Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 14.07):

Da er de heldige. :) Kanskje med unntak av advokatsekretæren, for det er det faktisk en viss etterspørsel etter. :) 

Nei, jeg «skjønner» faktisk ikke det, ergo mitt spørsmål. :) Og det reelle spørsmålet her er vel om folk som velger tullestudier som «kontormedarbeider» på NKI forstår at arbeidslivet slett ikke lenger er det samme som for 20 år siden, og at man vil stille langt dårligere på arbeidsmarkedet dersom man ikke skaffer seg en utdannelse. Det blir færre og færre sekretær-og sentralbordstillinger, disse har i stor grad blitt automatisert og effektivisert bort. Årsverk kuttes og de oppgavene disse stillingene tidligere hadde, og som ikke kan automatiseres bort, blir dyttet inn i andre stillinger. På toppen av det hele så er det svært få arbeidsgivere som legger noen som helst vekt på et slikt kurs ved ansettelse.

Før i tiden ansatte de folk uten utdanning i offentlig sektor i større grad, ja, men det blir mer og mer utbredt at de krever minimum bachelor… Selvsagt kan man være heldig, evt. få jobb via nettverket sitt, men jeg tviler fortsatt på at et slikt kurs vil være det som tipper vektskåla i riktig retning. :) 

Dette.

Anonymkode: f6fc3...006

Nå gjør du jo en grov feilslutning da. Du antar at de som tar disse kursene automatisk ikke har noen annen utdanning eller kompetanse bak.

Anonymkode: f4efc...38a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...