AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Var på tidlig ultralyd i uke 11+0 der målte Gyn nakkefold på 3,7 mm. Ble henvist til riksen i uke 12+0. Det første legen sa der, var at her var det ingen avvik på nakkefold og ble målt til 1,2 mm. Jeg er veldig forvirret. Hva skjedde med at det ble 3,7 i uke 11. jeg syntes det er Så spesielt å ta så feil evt. Legen på riksen sa at det kan skje at andre som ikle gjør dette så ofte KAN gjøre feil. Nå ønsker jeg nesten bare ta en NIPT, men 10 000 kr har jeg ikke akk nå. Må evt vente på neste lønn og da er jeg i uke 16… til og med da vil det merkes ekstremt på lommeboka. Jeg følte meg veldig trygg etter ultralyden på riksen, men i ettertid nå har tankene bare surret de siste dagene. Hva ville dere gjort? Har dere noen tanker om dette? Anonymkode: 0cad7...36d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Noen ganger kan baby ligge i en slik stilling med nakken slik at nakkefolden blir tykkere. Se for deg selv om du legger hodet bakover. Hos meg ble den målt rett under 3 mm i uke 12. legen lot det gå litt tid, og målte på nytt når baby endret stilling. Da var det ingen grunn til bekymring. Ville stolt på riksen🤗 Anonymkode: a3591...0d3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 NIPT kan være billigere enn det om du tar den i utlandet Tar du den basic trisomi (som sjekker downs feks) så mener jeg det var ca 5000 kr da jeg gjorde det ifjor. Anonymkode: 72387...230
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Just now, AnonymBruker said: NIPT kan være billigere enn det om du tar den i utlandet Tar du den basic trisomi (som sjekker downs feks) så mener jeg det var ca 5000 kr da jeg gjorde det ifjor. Anonymkode: 72387...230 Legger til at du trenger ikke reise til utlandet du kan sende blod i posten. Anonymkode: 72387...230
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Legger til at du trenger ikke reise til utlandet du kan sende blod i posten. Anonymkode: 72387...230 Hvordan gjør man det? Har du noen side jeg finne ut mer om dette og evt Hvordan prosessen er? Anonymkode: 0cad7...36d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan gjør man det? Har du noen side jeg finne ut mer om dette og evt Hvordan prosessen er? Anonymkode: 0cad7...36d Det er så mange forskjellige tilbydere, det kommer opp mange forskjellige om man googler "Nipt danmark" eller "Nipt sverige" Husker ikke hvilken jeg brukte men de sendte et kit i posten med instruksjoner, sprøyte og eske for retursending. Jeg tok det med til fastlegen og så tok helsesekretæren der blodprøven (ringte på forhånd og spurte om det var ok å komme innom). Pakket det ned slik som instruert og bestilte henting slik klinikken forklarte, så kom en fra DHL og hentet det hos meg. Rundt 10 dager etterpå ringte en lege og forklarte resultatene, og så fikk jeg dem på epost i tillegg. Alt var ganske enkelt og greit Anonymkode: 72387...230
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 Men - jeg ville nok stolt mer på lege på riksen enn på de som gjorde første måling. Så sannsynligvis er det de første som har målt feil. Men forstår at du ønsker å ta test da, jeg valgte jo å ta NIPT selv, men jeg er 35 år. Anonymkode: 72387...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå