AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Barnet mitt skal begynne i bhg rett etter nyttår og jeg begynner i ny jobb. Har hørt at barn blir syke omtrent konstant første året i bhg. Jeg har 6 mnd prøvetid. Hvordan er det mottatt at man er hjemme endel med sykt barn i prøvetiden? Er man dømt til å ikke få fortsette isåfall? Anonymkode: 0837f...a2d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Noen blir mye syke, andre blir ikke. Så ikke ta sorgene på forskudd 😊 De har ikke lov til å si deg opp i prøvetiden pga sykdom/sykt barn, men pass på at partneren din også tar sin del. Om du ikke er organisert, så organiser deg. Da har du noen i ryggen om arbeidsgiver er så useriøs at du blir sagt opp pga dette. Anonymkode: 77b5b...688 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Her ville jeg har avklart med far at han tar litt flere sykt barn dager den første tiden, dersom det blir behov for det. Dere har hver deres kvote og hvordan dere tar ut dagene styrer dere selv. Anonymkode: f0e34...e25 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Langt ifra alle unger blir mye syke. Ingen av mine to har blitt det. Minsten begynte i bhg første august, og han har vært hjemme én dag på tre mnd. Eldsten var vel ikke vekke fra bhg før etter fire-fem mnd, mener jeg å huske. Du kan også be mannen din ta mesteparten av sykt-barn-dagene den første tiden. Og om jobben din faktisk reagerer på at du er mye vekke pga sykt barn, og de VET du har et lite barn som nettopp er begynt i bhg, så er det faktisk en ganske rævva arbeidsgiver i utgangspunktet. Jeg har dessverre erfaring med slike, og jeg sa opp. Å jobbe for noen som ikke er familievennlig, når man har familie, er helt håpløst. Anonymkode: a4ebd...554 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Jeg var i samme situasjon og mitt barn ble ikke mye syk 😊 Anonymkode: be361...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå