MissKatt Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Når skjønte du at du ville ha barn? At det å bli en mor er det riktige for deg? Var det allerede da du lekte med dukker i barnehagen, i puberteten eller i 30-års alderen?
Tarzani Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 (endret) Det har jeg ‘alltid’ visst. Men tankene om at jeg ønsket meg barn kom da jeg var i mitt første seriøse forhold som 18-19 åring. Fikk heldigvis ikke barn med den mannen, men i neste forhold, da jeg var 24. Fikk deretter 2 barn til de neste 4 årene. Jeg har alltid følt at mitt kall i livet verken er karriere eller å bli kjent for noe stort, men heller å være mamma. Endret 1. november 2022 av Tarzani 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Jeg har alltid hatt ønske om å få barn og sett på det som en selvsagt del av voksenlivet. Navnet på kommende baby hadde jeg klart allerede som 7-åring. Datteren min fikk det navnet 20 år senere 😊 Anonymkode: 491d7...cf7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Jeg har alltid tenkt at selvfølgelig skal jeg ha barn. Jeg har en del barnløse slektninger, og så mørkt på en slik fremtid. (altså vet mange kan være lykkelige som barnløse også, men akkurat mine slektninger var av den triste sorten, ikke den lykkelige). Jeg så for meg større barn med besøk i dyreparken o.l. Men jeg har alltid sett mørkt på småbarnstiden. Jeg følte meg aldri Klar, som at jah, NÅ vi ljeg ha barn. Det var mer sånn jeg har lyst på voksne barn en dag, så da må jeg lide meg gjennom småbarnstiden også 😛 Nå har jeg to, og er fornøyd med det. Anonymkode: 4aa06...ee7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Da jeg møtte en som jeg ville ha barn sammen med. Før det tenkte jeg ag jeg ikke ønsket barn, fordi barn er slitsomme og jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle håndtere dem. Visste dessuten at jeg kom til å få utfordringer med å bli gravid og da var det kanskje like greit å bare bestemme seg for å la være. Men så møtte jeg han da. Det tok 3 år fra vi bestemte oss til barnet kom. Anonymkode: ad989...7f9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 Da jeg nærmet meg 30 og vurderte skilsmisse. Anonymkode: 85030...996
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 Jeg har 'alltid' vist det. Kan ikke huske at jeg ikke har hatt lyst på barn. Anonymkode: a9a95...298 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #8 Skrevet 1. november 2022 Når jeg ble storesøster i en alder av 5 år. Da fikk jeg være med på alt som skulle gjøres med babyen og vi bodde spnn til at jeg fikk trille tur helt alene. Mamma så meg fra vinduet hele tiden. Nå idag er jeg både mamma og bestemor 💙❤️ Anonymkode: c62b1...a47 2
-Missi- Skrevet 1. november 2022 #9 Skrevet 1. november 2022 Jeg er også sånn som alltid har ønsket barn og sett på det som en selvfølge fra jeg selv var barn husker når jeg var 5 år og ble storesøster hadde en sånn Barbie dukke med baby i magen og når søstra mi ble født tok jeg også ut babyen fra Barbie dukka 🥰🤪😂gledet meg skikkelig til å bli storesøster. Alltid vært sånn naturlig omsorgs person og mamma person tror jeg. Jeg ble mamma ung også når jeg var 18 da hadde jeg allerde vært samboer i 2 år med en mann som også hadde et sterkt ønske om å bli pappa og få barn med meg så vi var nok modne tidlig begge to. Så i dag et jeg ung mor og kan nok bli bestemor svært ung om min sønn er like tidlig ute. Tror det skal mye til da er et annet samfunn vi lever i nå og han har hatt en helt annen oppvekst enn meg. Men selvsagt blir jeg ung bestemor så blir jeg ung bestemor sånn er det bare men jeg håper jo for hans egen del at han får en god del fine voksen år først. Jeg har jo vært mamma hele mitt voksne liv kjenner ikke til annet tror overgangen når han flytter hjemmefra blir stor. Selv om jeg nok sett i retrospektiv burde stresset litt mindre med å bli voksen og få barn er han fortsatt min største lykke på jord og mitt beste valg i livet 🥰❤️han er et urolig fint menneske 🥰
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #10 Skrevet 1. november 2022 Da jeg var i tenårene og tidlig 20-årene var jeg overbevist om at jeg ikke ville ha barn. Var i forhold, men han var ikke noe pappa-materiale. I slutten av 20-åra traff jeg en fantastisk og stødig mann, og jeg fikk et behov for å slå meg til ro og stifte familie. Vi fikk første barn da jeg var 30. Anonymkode: 70c8f...bfc
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #11 Skrevet 1. november 2022 Ikke det du spurte om, men: Jeg er 27 år og har fortsatt ikke lyst på barn. Blir jeg gravid så kommer jeg til å beholde det og jeg kommer nok til å bli glad (med tiden), men går ikke aktivt inn for det 😅 Håper nesten morsfølelsen slår meg når jeg er 30, for kjipt å skulle prøve å få barn når man ikke føler man har lyst på. Anonymkode: ae10c...dfa
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #12 Skrevet 1. november 2022 Jeg visste det først etter at barnet ble født. Når vi kom hjem fra sykehuset etter to uker. Likevel har jeg ikke følt at «det er riktig for meg å bli mor». Jeg kunne vært uten barn også, men jeg innså hvor fint det var og hvor riktig det var å få et tilskudd til familien. Ikke nødvendigvis at jeg ble mor. Vi bestemte oss bare en dag at vi skulle prøve å få barn for det var riktig for oss, men jeg har aldri hatt en brennende «må bli» inni meg. Anonymkode: f1356...d6a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #13 Skrevet 1. november 2022 Da jeg mistet mensen etter koronavaksinen, men tok en test "bare for sikkerhets skyld". Vi var 38 og 39, og både jeg og ektemannen var egentlig fornøyd med livsstilen vår, og hadde ingen planer om å få barn. Men i det graviditetstesten ble positiv, kjente vi at det var helt riktig. Anonymkode: 5f028...010
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #15 Skrevet 1. november 2022 Da søsteren min gikk gravid og fikk masse oppmerksomhet. Så kom en helomvending da barnet ble født, da skulle jeg aldri ha barn. Og sånn er det fremdeles og jeg har bare sett flere fordeler med å være barnefri for hvert år som har gått 🤣 Anonymkode: fd8c8...d42 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #16 Skrevet 1. november 2022 Er 31 og i fast forhold, han vil ha barn, jeg kjenner på at jeg hadde tatt abort hadde jeg blitt gravid nå. Er usikker på om følelsen vil komme, har ingen nød for barn. Anonymkode: 71d83...938 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #17 Skrevet 1. november 2022 Har nok alltid visst det. Kunne ikke forestille meg å gå barnløs gjennom livet og da jeg begynte å nærme meg midten av 30-årene uten at noen ville ha barn med meg begynte jeg å bli stresset. Har gjennom flere år vurdert Danmark da min samboer gjennom disse årene ikke ønsket barn. Heldigvis snudde han til slutt! 🥰 Anonymkode: 0476d...af2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #18 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da søsteren min gikk gravid og fikk masse oppmerksomhet. Så kom en helomvending da barnet ble født, da skulle jeg aldri ha barn. Og sånn er det fremdeles og jeg har bare sett flere fordeler med å være barnefri for hvert år som har gått 🤣 Anonymkode: fd8c8...d42 Trådens tema er «Når skjønte du at du ville ha barn?». Du har bommet litt. Anonymkode: f1356...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #19 Skrevet 1. november 2022 Da jeg var ung ville jeg ikke ha barn. Ble gravid på p-pillen da jeg var 20 år, og tok abort. Det var mye tøffere enn hva jeg hadde sett for meg. Og da tenkte jeg at det ville bli vanskelig å ta abort en gang til. Så ble jeg gravid på p-pillen igjen, da jeg var 24 år, da hadde jeg samboer og begge hadde jobb. Og han ville virkelig ha barn, så da ble valget ganske enkelt. Men det skremte meg og en del i starten. Men jeg elsker det å være mamma, og fikk et barn til. Skulle gjerne hatt flere og. Men endte med samlivsbrudd, så da ble det bare 2. Anonymkode: ebf44...f7f
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #20 Skrevet 1. november 2022 Jeg har bestandig visst det! Og hadde de holdt seg små, skulle jeg gjerne hatt 10 til. Men fra de er 3 til de blir voksne, er det ganske mye stress med barn, så jeg stoppet på 5. Anonymkode: 96758...d57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå