AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg ble sjokkert da jeg leste i en annen tråd her. Ja det var en person som fulgte rådene hen fikk her til punkt og prikker. Det gikk da ikke så bra ifølge hen. Men hvordan er det mulig!! Dette er et diskusjonsforum og det er fint med råd fra andre når en er i tvil om ting. Men en må jo bruke sunn fornuft og tenke selv, dette til ettertanke, og bruk hodet. Anonymkode: 38a4e...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble sjokkert da jeg leste i en annen tråd her. Ja det var en person som fulgte rådene hen fikk her til punkt og prikker. Det gikk da ikke så bra ifølge hen. Men hvordan er det mulig!! Dette er et diskusjonsforum og det er fint med råd fra andre når en er i tvil om ting. Men en må jo bruke sunn fornuft og tenke selv, dette til ettertanke, og bruk hodet. Anonymkode: 38a4e...e7f Det er da ikke så sjokkerende? Når femten stykker hiver seg på og gir omtrent de samme rådene er det ikke så rart at man velger å følge dem? Anonymkode: 94def...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 4. november 2022 #3 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 13.19): Det er da ikke så sjokkerende? Når femten stykker hiver seg på og gir omtrent de samme rådene er det ikke så rart at man velger å følge dem? Anonymkode: 94def...230 Selv om like mange sier det motsatte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #4 Del Skrevet 4. november 2022 Jeg har vært her i mange år, og de trådene og temaene jeg har opprettet, var det bare en tråd jeg ignorerte. Det kostet meg dyrt i et forhold som endte i utroskap, som hele tråden hadde luktet lunta på. Man trenger ikke å følge alle rådene, men det er mye folk med erfaring, jeg blant annet, som gjerne deler fordi jeg mener at man trenger ikke å gjøre alle feilene selv, men i blant lære av andres. Anonymkode: fe53b...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 4. november 2022 #5 Del Skrevet 4. november 2022 Min erfaring er at det store flertall av svar i ulike tråder her inne ikke tar så stor høyde for problemstillingen, men heller hvordan den blir framlagt. Man skal derfor vokte seg vel for hvordan man legger fram et spørsmål når man ber om råd, for man kan egentlig ofte manipulere fram de svarene man vil. Siden holdningen ofte er at "TS tar feil", er det viktig å veie sine ord og sin vinkling i tråden. Dette gjelder særlig når det handler om ulike relasjoner, samt "er jeg urimelig her-spørsmål". På spørsmål av typen "hvordan ville du reagert hvis ...", er det vanligst å beskrive hvordan man skulle ønske man hadde reagert, noe som tilfeldigvis alltid er rasjonelt, superintelligent og med stoisk ro . Det er sjelden noen mener de vil reagere på den måten vanlige mennesker i den virkelige verden reagerer. Så har vi de praktiske spørsmålene: der må man virkelig bruke kritisk sans. Det er ingen sikre og trygge bilkjøp for en bil som skal koste 20 000. Det er et sjansespill, uansett om noen anbefaler Toyota aldri så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå