Gå til innhold

Vondt i ryggen

Gjest Gjest_Morea_ikke innlogget*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Morea_ikke innlogget*
Skrevet

Nå begynner jeg å bli mektig lei.

Har aldri hatt vondt i ryggen i hele mitt liv (bortsett fra da jeg flyttet et piano, alene.. noen ting sier seg vel egentlig selv..)

Her for en to måneder siden var jeg på styrketrening som så mange mange ganger før og ryggen ga plutselig etter. Dette førte til at jeg brukte ca 15 minutter på å komme meg ut av senga og på jobb i en to ukers tid.

Så ble det bedre, og fikk bekreftet fra leger at det bare var muskulært. Så begynte det å komme tilbake uten at det er så vondt som det var før. Dessuten er det en annen slags vondt. Lenger ned og på den ene siden (litt sånn ned i leggen-isjias vondt) og der "ryggen begynner å bli frekk" som danskene sier

Ikke vondt når jeg går, står eller sitter høyt eller ligger flatt. Derimot når jeg ligger på siden og når jeg sitter litt lavere. Stivere når jeg våkner. Bra når jeg går og til og med trener kondisjon.

Kan legge til at jeg jobber ekstremt mye, er i ny jobb. Er ikke særlig nervøst anlagt, men stresser vel litt. Noen som kjenner seg igjen og har noen gode tips til en stakkar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg en time hos kiropraktor.

Dem vil finne ut av det med en gang.

Hadde et lignende tilfelle for noe år siden.

Gikk i over 1 mnd med verk. Så var det 2 runder på 1 uke hos kiropraktro - Poff vekk med verken og bra siden.

Skrevet

Fikk også noe lignende etter trening for flere år siden. Det satt lenge i, men kiropraktor hjalp :)

Skrevet

Jeg også har hatt noe lignende, det var en låst skive. Et par knekk og ryggen var som ny.

Skrevet

Har hatt det. Fikk ikke hjelp hos legen i det hele tatt, men fikk henvisning til fysio. Der fikk jeg hjelp med å lære ryggøvelser riktig, endel ganger med ryggtrening og beskjed om å trene opp rygg (og mage). Så styrketrening med andre ord, men få hjelp til et program :)

Hva slags jobb er det du har da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...