AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Del Skrevet 31. oktober 2022 Er det riktig å si jeg skal til butikken eller på butikken/på sjøen eller til / på resturant eller til restaurant Anonymkode: ceec3...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Del Skrevet 31. oktober 2022 Jeg sier på til både butikk og restaurant.. Anonymkode: 3fc75...4a2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Del Skrevet 31. oktober 2022 Sier på til alt Anonymkode: d2bdb...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Del Skrevet 1. november 2022 Jeg sier på. Bor i nord norge. Anonymkode: 5ac12...39d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donaldine Skrevet 5. november 2022 #5 Del Skrevet 5. november 2022 Kommer an på sammenhengen. Gå til butikken/restaurant = gå, ikke kjøre, dit. Gå på butikken/restaurant = handletur/restaurantbesøk. Dra til sjøen = dra til stranda, svaberget el.a., men holder meg på land. Dra på sjøen = båttur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #6 Del Skrevet 5. november 2022 På og til er likestilt når det gjelder butikker. Restaurant og kino er noe man skal 'på', mens barnehage og tannlege er noe man skal 'til'. Anonymkode: 34203...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå