AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Det har seg sånn at jeg nettopp flyttet sammen med min samboer til en ny by. Begges foreldre er skilt, og jeg har ikke så god kontakt med faren min sin side. Vi er veldig få på moren min sin side, vi er 9 til sammen. 5 av dem skal feire et annet sted i år. Begge foreldrene til samboeren min skal være hjemme i dems hjem. (De bor ikke langt unna hverandre, moren min bor også i nærheten av dem. Maks 15 min med bil). Jeg er så usikker på hvordan jeg og min samboer skal feire i år. Jeg ønsker tid med alle spesielt med min lille familie og min samboer. Selvfølgelig også «svigerforeldrene» mine, men vet ikke hvordan alt skal gå opp. Er noen i samme situasjon, eller har noen gode tips til hvordan jula kan bli så bra som mulig? Vil så gjerne få tid med alle. Anonymkode: 17dad...ba9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Bestem deg først for hvem du vil være hos på selve julaften (det er lov å prioritere egen familie, også om han vil feire med sin, det er mange som deler seg) og så kan du/dere være hos de andre utover romjulen. Det går også an å dra på formiddagsbesøk på julaften. Anonymkode: 719ae...bbd 3
Sola de Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Dere kan kanskje feire jul hjemme hos dere alle sammen. At dere inviterer alle til dere? Om ikke, kan dere kanskje feire jul med hver deres familie? 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Dilemma for mange samboere det, for det er for veldig mange ønskelig å feire med sin familie og med sine vante tradisjoner. Dere kan velge å dele dere opp, feire hos din familie og svigers annethvert år eller invitere familiene hjem til dere. Det høres jo ut som at hverken svigers eller moren din sitter alene på julekvelden uansett, så da kan dere jo fint gå for å feire jul annethvert år hos familiene deres, om du og samboeren din ønsker å feire julen sammen og heller ikke har plass til å invitere alle hjem til dere. Ta eventuell trekning på hvilken familie dere skal feire første året sammen med, om du og samboeren syn det er vanskelig å bli enig om dette. Også får dere dele opp romjulen slik dere selv ønsker, siden dere likevel bor i nærheten av hverandre. Anonymkode: b4b81...6f4 1
c_buk Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Jeg hadde reist hjem til min familie. Har ennå til gode å feire med min samboer, men for hos oss har vi prioritert å feire med hver våre. Viktigere for oss at de eldre i familien får samlet sin familie enn at vi feirer sammen. Vi går inn i vår 15. jul. Når vi får barn kommer vi nok til å invitere kjernen fra begges familie. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 Før vi fikk barn feiret jeg hos mine, og han hos sine. Etter vi fikk barn, feiret vi annenhvert år hos mine og svigers. Da vi fikk barn nr 2, og det ble pes å drasse med seg alt pikkpakket, feirer vi hjemme hos oss. Inviterer både mine foreldre og svigers, men de går på "rundgang" hos de andre barna sine også, så noen år er vi mange, noen er vi bare oss. Anonymkode: 7f579...38f 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 c_buk skrev (10 timer siden): Jeg hadde reist hjem til min familie. Har ennå til gode å feire med min samboer, men for hos oss har vi prioritert å feire med hver våre. Viktigere for oss at de eldre i familien får samlet sin familie enn at vi feirer sammen. Vi går inn i vår 15. jul. Når vi får barn kommer vi nok til å invitere kjernen fra begges familie. Samme her. Vært sammen i ti år og vi har aldri feiret jul sammen(bortsett fra hvis vi har reist til utlandet i julen da, men da feirer vi ikke jul uansett). Begge drar hjem til sine egne familier. Vi ser jo hverandre nesten hele tiden gjennom resten av året uansett så vi klarer oss fint uten hverandre i julen! Skal ikke ha barn heller, så det kommer aldri til å bli en problemstilling før evnt hans foreldre ikke lever lenger(men da regner jeg med vi reiser utenlands hvert år uansett). Anonymkode: 6f264...20c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå