Gå til innhold

Hvordan svare en som er interessert i deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan svarer du en som er interessert i deg? 

En mann som er interessert i meg som skriver hver dag. Jeg har allerede sagt at jeg ikke er interessert i ham som noe mer enn en venn.

Når jeg har gjort det tidligere, har de bare sluttet med å skrive, eller noen har sendt meg noe en sjelden gang, og så dør kontakten ut av seg selv. Men han her gir seg ikke. Hva ville du skrevet? Nå har han nettopp skrevet igjen, og ønsket meg god dag. Det er jo koselig, men han skriver jo omtrent hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor skriver han dette? Sms? Messenger? Teams på jobb? 

Anonymkode: 4d327...65e

Skrevet

Om du opplever at han blir litt masete, så kan du avvise på en hyggelig måte.

"Du, det er hyggelig når du skriver god morgen og ønsker med en fin dag. Men det blir litt mye når du sender dette hver dag." 

Anonymkode: f5667...984

• Liker 1
Skrevet

Alternativet TS, er at du faktisk sletter mennesket på sosiale medier

Anonymkode: f5667...984

• Liker 2
Skrevet

Opplevde noe av det samme. Svarte ikke på så mange av hans meldinger og skrudde av varsler og etter et par år gav han seg.. 

Anonymkode: c5fdf...833

• Liker 1
Skrevet

Vil du ha disse meldingene? Hvis du faktisk ikke vil kan du skrive "vil ikke ha flere meldinger av deg". Eller enda bedre, blokke. 

Hvis du fortsatt vil ha noe kontakt/bekreftelse kan du bare svare en gang i blant.

Skrevet

Regner med han er gift eller har samboer siden han er då «på»

Anonymkode: f9c1c...dc0

Skrevet

😢 Han er meg. Det gjør så vondt. Vær snill med han. Kanskje du kan si noe sånt som at du syns han virker grei, men at dere må kutte kontakten i og med at du ikke er interessert i han på den måten. Å holde på litt, med en melding nå og da, gjør bare at han får håp igjen. 

Anonymkode: fd96f...b84

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor skriver han dette? Sms? Messenger? Teams på jobb? 

Anonymkode: 4d327...65e

Vi traff hverandre en gang på date. Hadde da gått over på messenger. Ringt hverandre 4-5 ganger før det. Han er hyggelig, satt jeg igjen med.

Mona123 skrev (54 minutter siden):

Vil du ha disse meldingene? Hvis du faktisk ikke vil kan du skrive "vil ikke ha flere meldinger av deg". Eller enda bedre, blokke.

Har aldri blokket noen, og synes det høres slemt og forferdelig ut.

Nei, vil ikke ha meldingene.

Synes det høres spisst ut å si at man ikke vil ha flere meldinger av noen. Han skriver jo bare hyggelige meldinger, og korte. Ikke ofte, bare en eller kanskje to om dagen.

Mona123 skrev (54 minutter siden):

Hvis du fortsatt vil ha noe kontakt/bekreftelse kan du bare svare en gang i blant.

Normalt sett kunne jeget, og ville det. Men tror han lever i håpet om noe mer, og da vil jeg kutte ut helt.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Regner med han er gift eller har samboer siden han er då «på»

Anonymkode: f9c1c...dc0

Tror ikke det, 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

😢 Han er meg. Det gjør så vondt. Vær snill med han. Kanskje du kan si noe sånt som at du syns han virker grei, men at dere må kutte kontakten i og med at du ikke er interessert i han på den måten. Å holde på litt, med en melding nå og da, gjør bare at han får håp igjen. 

Ja takk, det er nok det beste å si

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke slemt å blokkere noen eller slette de fra Facebook. Du kommer sannsynligvis aldri til å møte han igjen så det er ikke noe poeng å ha han på Facebook. En fremtidig kjæreste kommer heller ikke til å synes noe om at du har menn du har vært på bare en date med på facebook,  som om du sparer på han i reserve. Jeg hadde minimum slettet han. Har også vært nødt til å si rett ut til et par stykker som ikke tar høflig avvisning som et nei at "Jeg vil ikke skrive med deg" og "Må be deg slutte å skrive til meg, jeg er ikke interessert i deg og ønsker ikke å ha kontakt". 

Du virker så snill ut fra det inntrykket du gir her inne på forumet Existance og jeg oppfatter at du kanskje er en peoplepleaser som bare vil at andre skal ha det bra og ikke være den som får andre til å ha det dårlig. Det er et godt personlighetstrekk men blir selvutslettende når man ikke er flink på å sette grenser. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å sette klare grenser, det er bare people pleaseren i deg som føler det sånn fordi du setter andres behov foran dine egne men du må sette dine behov foran andres. Dette klarer du! Ikke ta på alle med silkehansker, noen trenger klar og tydelig beskjed og en fastsatt grense som ikke er mulig for de å mistolke eller flytte på. Det er ikke slemt å avvise og si at du ikke vil ha kontakt 🙂

Anonymkode: 7ae3b...b8f

• Liker 4
Skrevet

Si heller ordentlig ifra , kanskje han går å har et håp. Det er vondt å gå rundt med. Bedre å være helt tydelig.

Anonymkode: db14d...a4b

Skrevet

Vent lenge med å svare. Svar kort og vennlig. Ingen spørsmål. Noen ganger ikke svar. Skjønner godt at du ikke har lyst til å repetere for han at du ikke er interessert. Du har sagt det, nå må du vise det med handling

Anonymkode: d816a...df3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har svart kort at jeg ikke vil ha mer kontakt av ulike grunner. 

Så har vært tydelig nå, og han har akseptert det til nå. Jeg har ikke blokkert, og ser ingen grunn til å måtte gjøre det. hvis en fremtidig kjæreste skulle se at jeg chattet med en før hans tid med meg, og blir sur for det, så er det hans problem.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er ikke slemt å blokkere noen eller slette de fra Facebook. Du kommer sannsynligvis aldri til å møte han igjen så det er ikke noe poeng å ha han på Facebook. 

Ville du synes det var greit å bli blokkert? Jeg hadde ikke syntes det. Men egentlig hadde jeg vel hevet meg over det, men jeg vet mange ikke liker det. Så da behøver jeg jo ikke gjøre det.

Du virker så snill ut fra det inntrykket du gir her inne på forumet Existance og jeg oppfatter at du kanskje er en peoplepleaser som bare vil at andre skal ha det bra og ikke være den som får andre til å ha det dårlig.

Takk

Det er et godt personlighetstrekk men blir selvutslettende når man ikke er flink på å sette grenser.

Ja, må nok øve meg litt på det på noen måter.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å sette klare grenser, det er bare people pleaseren i deg som føler det sånn fordi du setter andres behov foran dine egne men du må sette dine behov foran andres. Dette klarer du! Ikke ta på alle med silkehansker, noen trenger klar og tydelig beskjed og en fastsatt grense som ikke er mulig for de å mistolke eller flytte på. Det er ikke slemt å avvise og si at du ikke vil ha kontakt 🙂

Anonymkode: 7ae3b...b8f

Ja, det er bedre å avvise og være tydelig med en gang. Tror jeg er god på det. Kanskje jeg avviser litt for hurtig, faktisk. Fordi jeg er redd for å avvise senere, for da er det lettere for at jeg kommer til å såre. 

Ikke så enkel denne kjærligheten, enda den burde være det, tenker jeg

Skrevet

Du må bare avise helt, på en høflig men tydelig måte. Jeg har også hatt en sånn fyr som jeg aldri fikk fred fra. Sa tydelig ifra så mange ganger at jeg ble lei av å gjenta meg selv. Til slutt svarte jeg ikke i det hele tatt, og da gav han seg til slutt. Tror at alle svar var positive i hans øyne, selv om jeg skrev at det vil aldri bli noe mellom oss, jeg er ikke interessert i deg osv. 

Anonymkode: a9683...fa4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 11.13):

Men om det er deg, hvorfor holder det ikke skrive at man ikke er interesserte? 
Hvorfor må man si at man må kutte kontakten, for å bli respektert? 

AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 21.21):

Vent lenge med å svare. Svar kort og vennlig. Ingen spørsmål. Noen ganger ikke svar. Skjønner godt at du ikke har lyst til å repetere for han at du ikke er interessert. Du har sagt det, nå må du vise det med handling

Anonymkode: d816a...df3

Dette, det gjør jeg. 
Jeg svarer kort. 
f.eks
- hva gjør du i kveld da?
- ser tv...

eller 
- Har du hatt en fin helg og gjort noe spennende? 
- jepp, gjort husarbeid/vært på date

God morgen-meldinger og lignende svarer jeg ikke i det hele tatt på. 
Hva skal du i helgen, er også meldinger jeg kun svarer på om jeg har veldig konkrete planer som <middag med en venn> eller <skal på date> 

Får jeg bilder eller videoer av morsomme ting, så svarer jeg enten kun med emoji, eller dropper svare. 

Anonymkode: ab502...55a

Skrevet

En til to meldinger hver dag er mye.

Anonymkode: 3ca4f...2b4

Skrevet

Før jeg åpnet denne tråden så visste jeg at problemet var at du ikke var interessert. Hvordan visste jeg det? Jo, fordi dere er sjelden/aldri interessert i de som liker dere og dere faktisk kan få.

Anonymkode: a763d...cbf

Skrevet

Si fra på en pen måte først, og om han fortsetter så er det jo bare å la være å åpne meldingene, eller blokkere han (fra hans side så ser han bare at melding ikke blir lest på begge de. Så lenge dette ikke er en person du kommer til å treffe eller må forholde deg til i andre settinger så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være vanskelig å bare stenge han ute fra livet ditt.

Anonymkode: 49cd5...5ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 12.13):

Si fra på en pen måte først, og om han fortsetter så er det jo bare å la være å åpne meldingene, eller blokkere han (fra hans side så ser han bare at melding ikke blir lest på begge de. Så lenge dette ikke er en person du kommer til å treffe eller må forholde deg til i andre settinger så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være vanskelig å bare stenge han ute fra livet ditt.

Anonymkode: 49cd5...5ab

Ja, det har jeg gjort. Han har gitt seg nå.

Jeg synes ikke det er lett fordi jeg sårer et annet menneske. Men du har rett, sånn er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...