Gå til innhold

Bo på hotell, ikke mulighet til å tilberede mat. Hvor og hva kan man spise som er litt mer sunt?

PysjamaLama

Anbefalte innlegg

Anonym Brukar0 skrev (1 time siden):

Det samme som hjemme.

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen.

Så.... I går spiste jeg; grovt knekkebrød med avokadomos, egg, karse og krydder.  Rester av en grønnsaksgryte. Gulrotstaver. Dampet torsk med beurre blanc, grønne bønner og hjemmelaget potetmos.

Det ville vært en interessant pakkeliste for en uke på hotell 🤣

Anonymkode: aa5ae...282

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt reisejobb så jeg forstår hva du snakker om. 

Jeg kjøpte meg en liten reisevannkoker og et tursett med fat, kniv, gaffel og skje. Og en kopp som kunne trykkes sammen. 

Jeg spiste mye frukt og grønnsaker, rundstykker, peanøttsmør, ost og skinke i skivepakker, bønnesalater o.l. All slags mulig småtterier jeg kunne finne på dagligvare. 

Og ble jeg riktig sulten spiste jeg real turmat. 

Jeg fant meg bare i et lavkalori kosthold og gikk i pluss på kostgodtgjørelsen. 

Å spise ferdigmat på resturant med mye salt og fett klarte jeg ikke. 

Anonymkode: 124eb...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så.... I går spiste jeg; grovt knekkebrød med avokadomos, egg, karse og krydder.  Rester av en grønnsaksgryte. Gulrotstaver. Dampet torsk med beurre blanc, grønne bønner og hjemmelaget potetmos.

Det ville vært en interessant pakkeliste for en uke på hotell 🤣

Hvorfor skal du pakke med deg maten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da lurer jeg på hva du spiser hjemme...?

Anonymkode: f83c4...50b

Vanlig mat.

Frokost: musli med yoghurt eller brødskiver med pålegg - finnes på hotell

Lunsj: Brødskiver med pålegg - finnes på hotell med lunsjbuffé

Middag: varierte middager - finnes på hotell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (28 minutter siden):

Hvorfor skal du pakke med deg maten? 

Du sa jeg kunne spise som hjemme på hotell? 

Jeg spiser verken vanlig yoghurt eller brødskiver som du nevner i ditt neste innlegg. Jeg ønsker heller ikke å spise mat tilberedt av andre 100 dager i året, da de fleste kjøkken er raus med smør og smakstilsetninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du sa jeg kunne spise som hjemme på hotell? 

Jeg spiser verken vanlig yoghurt eller brødskiver som du nevner i ditt neste innlegg. Jeg ønsker heller ikke å spise mat tilberedt av andre 100 dager i året, da de fleste kjøkken er raus med smør og smakstilsetninger. 

Nei, jeg har ikke sagt at du kan spise som hjemme.

Jeg svarte at ts kunne spise som hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Flere dyr spiser kraftfor. Og hva tror du de bruker når de dyrker planter som brukes til kraftfor? Jo, sprøytemidler. Så mange av dyrene du spiser vil også ha en andel sprøytemidler i seg om du er redd for det.

Anonymkode: 05ea2...579

Nei, for noe sprøyt (pun intended). Sprøytemidlene har vist seg å samle seg hovedsaklig i brusk. Så når man koker beinkraft, så bør man bruke gressfôret. Muskelkjøtt derimot har nesten ingenting sprøytemidler.

Det finnes en studie som har sammenlignet inntaket av sprøytemidler ved forskjellige kosthold: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19707917/

Sitat

Vegetarians were shown to be globally more exposed than the general population even if differences exist from one population subgroup to another and depending on the pesticide considered. The general population is exposed to higher levels than the vegetarian one for pesticides with animal products as main contributors (mainly organochlorines). On the contrary, pesticide dietary intakes coming from fruit, vegetables and cereals are higher in the vegetarian population. 

Anonymkode: 57980...6a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...