Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har tatt eksamen i Kontormedarbeider hos NKI nettstudier? og kan fortelle meg litt om eksamensoppgaven?

Er det litt fra hvert emne eller ett emne, hva gikk oppgaven ut på? :)
Snart eksamen her og er så spent på hvordan de har lagt det opp og hva vi kan forvente. ingen oppgaver er like vet jeg, men vil bare høre din erfaring med eksamen :)

• Liker 1
Skrevet
Dorthea skrev (6 minutter siden):

Hei!

Er det noen som har tatt eksamen i Kontormedarbeider hos NKI nettstudier? og kan fortelle meg litt om eksamensoppgaven?

Er det litt fra hvert emne eller ett emne, hva gikk oppgaven ut på? :)
Snart eksamen her og er så spent på hvordan de har lagt det opp og hva vi kan forvente. ingen oppgaver er like vet jeg, men vil bare høre din erfaring med eksamen :)

Ikke samme fag. Men vi hadde innsending og innenfor tema som var i studien. Skal du ha oppmøte et sted? Eller innsending. Vil iallefall tro at det du får har du lest deg igjennom 

Anonymkode: b82f1...3af

Skrevet

Hva slags jobb tenker du at du kan få etter å ha tatt denne «utdannelsen»? :klo: 

Anonymkode: f6fc3...006

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke samme fag. Men vi hadde innsending og innenfor tema som var i studien. Skal du ha oppmøte et sted? Eller innsending. Vil iallefall tro at det du får har du lest deg igjennom 

Anonymkode: b82f1...3af

Det er en 4 timers innlevering hjemme eksamen. Og ja det blir jo det man har gått igjennom, men bare lurte på om noen hadde litt innsikt i akkurat denne eksamen, hvordan de la den opp, utifra det vi har gått igjennom :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags jobb tenker du at du kan få etter å ha tatt denne «utdannelsen»? :klo: 

Det er nok et hav av forskjellige kontorjobber man kan få etter dette. Og for min del er det en veldig bra kompetanseheving på min CV.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 13.30):

Mange her inne tror at man må ha bachelor for hver eneste kontorjobb som finnes. Det stemmer ikke. Jeg kjenner flere som bare har kurs eller årsstudium eller noe ganske irrelevant som jobber på ulike kontor.

Anonymkode: 914dd...e05

• Liker 1
Skrevet
Dorthea skrev (5 timer siden):

Det er nok et hav av forskjellige kontorjobber man kan få etter dette. Og for min del er det en veldig bra kompetanseheving på min CV.

Et «hav» av kontorjobber? :klo: Jaja, da er det jo bare å ønske lykke til i jobbjakten. :) 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange her inne tror at man må ha bachelor for hver eneste kontorjobb som finnes. Det stemmer ikke. Jeg kjenner flere som bare har kurs eller årsstudium eller noe ganske irrelevant som jobber på ulike kontor.

Du kjenner flere som har kurs eller årsstudium som har fått en stilling på kontor i de senere år?🤔 Det er jo i så fall fint. :) 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Et «hav» av kontorjobber? :klo: Jaja, da er det jo bare å ønske lykke til i jobbjakten. :) 

Du kjenner flere som har kurs eller årsstudium som har fått en stilling på kontor i de senere år?🤔 Det er jo i så fall fint. :) 

Ja det gjør jeg.😊 fire stk faktisk. Den ene har kurs i regnskap og er kontorleder innen helse. Den andre har fagbrev innen kontor og jobber innen en bedrift som medarbeider/sekretær. Den tredje har bare vgs allmenn/studie spes og er sekretær i en bedrift, og fjerde er utdannet advokat sekretær og jobber som advokat sekretær. Så det er fullt mulig å få en grei kontor jobb uten en bachelor 🙂 men du får jo ikke en jobb som siviløkonomer får så klart 😉

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle som jobber på kontor har ikke bachelor/master. Det skjønner du også. 

Anonymkode: cfb3f...afe

• Liker 1
Skrevet

Jeg og lurer litt på hvor de med disse nettkursene får jobb. Hvilke bransjer trenger feks "kontormedarbeidere"? Hva skal de gjøre?

Anonymkode: 3c157...fd3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg og lurer litt på hvor de med disse nettkursene får jobb. Hvilke bransjer trenger feks "kontormedarbeidere"? Hva skal de gjøre?

Er du klar over hvor mye kontorarbeid det er rundt omkring? Det er ikke bare i store økonomiske bedrifter. 
Skal liste opp:

Forsvaret, diverse butikker/firmaer fe ks som selger inventar til bad, kjøkken osv, sykehus (ikke bare helsesekretærer), dps, kommunen, skoler, nav (ja er sekretærer der og), store bedrifter  (der min mann er leder har sekretæren/adm koordinator bare et kurs), advokatkontor, offentlig forvaltning generelt, tinghuset, sykehjem, helsesentre (ikke bare helsesekretærer), og jeg kunne fortsatt listen ..

Skrevet

Hm.. I offentlig forvaltning får man ikke jobb med et nettkurs. Selv de i skranken har bachelor. Øvrige jobber krever fagbrev i kontor og admin. Men, dette er storby. Sikkert annerledes på mindre steder.

Anonymkode: 69fd2...50e

• Liker 3
Skrevet

Jeg har tatt dette kurset og eksamen er jo så enkel du trenger ikke forberede deg. Er bare de samme oppgavene du har hatt tidligere i ett litt annerledes format. 

Jeg vil påstå at det er så enkelt at du består lett selv om du ikke har lest ett eneste ord av pensum. 

Kurset er ikke verdt noe som helst annet enn å være fyll på en CV. Jeg vil anbefale å investere tid og penger i en skikkelig utdannelse istedenfor. 

Anonymkode: 905d3...b9c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du klar over hvor mye kontorarbeid det er rundt omkring? Det er ikke bare i store økonomiske bedrifter. 
Skal liste opp:

Forsvaret, diverse butikker/firmaer fe ks som selger inventar til bad, kjøkken osv, sykehus (ikke bare helsesekretærer), dps, kommunen, skoler, nav (ja er sekretærer der og), store bedrifter  (der min mann er leder har sekretæren/adm koordinator bare et kurs), advokatkontor, offentlig forvaltning generelt, tinghuset, sykehjem, helsesentre (ikke bare helsesekretærer), og jeg kunne fortsatt listen ..

Jeg tror ikke du forstår helt essensen i spørsmålet til den du svarer. 

AB spør om hvor man kan få jobb med et slikt nettkurs, når det er så og si komplett umulig. Selv folk med bachelor i øk.ad, sliter med å få jobb - og de har mer faglig tyngde enn en kontormedarbeider. 

NKI ønsker å tjene penger, på sine studenter - og det er ingen garanti for at de får jobb etter endt utdanning. Det er kanskje fint å ha på CV’en ja, men mange arbeidsgivere vil ikke ta ansatte fra en slik skole seriøst. Som AB over skriver «det er så enkelt at du består lett selv om du ikke har lest ett eneste ord av pensum». 

Arbeidsgivere vil ha ansatte med FAGLIG tyngde og utviklende kompetanse. Ikke et kurs som alle mestrer uten å legge en innsats i det. Jeg fatter ikke at enkle sjeler der ute, tror at NKI er en like god og ettertraktet skole som NTNU, Nord universitet, UiO, UiB, UiS osv. 

Men lykke til med jobbsøkerprosessen til de som søker seg innpå NKI.

Anonymkode: 93e5f...bc4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er vel snakkom nettverk 

• Liker 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja det gjør jeg.😊 fire stk faktisk. Den ene har kurs i regnskap og er kontorleder innen helse. Den andre har fagbrev innen kontor og jobber innen en bedrift som medarbeider/sekretær. Den tredje har bare vgs allmenn/studie spes og er sekretær i en bedrift, og fjerde er utdannet advokat sekretær og jobber som advokat sekretær. Så det er fullt mulig å få en grei kontor jobb uten en bachelor 🙂 men du får jo ikke en jobb som siviløkonomer får så klart 😉

Da er de heldige. :) Kanskje med unntak av advokatsekretæren, for det er det faktisk en viss etterspørsel etter. :) 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Alle som jobber på kontor har ikke bachelor/master. Det skjønner du også. 

Anonymkode: cfb3f...afe

Nei, jeg «skjønner» faktisk ikke det, ergo mitt spørsmål. :) Og det reelle spørsmålet her er vel om folk som velger tullestudier som «kontormedarbeider» på NKI forstår at arbeidslivet slett ikke lenger er det samme som for 20 år siden, og at man vil stille langt dårligere på arbeidsmarkedet dersom man ikke skaffer seg en utdannelse. Det blir færre og færre sekretær-og sentralbordstillinger, disse har i stor grad blitt automatisert og effektivisert bort. Årsverk kuttes og de oppgavene disse stillingene tidligere hadde, og som ikke kan automatiseres bort, blir dyttet inn i andre stillinger. På toppen av det hele så er det svært få arbeidsgivere som legger noen som helst vekt på et slikt kurs ved ansettelse.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal liste opp:

Før i tiden ansatte de folk uten utdanning i offentlig sektor i større grad, ja, men det blir mer og mer utbredt at de krever minimum bachelor… Selvsagt kan man være heldig, evt. få jobb via nettverket sitt, men jeg tviler fortsatt på at et slikt kurs vil være det som tipper vektskåla i riktig retning. :) 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hm.. I offentlig forvaltning får man ikke jobb med et nettkurs. Selv de i skranken har bachelor. Øvrige jobber krever fagbrev i kontor og admin. Men, dette er storby. Sikkert annerledes på mindre steder.

Anonymkode: 69fd2...50e

Dette.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var student hos NKI for mange år siden lå eksamensoppgaver fra tidligere år ute på studentsidene deres. Gjør det ikke det lenger?

Anonymkode: 1aa20...a24

Skrevet
Dorthea skrev (På 2.11.2022 den 13.21):

Har du erfaring i fra kontorarbeid så er det en bra investering. 

Skrevet
On 11/2/2022 at 2:56 PM, AnonymBruker said:

Og fagbrev

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 7.01):

Jeg har ikke dette kurset, men ettårig advokatsekretær. Har aldri hatt problemer med å få kontorjobb. Har feks tidligere jobbet på et rehabiliteringssenter og er nå i adm. i en nettbutikk. 

Anonymkode: 7541b...01f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...