jodlaho Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Jeg håper noen kan komme med noen råd for økonomi, Jeg sparer gjennom Kron i indeksfond men har siden jeg begynte i januar bare tapt. Jeg ser på flere platformer at det anbefales å spare i indeks fond men er dette best mtp at det er drålig på markedet nå? Noen tips for hva man bør gjøre med sparepengene sine ? Samt hvordan fordele lønnen? SItter igjen med ca 8000 etter alle utgifter er betalt så hvor bør jeg plassere disse? Takk :)
jodlaho Skrevet 1. november 2022 Forfatter #2 Skrevet 1. november 2022 I tillegg: bør man heller betale ned lån enn å spare i fond/renter? Takk, er ikke så flink med økonomi
Portia Catonis Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Det kommer an på hvor risikovillig du er. Hvis du er bekymret for et fond som har gått i minus siden Januar har du svært liten risikovilje. Hadde jeg vært deg ville jeg fortsatt med månedlig trekk til Kron fondet, og spart i bank i tillegg. Har du dyre lån (som ikke er studie- eller boliglån) bør disse betales ned før du gjør noe annet. En person med høy risikovilje vil typisk gå for billige enkeltaksjer i nedgangstider, fordi de har størst potensiale for avkastning.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Vent et år og se an hva som skjer. Mulig vi kommer til å gå inn i en finanskrise, ville ikke investert akkurat nå Anonymkode: 9eb63...451
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Jeg velger å spare i et aksjefond i en bransje som går bra nå. Det øker og øker. Anonymkode: b8c30...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå