Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere hudpleieprodukter eller hårpleieprodukter fra apoteket ?

Hva kan dere anbefale ?

Er det noe bedre enn dyrere fra Kicks / Fredrik & Louisa osv. ?

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg bruker noen produkter fra CeraVe som jeg synes er skikkelig gode. CeraVe ansiktsrens (hydrating cleanser på morgen og foaming cleanser på kveld). Har tidligere brukt ansiktsrens fra Dermalogica, men synes CeraVe er like god og så er de så klart mye billigere.

CeraVe moisturising body lotion er også veldig god, samt håndkremen fra samme merke. 
Liker også øyekremen fra dr. Greve.

Anonymkode: f53b5...676

• Liker 1
Skrevet

La roche posay sensitive creme! Gir masse deilig fukt, beste hudkremen jeg har investert i :) Samt rensevann fra La roche posay (3-in 1 micellar water) Koster under 250 kr 

Anonymkode: 1391a...8d5

• Liker 2
Skrevet

Renseskummet fra Cosmica er fast med på morgenrutinene mine. Kjapp ansiktsrens som kan gjøres i dusjen. Det er både billig og veldig drøyt. Huden kjennes frisk og ren etterpå. 

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/renseprodukter/cosmica-face-glow-ren-clean-mo-150,5007375?gclid=Cj0KCQjwqoibBhDUARIsAH2OpWhBLQ5VuD5j7s6wVUa_Bl7M48n8PDAq_adGDTe4Z-lxdQysRmYrhA8aAh7xEALw_wcB 

Anonymkode: a5df4...482

• Liker 1
Skrevet

Har aldri kjøpt noe hudprodukter fra apoteket, siden jeg ikke har noen hudsykdommer trenger jeg ikke å bruke noen produkter.

Anonymkode: c63fb...cc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri kjøpt noe hudprodukter fra apoteket, siden jeg ikke har noen hudsykdommer trenger jeg ikke å bruke noen produkter.

Man trenger ikke ha hudsykdommer for å kjøpe hudpleie på apoteket 🤣🤣

Ts, jeg bruker CeraVe ansiktsrens, beste rensen jeg har investert i. Ansiktskremen fra CeraVe er også veldig god. Bruker også å kjøpe dusjolje fra Eucerin, og har et HA-serum fra Eucerin som er god, men ikke det beste. 

Anonymkode: af192...7f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dagkrem, nattkrem og rensegel fra Vichy, og øyekremen DermAbsolu fra Avene, passer godt for min hud. 👍

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man trenger ikke ha hudsykdommer for å kjøpe hudpleie på apoteket 🤣🤣

Ts, jeg bruker CeraVe ansiktsrens, beste rensen jeg har investert i. Ansiktskremen fra CeraVe er også veldig god. Bruker også å kjøpe dusjolje fra Eucerin, og har et HA-serum fra Eucerin som er god, men ikke det beste. 

Kjøpte også Bio-retinol fra Dr.Greve Pharma (nattkrem). Syntes den var veldig god. 

Skrevet

Mine må-ha-produkter fra apoteket:

- La roche posay effaclar rens 

- The ordinary plant derived

- La roche posay cicaplast B5

Anonymkode: a5e10...d95

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Huden er vårt største organ. Den gjør en stor jobb med å beskytte oss. Så å ta vare på huden er helse og helsefremmende. Det er også velvære. Fysisk og mentalt. For noen er det viktig, for andre ikke, og man må absolutt ikke ha en hudsykdom for å gjøre dette.

Anonymkode: 6235f...af0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Og ja, jeg handler ofte i nettapotek (Farmasiet, Apotera), mindre på selve apoteket, men La Roche Posay og Cerave er gode merker til en god pris som passer for de fleste hudtyper. Nå har de også fått inn merker som Sioris, Klairs og The Ordinary, og da kjøper jeg gjerne de også der hvis det passer. Disse plassene har ofte skikkelig gode priser til vanlig, og så skikkelig gode salg jevnlig.

Elsker blant annet:

- Cerave Moisturising Lotion

- Sioris 'Cleanse Me Softly'

- Klairs 'Fundamental Watery Oil Drop' (kjempebra antioxidant- og fuktserum!)

- The Ordinary Squalane oil

- The Ordinary Glycolic Acid (bruker til hodebunnen)

- Carbaderm (til de stakkars hendene mine som lettere får eksem/problemer når de blir tørre)

Anonymkode: 6235f...af0

Skrevet

Mine must haves er alt fra cerave. 

Anonymkode: 39df4...244

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mine må-ha-produkter fra apoteket:

- La roche posay effaclar rens 

- The ordinary plant derived

- La roche posay cicaplast B5

Hvilken La roche posay effaclar rens anbefaler du ?

Jeg brukte Bioderma sensibio sin gel, men endte opp dessverre med mer kviser enn før bruk.

Bioderma - Sensibio Gel Moussant, 200 ml

Skrevet
kaledonia skrev (2 timer siden):

Hvilken La roche posay effaclar rens anbefaler du ?

Jeg brukte Bioderma sensibio sin gel, men endte opp dessverre med mer kviser enn før bruk.

Bioderma - Sensibio Gel Moussant, 200 ml

Jeg er veldig fornøyd med den som heter effaclar h iso-biome. Har vært mye plaget med kviser og føler denne har roet ned huden min. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 15.14):

Bruker du ikke fuktighetskrem og solkrem heller?

Anonymkode: 79962...61d

• Liker 3
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bruker du ikke fuktighetskrem og solkrem heller?

Anonymkode: 79962...61d

Tror det må være den samme brukeren som har kommentert i flere tråder her inne om hvordan h*n renser huden med bare vann, og ikke smører med noe som helst. Såklart dør man jo ikke av å ikke stelle huden (med mindre man får føflekkreft av manglende solbeskyttelse), men det er likevel komisk med dem som påstår at huden deres trenger INGENTING, haha.

Anonymkode: 73732...8b3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Håndkrem fra Nuxe

Vichy stor stift med solfaktor 50

Anonymkode: a5713...9e1

Skrevet

Avene antiredness rensekrem

Avene kildevannsspray

Bioderma Sensitiv ansiktsmaske

Avene ansiktssolkrem

Neutrogena håndkrem

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror det må være den samme brukeren som har kommentert i flere tråder her inne om hvordan h*n renser huden med bare vann, og ikke smører med noe som helst. Såklart dør man jo ikke av å ikke stelle huden (med mindre man får føflekkreft av manglende solbeskyttelse), men det er likevel komisk med dem som påstår at huden deres trenger INGENTING, haha.

Anonymkode: 73732...8b3

Men sånn helt ærlig talt har flaks med gener og tilfeldigheter antakeligvis mye mer å si enn renseregime og hudkremer. Med unntak av det tidligere nevnte Cosmica-renseskummet og solkrem med høy faktor pga at jeg er veldig lys, har hudpleierutinene bestandig vært minimale.

Jeg har brukt heller lite av hudkremer opp gjennom årene, har aldri vært hos hudpleier og røykte til og med i nærmere 20 år. Om noen få måneder fyller jeg 50 og sammenliknet med omtrent alle jevnaldrende ser huden min MYE yngre ut. Jeg ser mer ut som en 35-40-åring enn en 50-åring. 

Anonymkode: a5df4...482

• Liker 1
Skrevet

Cliniderm Age Defence spf 50, Cerave Hydrating Cleanser, Cerave fotkrem og håndkrem, samt Carbaderm er mine favoritter fra apoteket

Anonymkode: 6cb1f...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...