AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg vet at det finnes variasjoner blant begge kjønn, men etter det jeg har observert via jobb og bekjente så virker det som menn har så utrolig mye energi! De løper opp til Holmenkollen etter jobb, kjører på langtur, går lange turer i skogen, seiler og drar på barhopping. Jeg hadde ikke orket noe av dette, er dame og har elendig energi. De mannfolka jeg jobber med virker like energiske uansett om de er 24 eller 65. Uavhengig om folk har barn og sånn, er det slik at menn biologisk sett er mer energiske tror dere? Jeg har ikke sjekket forskningsartikler, så ikke bli grinete for at jeg ikke har kilder Anonymkode: 9f57c...7d7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg tror det handler om at kvinner er mer kompliserte; de har større simultankapasitet, men dette er også slitsomt. Jeg tenker også at om jeg hadde sluppet all logistikken jeg har i hodet, så hadde jeg også hatt mer energi. Si hva du vil om likestilling, men min mann hadde aldri i verden klart å holde styr på alt det jeg passer på. (Jeg er altså kvinne med mann og barn). Dessuten er jo menn sterkere enn kvinner fysisk, så sånn sett ikke så rart at de gjør en masse fysiske aktiviteter. Anonymkode: abf4a...761 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Sier samme som over. Min mann trener 5 dager i uka, men det er fordi han er såpass egoistisk anlagt at det går foran alt. Som jeg naturligvis da må ta meg av. Det går forsåvidt greit nå når ungene et store, men kunne kaldkvelt ham mange ganger da ungene var små. Jeg var utslitt, og han "måtte" trene, uansett hva som sto på. Anonymkode: ffde1...15a 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Er ikke så rart når de slipper å ha noe ansvar hjemme. Menn har en fulltidsjobb, kvinner har to fulltidsjobber og med små barn tre fulltidsjobber Anonymkode: 957e6...66b 2
Embla82 Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 (endret) Om det hadde stemt så hadde det vært superego av dem å overlate mesteparten av logistikk, husarbeid og alt med barna til kvinner. Men det kan godt hende.. Litt opp i alder er det veldig vanlig med revmatiske sykdommer. Det tapper energi, og rammer kvinner i større grad enn menn. Endret 31. oktober 2022 av Embla82 1
Gjest dreamstar Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 Nei det tviler jeg på at de har, de bruker bare energien sin på andre ting enn oss damer. Jeg hadde kontroll på 5 unger, jobb, studier, oppgaver i hus, i tillegg drev jeg med idrett. Vil påstå at jeg hadde ganske mye energi. Hilsen kvinne.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 Sier meg enig med alle over. Menn er bortskjemte, enkle og priviligerte. Når de ikke bruker hodet 90% av tiden får de sikkert mer å bruke på fysiske ting. Hvis menn ikke hadde vært så egoistiske hadde de neppe orket å herje så mye, men ikke så rart når kvinner har 2-3 fulltidsjobber mens menn bare driver dank og tenker på seg selv. Anonymkode: 1d71e...e23 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå