Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt fra en arbeidsplass i kommunen da det å jobbe natt har gått kraftig utover min psykiske helse. Altså er det nattevakt som er problemet i seg selv å jeg er frisk nok til å jobbe dag/ kveld. Arbeidsgiver jobber med å finne annet arbeid til meg. I melllomtiden lurer jeg på om jeg har lov til å takke ja til for eksempel ekstravakt i barnehage selv om jeg er sykemeldt? Jeg er jo frisk nok til å jobbe dag/ kveld, men vil ikke gjøre noe feil her. Takknemlig for svar. 

Anonymkode: 9c400...201

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 9c400...201

Skrevet

Det er mulig å ta andre jobber enn den man er sykmeldt fra, men dette må avgjøres av NAV. Du må kontakte legen din for å høre om legen mener det ikke vil forverre det du er sykmeldt for, og så kontakte din veileder i NAV før du takker ja til andre jobber.

Du tar kontakt med din sykefraværsoppfølger (veileder) ved å enten ringe NAV på 55 55 33 33, eller send en skriftlig melding hvor du forklarer det samme som du har gjort her.

Anonymkode: 890d7...691

Skrevet

Hvis du skal jobbe litt så bør du også være friskmeldt tilsvarende, slik at forsiringer dekker deg om noen skulle skje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...