurat god grobunn for et sunt forhold. Mitt råd er å avslutte med den du bor med nå og jobbe med å bli glad i og trygg på deg selv, slik at du ikke er ute etter at noen andre skal komplettere deg. Hvis du virkelig ønsker eksen tilbake, så er det å være der for deg selv og finne tryggheten innenfra veien å gå. Så vil dere enten finne tilbake til hverandre med tiden, eller kanskje du faktisk finner ut at du ikke trenger eller ønsker det lenger når du ikke er så redd for å være alene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå