Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips til julekalender for jente 9 år? Jeg finner masse til gutten på 6, men til jenten sliter jeg. Hun er ferdig med LOL og Barbie, men ikke helt der at hun ønsker sminke/hudpleie. Lego-kalendrene er litt uinspirerende. 

En del av «guttekalenderene» er jo litt unisex, alla fotballkort, pokemon osv men de er hun ikke interessert i. 

Hva slags kalender skal din jente på 8-10 ha i år?

Anonymkode: 9183c...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne Body Shop eller Rituals være noe? I den alderen begynner man gjerne å synes såpe, kremer og slikt er gøy. 

Eventuelt HM sin, om du ønsker lav prisklasse. Men jeg er noe usikker på hvor mye sminke det er i denne, kontra diverse dill. Margareta Grass anmeldte blant annet denne, om du vil se innholdet. 

Anonymkode: 0bbef...055

Skrevet

Kakao på pinne, scrunchies og annen hårpynt, julepysjamas, badebomber, juleneglelakk, pepperkakeform, julesokker, IQ-leker, noe hun trenger (lue, buff, hansker, undertøy, votter osv), hodelykt eller lommelykt, refleks, juleblader, egen julepynt, billetter til julefilm eller juleteater (hvis dere allerede skal gjøre det, eller blir det fort dyrt), fidget toys, en usunn frokostblanding hun liker men ikke får så ofte, dusjsåpe, lapper med aktiviteter dere skal gjøre den dagen (kjøpe juletre, bake pepperkaker, lage julegaver til besteforeldre, aketur/skitur/skøytebanen/dra i svømmehallen osv), power bank, vannflaske, matboks, skrive/tegnesaker, sitteunderlag, julekopp, mobildeksel, nøkkelring.....

Skrevet

er det ikke bra nok med bare en sjokolade-kalender lenger?? :tristbla: 

Anonymkode: 56123...cd5

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig er det bra nok med sjokoladekalender, men når man har lyst til å lage pakkekalender og et barnet setter pris på det så hvorfor ikke? Det er bra nok med brød og vann, men vi liker alle å spise mer spennende mat likevel. Det er bra nok med ullsokker og en bok i julegave, men de fleste liker å gi barna mer spennende ting også. Det er bra nok med hjemmeferie, men de fleste liker å reise litt innimellom også. Jeg tror livet hadde vært ganske kjedelig hvis vi alltid skulle nøyd oss med et minimum. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Takk for tips. Godt mulig at vi lander på pakkekalender 👌

Anonymkode: 9183c...760

Skrevet

Jeg kjøper Lego Friends, skriver ut byggeinstruksjoner fra pdf, klipper dem opp og legger i en papirpose sammen med brikkene som hører til hver dag. Den brukes mye mer i ettertid enn en legokalender som bare er full av småting. Hun får da en litt billigere julegave, men hun er så ung enda at hun ikke bryr seg så mye om hvor dyrt noe er. 

Anonymkode: 74a0a...fde

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kjøper Lego Friends, skriver ut byggeinstruksjoner fra pdf, klipper dem opp og legger i en papirpose sammen med brikkene som hører til hver dag. Den brukes mye mer i ettertid enn en legokalender som bare er full av småting. Hun får da en litt billigere julegave, men hun er så ung enda at hun ikke bryr seg så mye om hvor dyrt noe er. 

Obs har Friends kalender ferdig for 240 denne uka. Blir ikke det akkurat det samme, minus jobben? 

Skrevet

Problemet er at de ferdige Lego-kalenderne bare er masse småting som aldri blir lekt med eller bygget igjen. Så det å kjøpe et større sett og dele opp selv er mye lurere for da får man noe som barnet faktisk bruker i ettertid. Vi gjorde det ett år. Delte opp innholdet i 24 deler og skrev ned hvilke sider i bruksanvisningen som gjaldt for hver dag. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 15.58):

Obs har Friends kalender ferdig for 240 denne uka. Blir ikke det akkurat det samme, minus jobben? 

Nei, for det er bare masse smådill som ikke blir lekt med igjen. En større ting blir både satt større pris på, blir brukt igjen, og kan selges hvis ikke.

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 13.04):

er det ikke bra nok med bare en sjokolade-kalender lenger?? :tristbla: 

Anonymkode: 56123...cd5

«Lenger»..? Jeg fikk gavekalender, og det samme fikk tilnærmet alle venninnene mine. Det er nesten 30 år siden.

Anonymkode: 58f3d...cc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

«Lenger»..? Jeg fikk gavekalender, og det samme fikk tilnærmet alle venninnene mine. Det er nesten 30 år siden.

Anonymkode: 58f3d...cc0

Samme her. Jeg er i 40-årene og er vokst opp med hjemmelaget pakkekalender.

Skrevet

Jeg fikk og pakkekalender på 80/90-tallet. Og jeg er helt sikker på at de hadde kjøpt Rituals kalender til tenåring-meg om den fantes den gangen. Og legokalender til lillebror. Samt tatt Rampenissen helt ut. Vi hadde også pakke-kalender på barneskolen. 

Ting er sånn sett ikke så annerledes i dag, utover at man har muligheten til å kjøpe ferdige kalendere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...