AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Har heller ikke råd til lån på alt men noen andre som har fått fikset tenner? Var deprimert i 5 år å klarte ikke ta vare på meg selv å det synes og kjennes på tennene! Nå som jeg klarer å ta vare på meg selv synes jeg det er vanskelig å holde motivasjon med tenner som allerede er ødelagte. Og vanskelig med det sosiale pga tennene er jo det første folk merker. Kan man få regning? Har ekstrem tannlege skrekk så ser får meg det må noen ekstra omganger bare pga det. Har lyst å ringe å høre om muligheter allerede i morgen. Anonymkode: 79112...dea 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Har du en diagnose fra psykiatiker er det muligheter for at du kan få tannhelse tjenester dekket. Forhør deg med en seriøs tannklinkk. https://napha.no/content/14163/rettigheter-til-fri-tannbehandling Anonymkode: 0835a...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Du kan nok få regning, ja. Noen tannbehandlinger koster jo titusenvis av kroner, og det er ikke så vanlig å betale med kort. Ring og hør med tannlegen. Anbefaler deg også søke litt for å se om du kan få noe av det dekket. Vet ikke om alvorlig depresjon er nok, men har søkt det opp før og det var ikke så vanskelig å finne den lista over tilstander som gir rett på (delvis) dekning. Den er dog ikke så lang. Anonymkode: 9c527...436
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Det kan lønne seg å ta en time hos tannlege for å få sjekket hvordan ting faktisk står til. Gi tydelig beskjed om at du er engstelig, så tar de hensyn til det. En undersøkelse koster ikke så mye, og tannlegen er pliktig til å informere deg om de mulige behandlingsalternativene og gi deg et prisoverslag FØR behandlingen starter. Da kan du også spørre lm muligheten for å dele opp behandlingen etter hva som er mest akutt. Som regel betaler man underveis etterhvert som ting ferdigstilles, så det blir ikke kun en stor regning. Har lest om flere som har opplevd at prisen ikke var på langt nær så høy som de fryktet i liknende situasjon. Det er veldig stor prisforskjell avhengig av om du trenger f.eks rotfylling, krone eller bro enn om du kun trenger komposittrestaureringer. Så å få en vurdering er absolutt lurt, kanskje du får tatt tak i det før det har gått så langt at større behandling er nødvendig. Anonymkode: 42038...1c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå