Gå til innhold

Jeg har fått så mange dårlige råd her inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Ta koronavaksinen, ellers dreper du bestemor,» ble jeg rådet til her inne. Okei, jeg tok den etter press fra dere og samfunnet og blødde i et halvt år etter. Nummer to og tre droppet jeg, og i forrige uke da jeg fikk korona, merket jeg ingenting. 

«Ikke skill deg fra mannen din. Barna og samholdet i familien er viktigere enn deg.» Okei, jeg droppet det, tvang meg selv til sex i tre år og fikk traumer. 

«Gresset er ikke grønnere på andre siden av gjerdet.» Da jeg ba om råd her etter å ha møtt en fantastisk mann, ble jeg nærmest lynsjet for å være en utro hore enda jeg ikke hadde gjort noe. Jeg gjorde som folk sa og avviste han. Så, noen måneder etter, fikk jeg melding fra den andre mannen der han fortalte at han hadde elsket meg fra dag en vi møttes, men ikke hadde turt å satse fordi jeg virket uinteressert. Jeg var stupforelsket i han, og nå har han funnet en ny.

Flere som har fått dårlige råd her inne? Jeg tror jeg kjører motsatt taktikk fra nå.

Anonymkode: da758...c48

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hjelpe meg, da, hva forventer du..? Du spør på nettet, hvor hvemsomhelst kan svare. Folk med NULL kompetanse om emnet du spør om. Selvfølgelig skal du ikke ta avgjørelser om helse og ekteskap basert på hva anonyme folk på Internettet sier.. 

Anonymkode: 74f00...8cb

• Liker 39
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette sier veldig mye om deg som person, innlegget ditt

Anonymkode: 53519...05a

• Liker 35
  • Nyttig 4
Skrevet

Haha, jeg ble rådet til det samme, men gjorde det motsatte.

Er glad jeg ikke tok koronavaksinen for nå har de endelig godkjent menstruasjonsforstyrrelser som bivirkning og det kunne gjort meg infertil.

Jeg gikk fra han jeg var sammen med og gikk for det grønnere gresset. Det var grønnere og vi fikk mange fine år sammen, som igjen ledet til hvor jeg er nå. Veldig fornøyd med det.

Spørsmålet er hvorfor du valgte å høre på rådene?

Anonymkode: 46793...9ab

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

«Ta koronavaksinen, ellers dreper du bestemor,» ble jeg rådet til her inne. Okei, jeg tok den etter press fra dere og samfunnet og blødde i et halvt år etter. Nummer to og tre droppet jeg, og i forrige uke da jeg fikk korona, merket jeg ingenting. 

«Ikke skill deg fra mannen din. Barna og samholdet i familien er viktigere enn deg.» Okei, jeg droppet det, tvang meg selv til sex i tre år og fikk traumer. 

«Gresset er ikke grønnere på andre siden av gjerdet.» Da jeg ba om råd her etter å ha møtt en fantastisk mann, ble jeg nærmest lynsjet for å være en utro hore enda jeg ikke hadde gjort noe. Jeg gjorde som folk sa og avviste han. Så, noen måneder etter, fikk jeg melding fra den andre mannen der han fortalte at han hadde elsket meg fra dag en vi møttes, men ikke hadde turt å satse fordi jeg virket uinteressert. Jeg var stupforelsket i han, og nå har han funnet en ny.

Flere som har fått dårlige råd her inne? Jeg tror jeg kjører motsatt taktikk fra nå.

Det du skriver om heter ansvarsfraskrivelse på egne valg.

Anonymkode: 694e3...58d

• Liker 29
  • Nyttig 6
Skrevet

Well, du fikk sannsynligvis råd i alle mulige retninger i alle situasjonene, du bare valgte å følge de som var dårlige. 

Anonymkode: 0c6c9...735

• Liker 16
Skrevet

Her gjør du ikke annet enn å skylde på andre for valg du har tatt selv. Råd er fint å få, men valgene man tar må man nesten ta ansvar for selv.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg vil tro du fikk masse forskjellige råd og sto fritt til å velge hvilke du skulle følge.

At du tok valg som ikke passet deg er ene og alene ditt ansvar.

Og dessuten er ikke KG, eller samfunnet forøvrig, et sted å finne svar på hva du skal gjøre med livet ditt. Det må du faktisk finne ut av selv.

Dersom du har tatt dårlige valg er det ikke vits å skylde på alle andre, men ta grep for at du ikke skal ta like dårlige valg for ditt liv igjen. Bare ved å ta ansvar for eget liv og egne valg vil du kunne utvikle deg og gjøre det bedre i fremtiden.

Anonymkode: 799f1...c8e

• Liker 5
Skrevet

Bare du er i dine sko og kan ta dine valg for deg selv og ditt liv. Du kan få råd, men bare du kan ta valgene for deg. Det er ikke andre sin skyld. Du velger selv om du skal følge råd eller ikke. 

• Liker 3
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da skal du få et godt råd nå..Skriv med nicket så folk vet tråden ikke er startet av en som jobber for forumet..

Skrevet

Håper du saksøker alle som gav deg råd på Kvinneguiden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Uansett hvilke råd du får og fra hvem, er det til syvende og sist du som bestemmer. Men det er klart, det er jo greit å ha noen å skylde på så man slipper å klandre seg selv for å ha valgt feil. Kanskje du burde lytte til magefølelsen heretter, istedet for å søke råd og veiledning på et nettforum?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Haha, jeg ble rådet til det samme, men gjorde det motsatte.

Er glad jeg ikke tok koronavaksinen for nå har de endelig godkjent menstruasjonsforstyrrelser som bivirkning og det kunne gjort meg infertil.

Jeg gikk fra han jeg var sammen med og gikk for det grønnere gresset. Det var grønnere og vi fikk mange fine år sammen, som igjen ledet til hvor jeg er nå. Veldig fornøyd med det.

Spørsmålet er hvorfor du valgte å høre på rådene?

Det du sier om koronavaksinen og infertilitet er bare tull. Man mister ikke eggløsninger bare fordi menstruasjonen blir kraftigere.

Anonymkode: e2ad0...de6

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Du kan be om råd, men det er også lov å tenke selv.

• Liker 5
Skrevet

Folk her inne har stort sett ikke peiling, det er noe man bør vite.

Anonymkode: ddca8...3b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må jo tenke selv, ikke la anonyme folk på et forum bestemme hva du skal gjøre.

Skrevet

De verste rådene jeg har tatt til meg er utdanningsråd. Jeg hadde veldig lyst til å omskolere meg til økonom, men folk var helt på styr og sa jeg måtte for all del ikke gjøre det for det var umulig å få jobb. Javel så sitter jeg her 5 år senere og leser at det slettes ikke er umulig for folk å få jobb innen økonomi, de fleste får det til etter en stund hvis de står på. Så nå gjør jeg som jeg vil.

Anonymkode: 4800f...59a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det du sier om koronavaksinen og infertilitet er bare tull. Man mister ikke eggløsninger bare fordi menstruasjonen blir kraftigere.

Anonymkode: e2ad0...de6

Du har jo selv diktet opp hva jeg har sagt her, så selvfølgelig er det tull. Neste gang kan du spørre hva som menes før du konkluderer på ditt eget svake grunnlag. Jeg skal hjelpe deg:

Endometriose -> Kraftig blødning -> met endometrie i buken, betent vev og store cyster -> vridde eggstokker, tette eggledere og andre ødelagte organer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk her inne har stort sett ikke peiling, det er noe man bør vite.

Anonymkode: ddca8...3b8

Ja det et helt sant. Mange som skryter av den og den utdannelsen og jobben, men tviler på at de som virkelig har et «liv» sitter så mye her på kg.

Anonymkode: 4800f...59a

• Liker 1
Skrevet

Tips: Når man spør om råd her inne, så er det greit å tenke på at folks svar er forslag til hva de syns at man kan gjøre for å fikse sakene. Stort sett er det voksne folk som spør og svarer her inne og da er det meningen at man må tenke selv og ta forslagene med i betraktning i sitt liv, bruke det man syns virker fornuftig og...forkaste resten. Dette gjelder for oss alle her inne og i livet ellers. :) 

P.s. en kan ikke ta nettet så altfor alvorlig. Vil en ha fagsvar, så må en oppsøke fagfolk. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...