Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere roe ned et par hakk? Føles ut som om noen tror desember begynner i november.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig ikke jul 1. desember heller, da er det ADVENT fram til den 24. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

La nå folk få kose seg og nyte tiden vi går inn i ;) 

• Liker 24
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Bombasi skrev (Akkurat nå):

La nå folk få kose seg og nyte tiden vi går inn i ;) 

Helt enig ☺️

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke bare la være å lese juletrådene, da....? 

For mange av oss begynner førjulstiden i november, og det er nødvendig å begynne å tenke på forberedelser allerede nå for at ikke desember bare skal bli kav og strev og stress. 

Anonymkode: 033a8...a7e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Vinterjenta skrev (3 minutter siden):

Kan dere roe ned et par hakk? Føles ut som om noen tror desember begynner i november.

November er en lang og veldig mørk måned, litt ekstra lys har man ikke vondt av!

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke bare la være å lese juletrådene, da....? 

For mange av oss begynner førjulstiden i november, og det er nødvendig å begynne å tenke på forberedelser allerede nå for at ikke desember bare skal bli kav og strev og stress. 

Ja, og for mange er førjulstiden så hektisk - av ulike årsaker - at det å begynne tidlig er akkurat det som må til for å komme i mål mot jul på en god måte. 

Herav årsaker for å være tidlig ute er helseproblemer. Noen bruker rett og slett uker på å få unnagjort ting som andre bruker en ettermiddag på. 

Og det å henge opp ekstra lys, henge opp røde gardiner osv bør være helt innafor i november. 

Skrevet

Førjulstida er desember til meg. 

Og ja, det er forstyrrende når så mange starter jul tidlig. Ødelegger jul til resten av oss som blir dritlei.

• Liker 4
Skrevet

Nå har jeg respektert de som elsker påske i år. Jeg har respektert de som elsker sol og sommer. Jeg har respektert de som elsker Halloween,

Og nå krever jeg litt respekt for at jeg liker jul. Det er blitt november, og mange som meg liker å starte litt tidlig. Vi liker å gjerne ble ferdig med all gavehandling før desember en gang begynner. Vi liker å pynte, dog litt mer gjømt inne før man lar det bli synlig utenfra (til første søndag i advent).

Jeg elsker jul. Jeg elsker stemningen. Nå er det min tur! 😄

Anonymkode: c621e...879

• Liker 10
  • Hjerte 4
Skrevet
Iso1 skrev (6 minutter siden):

November er en lang og veldig mørk måned, litt ekstra lys har man ikke vondt av!

Skulle ønske jula varte ut januar det er den mest deprimerende måneden i året. Hadde vært bedre den veien så det gikk litt fortere til lysere tider

• Liker 5
Skrevet
Vinterjenta skrev (1 minutt siden):

Og ja, det er forstyrrende når så mange starter jul tidlig. Ødelegger jul til resten av oss som blir dritlei.

Men igjen: kan du ikke bare la være å lese trådene, da..? 

Jeg ser pepperkaker og kakemenn i butikken i september. Da lar jeg være å kjøpe dem, jeg venter til desember med det. 

På samme måte kan du rett og slett bare la være å lese trådene om jul ;) Du MÅ ikke lese noe du ikke vil. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Vinterjenta skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte ødelegger jeg og mine tradisjoner julen for deg? 

Er det fordi du blir stresset over at andre har fått gjort ting og ligger foran deg i "løypa" inn mot jul? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

For meg starter førjulstiden 1. søndag i advent. Folk må selvfølgelig få gjøre hva de vil privat. Men jeg er ikke noe happy for julereklamer på tv fra 1. november, full jul i alle butikker osv. Og jeg boikotter P7 klem fra 1. nov.

Anonymkode: 98613...23f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg starter førjulstiden 1. søndag i advent. Folk må selvfølgelig få gjøre hva de vil privat. Men jeg er ikke noe happy for julereklamer på tv fra 1. november, full jul i alle butikker osv. Og jeg boikotter P7 klem fra 1. nov.

Anonymkode: 98613...23f

Samme her alt før syns jeg er tull. 

Skrevet

1 november?? Jula har da vært i butikkene siden etter høstferien hvertfall .. midten av oktober .. 

• Liker 1
Skrevet

Jul kan feires fra etter halloween 🙂

• Liker 2
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (11 minutter siden):

Skulle ønske jula varte ut januar det er den mest deprimerende måneden i året. Hadde vært bedre den veien så det gikk litt fortere til lysere tider

Noen av oss feirer fortsatt jul slik det skal feires, fra 24. desember til uti januar 😅 Bare å henge deg på :)

Anonymkode: 81d78...022

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner ikke problemet her jeg. Hvis du ikke vil styre med noe jul før desember så er jo det opp til deg. Hva andre gjør er jo ikke ditt problem.😊

At jeg velger å begynne tidlig er jo opp til meg og butikkene kjører jo på av en grunn det er jo fordi det er flere som meg som er tidlige ute, men det er ingen tvang.:nisse:

Ser jo masse rart i butikker og slikt jeg som ikke appellerer til meg men da kjøper jeg det jo ikke, kan ikke bruke tiden på å irritere meg over at andre kjøper, det er meningsløst.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Vinterjenta skrev (1 time siden):

Man kan aldri være for tidlig ute, dessverre. 

Et familiemedlem har bursdag om en drøy uke, og jeg begynner som regel å kjøpe julegavene når dagen er passert. Har veldig få jeg kjøper til, så det tar ikke så mange dagene uansett. Liker å være tidlig ute med gavene, men vet at mange begynner enda tidligere.

Vinterjenta skrev (1 time siden):

Forøvrig ikke jul 1. desember heller, da er det ADVENT fram til den 24. 

I år er første søndag i advent allerede 27.11. Men det er det tidligste første søndag i advent kan falle på. Da skal det pyntes med lilla farger. Nesten fem uker advent i år da, siden fjerde søndagen er 18.12. Det er noe eget over adventstida, gleder meg like mye til den hvert år :) 

Endret av Millimani
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen av oss feirer fortsatt jul slik det skal feires, fra 24. desember til uti januar 😅 Bare å henge deg på :)

Anonymkode: 81d78...022

Ja tror det hadde passet meg bedre gitt. Spare adventskalenderen til 1 januar .. var lurt😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...